|

تب داغ یورو و کوپا در فوتبال جهان

فقط 8 تیم باقی ماندند

در روزهایی که فوتبال ایران تعطیلات بین‌فصل را سپری می‌کند و باشگاه‌ها مشغول تقویت تیم برای فصل آینده هستند، تب فوتبال در دو قاره اروپا و آمریکا حسابی داغ شده و تیم‌های ملی در چارچوب دو تورنمنت مهم یورو و کوپا آمریکا به مصاف یکدیگر می‌روند.

فقط 8 تیم باقی ماندند

در روزهایی که فوتبال ایران تعطیلات بین‌فصل را سپری می‌کند و باشگاه‌ها مشغول تقویت تیم برای فصل آینده هستند، تب فوتبال در دو قاره اروپا و آمریکا حسابی داغ شده و تیم‌های ملی در چارچوب دو تورنمنت مهم یورو و کوپا آمریکا به مصاف یکدیگر می‌روند. اگرچه ساعت برگزاری بازی‌های کوپا به وقت ایران باعث‌شده تا بسیاری فرصت دیدن پخش زنده این رقابت‌ها را از دست بدهند، ولی این موضوع در یورو 2024 مسیر عکس در پیش گرفته و تعداد زیادی از علاقه‌مندان به فوتبال در ایران پیگیر اتفاقات این جام هستند. هرچه باشد، ولی این دو رقابت یک وجه اشتراک مهم پیدا کرده که آن‌هم ورودشان به مرحله یک‌چهارم نهایی ا‌ست. در اروپا، با برگزاری دیدارهای آخر مرحله یک‌هشتم و صعود هلند و ترکیه وضعیت هشت تیم پایانی مشخص شد که بر این اساس، تیم‌های اسپانیا، آلمان، پرتغال، فرانسه، انگلیس، سوئیس، هلند و ترکیه در مرحله بعد طبق مسیر از‌پیش‌تعیین‌‌شده برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی، با هم به رقابت خواهند پرداخت. نکته درخور درباره بازی‌های یورو اینکه بیشتر تیم‌های مدعی در این مرحله و مرحله نیمه‌نهایی، احتمال رویارویی با یکدیگر را خواهند داشت. حساس‌ترین بازی این مرحله بدون تردید، تقابل تیم‌های اسپانیا و آلمان، دو مدعی جدی قهرمانی، است. این دو تیم دست بر قضا، اولین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی را هم برگزار خواهند کرد. آلمان به عنوان میزبان روی کاغذ بخت بیشتری برای برنده‌شدن در این جدال را دارد، ولی اسپانیا تیم جذابی نشان‌داده که می‌تواند معادلات را به‌هم بزند. بخش جذاب این داستان اینکه برنده این دو باید به مصاف برنده دیگر بازی حساس این مرحله، یعنی پرتغال و فرانسه برود. حضور چهار تیم مدعی در این سوی جدول، کار رقبا را حسابی دشوار کرده است. در آن سوی جدول هم انگلیس و هلند قرار گرفته‌اند که روی کاغذ بخت بیشتری در مقایسه با سوئیس و ترکیه برای رسیدن به فینال دارند.

برنامه بازی‌های مرحله یک‌‌چهارم نهایی یورو 2024 به‌شرح زیر است:

جمعه 15 تیر ساعت 19:30؛ اسپانیا ـ آلمان در ورزشگاه اشتوتگارت آره‌نا /  ساعت 22:30؛ پرتغال ـ فرانسه در ورزشگاه فولکس پارک / شنبه 16 تیر ساعت 19:30؛ انگلیس ـ سوئیس در ورزشگاه دوسلدورف آره‌نا  / ساعت 22:30؛ هلند ـ ترکیه در ورزشگاه المپیک برلین

در انتظار جدال حساس برزیل – آرژانتین؟

همان‌قدر که در یورو بازی‌ها به مرحله حساس و پایانی نزدیک‌شده، در کوپا آمریکا هم تیم‌های مدعی کم‌و‌بیش مشخص شده‌اند. فعلا هشت تیم برتر معرفی شده‌اند که قرار است در دو سوی جدول با هم رقابت کنند. آرژانتین، ونزوئلا، کلمبیا، اروگوئه، اکوادور، کانادا، پاناما و برزیل، تیم‌های صعود‌کننده به مرحله بعد هستند. در کوپا با توجه به قدمت همیشگی رقابت برزیل با آرژانتین بسیاری منتظر هستند تا جدال این دو تیم را در فینال ببینند. دو تیم مدعی، در دو سوی جدول قرار گرفته و برای رودررو شدن با یکدیگر باید بتوانند همه رقبا را شکست‌دهند؛ امری که ظاهرا انجامش برای برزیلی‌ها تا به الان دشوار است. برزیل در آخرین بازی‌اش به نتیجه‌ای بهتر از تساوی با کلمبیا پیدا نکرد تا مشخص شود فعلا از روزهای اوج فاصله گرفته است. همان تساوی کار برزیلی‌ها را در این مرحله دشوار کرده و آنها در قرعه‌ای سخت باید به مصاف اروگوئه بروند. این جدال، حساس‌ترین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی کوپا آمریکا محسوب می‌شود.

برنامه بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی به شرح زیر است:

جمعه 15 تیر

آرژانتین-اکوادور؛ ساعت 4:30 به وقت تهران

شنبه 16 تیر

ونزوئلا-کانادا؛ ساعت 4:30 به وقت تهران

یکشنبه 17 تیر

کلمبیا-پاناما؛ ساعت 1:30 به وقت تهران

اروگوئه-برزیل؛ ساعت 4:30 به وقت تهران

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها