|

معاون ظریف در وزارت امور خارجه:

ابر و باد و مه و خورشید و فلک برای رقیب پزشکیان در کارند

مهدی دانش‌یزدی، معاون اسبق وزارت امور خارجه، در آستانه دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ستاد دکتر پزشکیان باید پایگاه اجتماعی خود را بر اساس نتایج دور اول بسنجد و تحلیل کند. در کشورهای غربی این کار توسط احزاب انجام می‌شود و با توجه به آزادی مطبوعات این کار راحت‌تر انجام می‌گیرد.

ابر و باد و مه و خورشید و فلک  برای رقیب پزشکیان در کارند

مهدی دانش‌یزدی، معاون اسبق وزارت امور خارجه، در آستانه دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ستاد دکتر پزشکیان باید پایگاه اجتماعی خود را بر اساس نتایج دور اول بسنجد و تحلیل کند. در کشورهای غربی این کار توسط احزاب انجام می‌شود و با توجه به آزادی مطبوعات این کار راحت‌تر انجام می‌گیرد.

به نظر می‌رسد‌ طبقات مذهبی‌تر و طبقات با توانمندی کمتر اقتصادی، به آقای جلیلی رأی داده‌اند.

معاون سابق وزیر امور خارجه تأکید کرد: ستاد پزشکیان باید روی پایگاه اجتماعی خود کار کند. او باید بداند برای گروه‌های مختلف چه برنامه‌ای در نظر دارد و چگونه باید با آنها صحبت کند. صحبت‌ها باید مبتنی بر برنامه زمان‌بندی‌شده باشد.

برنامه‌ها باید از کلی‌گویی و کلان‌نگری خارج شود و برای هر طبقه از اجتماع مردم شفاف مطرح شود. برای مثال، عموم مردم ایران نگران آینده هستند، آقای پزشکیان باید برنامه خود را در این راستا شفاف ارائه کند.

پزشکیان باید برای هر طبقه‌ای از اجتماع پیام مبتنی بر برنامه زمانبندی داشته باشد و ارائه کند؛ مخصوصا در شرایطی که ابر و باد و مه و خورشید و فلک برای رقیب او در کار هستند.

او افزود: نظرسنجی‌‌های دور اول با آنچه از صندوق‌ها خارج شد، تفاوت قابل ملاحظه داشت‌ و اختلاف گاهی به 10 درصد رسید. این نشان می‌دهد نظرسنجی‌های ما با استاندارد فاصله دارد.

اهل سنت تمام‌قد  کنار  پزشکیان ایستاد

جلال جلالی‌زاده نوشت: با توجه به بحث و بررسی و صحبت‌های انجام‌شده درباره انتخابات؛ جمع‌بندی علما، تحصیل‌کردگان و فرهیختگان جامعه اهل‌سنت و بلوچ، حضور در انتخابات و ‌رأی به جناب پزشکیان است. جلال جلالی‌زاده، نماینده ادوار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

مژده به ملت ایران، ‌بلوچستان تما‌م‌قد در کنار ایرانیان ایستاد.

‌با توجه به بحث و بررسی و صحبت‌های انجام‌شده درباره انتخابات، جمع‌بندی علما، تحصیل‌کردگان و فرهیختگان جامعه اهل‌ سنت و بلوچ، حضور در انتخابات و ‌رأی به جناب پزشکیان است.‌

حمایت جمعی از علما و طلاب از مسعود پزشکیان

جمعی از علما، فضلا، وعاظ و روحانیون در بیانیه‌ای اعلام کردند: از همه مردم تقاضا داریم‌ با تلاش مضاعف در انتخابات مرحله دوم شرکت کنند و به جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان رأی بدهند.

به روایت جماران، بیانیه حمایت جمعی از علما، فضلا، وعاظ و روحانیون در مرحله دوم انتخابات از دکتر مسعود پزشکیان در پی می‌آید:

امام علی علیه‌السلام: «مردم ناگزیر از امیر و حاکم‌اند یا نیکوکار‌ یا بدکار، تا در سایه حکومت مؤمن به کار خویش پردازد و غیر‌مؤمن از مواهب زندگی بهره‌مند گردد‌ و مردم زندگی خویش را در آن حکومت به سر برند» (نهج‌البلاغه، صبحی صالح، خطبه ۴).

با سلام و احترام خدمت ملت شریف ایران‌ و با احترام به هر دو نامزد باقی‌مانده در صحنه انتخابات، برای ریاستِ دولت چهاردهم، اینجانبان جمعی از روحانیون کشور، شخصی را ترجیح می‌دهیم که:

۱. در ایجاد انسجام اجتماعی و استفاده حداکثری از طبقات و اقشار مختلف مردم با تکیه بر صلاحیت‌ها و کفایت‌هایشان و به‌ دور از گرایش‌های سیاسی و تعلقات قومی و مذهبی‌شان موفق‌تر باشد؛ کسی که به‌عنوان دولت مستقل شناخته می‌شود‌ و دولت وحدت ملی را تشکیل دهد.

۲.‌ در تعامل با دنیا بر پایه عزت، حکمت و مصلحت، به‌ شکل حداکثری، موفق‌تر باشد و درعین‌حال‌ که از مظلومان جهان، دفاع و حمایت می‌کند، به منافع و مصالح ملی و حل مشکلات معیشتی و بازسازی کشور و توسعه بیشترین بها را بدهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها