|

اطلاعیه پلیس درباره انتشار فیلم مربوط به «گشت ارشاد» و ضرب‌و‌شتم یک دختر ۱۴‌ساله/ ویدئو

پلیس پایتخت، در واکنش به انتشار ویدئوی مربوط به «گشت ارشاد» در خیابان «وطن‌پور» تهران، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

اطلاعیه پلیس درباره انتشار فیلم مربوط به «گشت ارشاد» و ضرب‌و‌شتم یک دختر ۱۴‌ساله/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، اظهارات یک شهروند درباره‌ برخورد پلیس گشت ارشاد و ماموران «طرح نور» با دختر نوجوان در تهران با واکنش پلیس همراه شد؛ مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، در واکنش به انتشار ویدئوی مربوط به برخورد خشن ماموران گشت ارشاد با دو نوجوان و زن جوان در خیابان «وطن‌پور» تهران، اطلاعیه‌ای صادر کرد. 

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در گزارشی نسبت به انتشار ویدئوی مربوط به برخورد پلیس و ماموران گشت ارشاد در خیابان «وطن‌پور» تهران واکنش نشان داد و اطلاعیه‌ای صادر کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد: «این ویدئو مربوط به گذشته بوده است؛ در تاریخ «یکم تیرماه ۱۴۰۳»، ماموران به دو زن جوان در خصوص پوشش نامناسب و کشف حجاب تذکر دادند که متاسفانه با فحاشی و الفاظ ناروا روبه‌رو شدند.»

در این اطلاعیه پلیس پایتخت آمده است: «این ویدئو مربوط به گذشته بوده است؛ در تاریخ «یکم تیرماه ۱۴۰۳»، ماموران به دو خانمِ جوان در خصوص پوششِ نامناسب و کشف حجاب تذکر دادند که متاسفانه با فحاشی و الفاظِ ناروا روبرو شدند. در تعاقب هر دو نفر در خیابانِ «وطن‌پور»، مجدداً با پوششِ نامناسب مشاهده شدند که در حینِ انتقال به خودرو با عوامل انتظامی مجادله و کشمکش و بر اثرِ مقاومت جراحتی جزئی در احدی از ایشان ایجاد می‌شود.

پس از بروزِ حادثه، ویدئو گرفته شده توسط پلیس و فیلمِ دوربینِ مداربستهِ خیابان برایِ شفاف‌سازی به مقام قضائی تحویل داده شد. ضمن آن‌که پلیس رفتارِ این‌چنینی توسط عواملِ انتظامی را در چارچوب استانداردهایِ کُنِشی و عملیاتیِ خود ندانسته و پرونده در سیستمِ قضائی و بازرسیِ فراجا مفتوح و در حال بررسی است.

در پایان این اطلاعیه، پلیسِ پایتخت همگان را به اجرای قانون و جلوگیری از بروز و اشاعه ناهنجاری‌هایِ اجتماعی دعوت می‌کند.»

فیلم برخورد پلیس گشت ارشاد با زنان به دلیل حجاب

روایت شهروند در فیلم برخورد پلیس گشت ارشاد با ۲ دختر جوان در خیابان وطن‌پور تهران

«انصاف‌نیوز» نوشت: «مریم عباسی» مادر دختر نوجوان ۱۴ ساله‌ای‌ست که در «یکم تیر ماه»، در خیابان وطن‌پور شمالی در تهران، از سوی ماموران گشت ارشاد و طرح نور، مورد ضرب‌و‌شتم قرار می‌گیرد.

بنابر ادعای این شهروند، حین درگیریِ و زمان دستگیری، سر دخترش به پست برق برخورد کرده و در داخل ون نیز برخوردها با دختر او ادامه پیدا می‌کند.

عباسی مدعی‌ست که این برخوردها، بدون هیچ کلامی آغاز می‌شود. 

این مخاطب گفته است که «پیگیری‌های او تا به حال، تا آنجایی جواب داده که قاضی کشیک دادسرای نظامی اجازه‌ی گرفتن فیلم دوربین مداربسته را به او داده است و از آن به بعد دیگر تا به حال، پاسخی نگرفته‌اند. پلیس امنیت اخلاقی به خانم عباسی گفته است که دو انگشت مامور خانم نیز در این درگیری شکسته است.»

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها