|

مسعود طباطبائی، مدیرعامل دیجی‌کالا، در دومین رویداد NEXT SHIFT مطرح کرد:

مطالبه‌گری باعث رشد سازمان می‌شود

دومین رویداد آموزشی NEXT SHIFT با موضوع سرنوشت منابع انسانی در سایه عصر دیجیتال برگزار شد.

مطالبه‌گری باعث رشد سازمان می‌شود

دومین رویداد آموزشی NEXT SHIFT با موضوع سرنوشت منابع انسانی در سایه عصر دیجیتال برگزار شد.

در پنل اول این رویداد با موضوع «سازمان در حال گذار، بیانی از تجربیات سازمان‌ها از تغییرات»، مسعود طباطبایی مدیرعامل دیجی‌کالا، الناز سخائیان مدیرعامل نستله ایران، سپیده استادزمانی مدیرعامل یونیلیور ایران و مهرداد عبدالرزاق عضو هیئت‌مدیره اسنپ در گفت‌و‌گویی صمیمانه و حرفه‌ای از دغدغه‌ها و نحوه مدیریت سازمان‌ها در زمانه تغییر و نقش و ابزارهای مدیریت منابع انسانی در ابهام‌زدایی گفت‌وگو کردند.

در این نشست مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجی‌کالا، با اشاره به اینکه وظیفه دیجی‌کالا با 10 هزار نفر نیروی انسانی رساندن لبخند به خانه‌هاست در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اینکه چطور می‌توان در ابهام برای تغییر برنامه‌ریزی کرد؟ گفت: «آیا با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت سه‌ساله یا پنج‌ساله و در نظر گرفتن سناریوهای متفاوت مقابله با بحران می‌شود در برابر همه بحران‌ها و ابهام‌ها تغییر را هم پیش برد؟» او با اشاره به تجربه بحران در سال‌های اخیر کشور گفت: «گاهی تصمیم‌گیری‌ها در لحظه بحران تأثیرات عینی بیشتری از صرف زمان و هزینه‌ای دارد که برای برنامه‌‌ریزی‌های درازمدت چندساله خرج می‌کنیم».

طباطبایی در ادامه پنل یکی از دلایل تشکیل ساختارهای مدیریتی متفاوت در استارت‌آپ را به‌هم‌ریختن ساختارهای قدیمی و ناکارآمد عنوان می‌کند و معتقد است در هر شرایطی نباید ارزش به‌هم‌ریختن و از نو ساختن را با تمام تهدیداتی که هر از نو ساختنی دارد فراموش کنیم. مدیرعامل دیجی‌کالا جاانداختن فرهنگ مطالبه‌گری در دیجی‌کالا را یکی از علائق شخصی خود عنوان می‌کند و می‌گوید: «باور من این است که مطالبه‌گری باعث رشد سازمان می‌شود». او لازمه فرهنگ مطالبه‌گری را بالانس بین مطالبه‌گری و تبدیل‌نشدن آن به اعتراضات درون‌سازمانی می‌داند. طباطبائی از تجربه شخصی خود در جلسات فصلی با نیروهای دیجی‌کالا و شنیدن صدای مطالبه نیروها مثال می‌زند و آن را با تمام صراحت و جسارتی که در بیان آن وجود دارد، یک تمرین برای رشد سازمان می‌داند.

مسعود طباطبائی معتقد است فرهنگ سازمان باید در خدمت رشد باشد و این رشد زمانی رخ خواهد داد که دائما قانع نباشیم و به استقبال از نو ساختن برویم. طباطبائی صحبت‌های خود را با این سؤال به پایان می‌رساند که «چرا 15 درصد از نیروهایی که از یک شرکت ایرانی مهاجرت می‌کنند در کشورهای دیگر در موقعیت شغلی مدیریت جذب نمی‌شوند؟».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها