|

دور‌همی روزنامه‌نگاران برگزار شد

شبی به احترام حقیقت

کمی بعدتر از روز خبرنگار، حدود 300 نفر از اهالی رسانه و خبر به دعوت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران دور هم جمع شدند.

شبی به احترام حقیقت

کمی بعدتر از روز خبرنگار، حدود 300 نفر از اهالی رسانه و خبر به دعوت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران دور هم جمع شدند.

برای این جمع که طی دو سال گذشته با محدودیت‌هایی همراه بود، این دورهمی فرصتی برای تازه‌کردن دیدارها و جویاشدن از شرایط همکاران خود بود.

در این مراسم سردبیران، تعدادی از مدیران مسئول، استادان روزنامه‌نگاری و برخی از اهالی سیاست حضور داشتند.

بزرگداشت سیروس علی‌نژاد

ایرج اسلامی، دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، در این مراسم گفت: «امشب از دو روزنامه‌نگار که سال‌ها برای روزنامه‌نگاری مستقل و پیشرو زحمت کشیدند، تجلیل می‌کنیم».

در ادامه مراسم، اعلام شد از سیروس علی‌نژاد و لیلا رستگار تجلیل به عمل می‌آید.

از فریدون صدیقی دعوت شد تا درباره سیروس علی‌نژاد صحبت کند. فریدون صدیقی خیلی صمیمی بیان کرد: «سیروس علی‌نژاد اسم نیست، رسم است، آیین است. از نسل ما که تنها چند نفری باقی مانده است که یکی از قله‌های آن سیروس علی‌نژاد است. سیروس علی‌نژاد هم روزنامه‌نگار است، هم ادیب».

این استاد روزنامه‌نگاری با اشاره به سابقه علی‌نژاد در روزنامه‌نگاری از حاضران خواست ایستاده او را تشویق کنند. برای تجلیل نیز از «نرگس جودکی» درخواست شد تا لوح و تصویر او را اهدا کند.

کاری به ما نداشته باشید

اکبر منتجبی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران‌ نیز در سخنانی به مرور شرایط کنونی پرداخت و گفت: «بنا بر دستوری که آقای رئیس‌جمهور در پاسخ به نامه انجمن داده‌اند، شکایت‌ ادارات دولتی از روزنامه‌ها و روزنامه‌نگاران پس گرفته می‌شود.

در‌عین‌حال امیدواریم روزنامه‌نگاران و دوستان‌مان که در بند هستند، آزاد شوند و به جمع ما و خانواده‌هایشان بازگردند و از این پس از هیچ روزنامه‌نگاری که حقیقت را می‌نویسد، شکایت نشود و اعلام جرمی صورت نگیرد».

او‌ ادامه داد: «حقیقت این است که نه‌فقط دولت‌ها بلکه سیاست‌مداران نیز می‌روند و فراموش می‌شوند اما روزنامه‌نگاران می‌مانند. مدیران می‌روند اما گزارش‌های ما می‌ماند و تاریخ بر این مبنا نوشته خواهد شد. پس دست‌کم برای خودشان بهتر است که کاری به روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و رسانه‌ها نداشته باشند و بگذارند ما در آرامش گزارش‌های خود را تهیه کنیم و مانند گذشته هزارتوی فساد را درنوردیم تا آینده‌ای روشن پیش‌روی کشورمان باشد».

او ابراز امیدواری کرد: «امیدواریم دولت جدید نیز از دخالت در کار روزنامه‌ها و روزنامه‌نگاران پرهیز کند و امور صنفی را به نهادهای صنفی بسپارد. ما بهتر از هر دولتی به نقاط ضعف و قوت خود آگاهیم و اگر امنیت داشته باشیم، می‌توانیم مرجعیت رسانه‌ای از‌دست‌رفته را دوباره به کشور بازگردانیم و آن را احیا کنیم».

منتجبی همچنین خطاب به اعضای انجمن صنفی گفت: «ما در کنار هم می‌توانیم قدرتمند باشیم. در هیچ‌ کجای دنیا، نظام صنفی بدون وجود تشکل‌ها و سندیکاهای مستقل معنایی ندارد. در ایران هم لازمه تشکیل «نظام صنفی مطبوعاتی قدرتمند»، تقویت آزادی‌های سندیکایی است. ما با هم می‌توانیم تن واحدی باشیم که هیچ زخمی آن را از پا نیندازد».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها