|

رسانه آمریکایی «اکسیوس» به نقل از منابع آگاه:

حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل، ۲۴ تا ۴۸ ساعت دیگر آغاز می‌شود

وزیر خارجه آمریکا گفته است که حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل احتمالا بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت دیگر آغاز می‌شود؛ ایالات متحده زمان دقیق حملات را نمی‌داند، اما این حملات می‌تواند تا ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده آغاز شود، یعنی از روز دوشنبه.

حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل، ۲۴ تا ۴۸ ساعت دیگر آغاز می‌شود

به گزارش شبکه شرق، رسانه آمریکایی «اکسیوس» نوشت: «آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، به همتایان خود در کشور‌های گروه «هفت» گفت که حمله ایران و حزب‌الله علیه اسرائیل، ممکن است از روز دوشنبه آغاز شود.»

رسانه آمریکایی «اکسیوس» نوشت: «منابع آگاه می‌گویند «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است که ایالات متحده معتقد است که ایران و حزب‌الله هر دو دست به حمله تلافی‌جویانه خواهند زد. وزیر امور خارجه آمریکا، به همتایان خود در کشور‌های گروه «هفت» گفته است که حمله ایران و حزب‌الله علیه اسرائیل، ممکن است از روز دوشنبه آغاز شود.

اما برخلاف حمله ایران به اسرائیل در «۱۳ آوریل ۲۰۲۴»- که در آن ایران نزدیک به ۳۵۰ پهپاد و موشک تهاجمی را به سمت اسرائیل پرتاب کرد، و اسرائیل، ایالات متحده و متحدان آن‌ها برای رهگیری بیشتر آن‌ها با یکدیگر همکاری کردند- بلینکن گفت که مشخص نیست که حمله انتقامی ایران این بار چه شکلی به خود خواهد گرفت. 

به گفته منابع، بلینکن گفت که ایالات متحده زمان دقیق حملات را نمی‌داند، اما تاکید کرد که این حملات می‌تواند تا ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده آغاز شود، یعنی از روز دوشنبه «۱۵ مرداد ۱۴۰۳».

وزیر امور خارجه به همتایان خود گفت: «تلاش می‌کند تا با محدود کردن حملات ایران و حزب‌الله تا حد امکان و سپس مهار پاسخ اسرائیل، چرخه تشدید تنش را بشکند.»

بلینکن از سایر وزرای خارجه خواست تا برای حفظ حداکثر خویشتن‌داری، فشار دیپلماتیک بر ایران، حزب الله و اسرائیل اعمال کنند.»

العربیه: احتمالا حمله ایران و حزب‌الله به اسرائیل در ۲۴ ساعت آینده آغاز می‌شود

«العربیه» از برآوردهای آمریکا درباره زمان حمله احتمالی ایران و حزب‌الله لبنان به اسرائیل خبر داد.

العربیه نوشت: «رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند برآوردهای آمریکایی حاکی از آن است که پاسخ ایران و «حزب‌الله» به اسرائیل ممکن است در  طول ۲۴ ساعت آینده آغاز شود.»

حمله همزمان حزب‌الله، حوثی‌ها و ایران به اسرائیل

«بلومبرگ» به نقل از مقامات اسرائیلی اعلام کرد که هرگونه حمله احتمالی احتمالا همزمان از سوی حزب الله، حوثی ها و ایران خواهد بود؛ وب‌سایت «والا» نیز از  حالت آماده‌باش کامل در مرزهای اسرائیل با لبنان خبر داد.

وبسایت والا با اعلام حالت آماده‌باش کامل در مرزهای اسرائیل با لبنان نوشت که فرمانده فرماندهی شمالی در حال بررسی جبهه داخلی است.

همزمان  «بلومبرگ» به نقل از مقامات اسرائیلی اعلام کرد: «هرگونه حمله احتمالی احتمالا همزمان از سوی حزب الله، حوثی‌ها و ایران خواهد بود.»

حمله مشترک ارتش و سپاه پاسداران ایران به اسرائیل

 مرکز تحقیقاتی «آلما»ی اسرائیل در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد ایران حمله گسترده‌ای را به اسرائیل ترتیب خواهد داد.

این مرکز تحقیقاتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) در این‌باره نوشت: «ایران یک حمله گسترده به اسرائیل را انجام خواهد داد که طی آن، از طیف گسترده‌ای از موشک‌ها استفاده خواهد کرد و نیروهای موسوم به محور مقاومت در منطقه، به ویژه حزب‌الله لبنان در این عملیات مشارکت خواهند داشت.»

در ادامه این پیام آمده است: «حمله تلافی‌جویانه ایران شامل موشک‌های بالستیک و کروز و نیز پهپادهایی است که از اقصی نقاط ایران به سمت اسرائیل شلیک خواهند شد. این عملیات با مشارکت همزمان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انجام می‌شود.»

مرکز تحقیقاتی آلمای اسرائیل برآورد کرده است حمله جدید ایران به اسرائیل، قدرتمندتر از حمله‌ای خواهد بود که تهران در «۱۴ آوریل»، در پاسخ به حمله به کنسولگری ایران در دمشق علیه اسرائیل اجرایی کرد.

حمله ایران و اسرائیل پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران

خبر «وال‌استریت ژورنال» از حمله انتقام‌جویانه ایران به اسرائیل 

نشریه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» به نقل از مقامات آگاه، از مصمم بودن تهران برای پاسخ به اسرائیل پس از ترور «اسماعیل هنیه» در تهران خبر داد.‌ یک مقام آگاه گفته است: «ایران تاکید دارد ما به اقدام اسرائیل واکنش نشان خواهیم داد و اهمیتی برای ما ندارد که این مسئله باعث بروز یک جنگ در منطقه شود.»

اکنون کشورهای غربی و میانجی‌گران منطقه‌ای به دنبال آرام ساختن شرایط و درخواست از ایران به منظور خویشتن‌داری از حمله به اسرائیل، در موضوع ترور «اسماعیل هنیه»، رهبر سیاسی حماس در تهران هستند؛ موضوعی که مورد قبول مقامات جمهوری اسلامی قرار نگرفته است.

بر این اساس، نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی نوشت: «گرچه مقامات آمریکایی از ایران خواسته‌اند از پاسخ به ترور هنیه اجتناب کند اما به نظر می‌رسد تهران برای انجام پاسخ تلافی‌جویانه علیه اسرائیل مصمم است. ایران تلاش‌های دیپلمات‌های آمریکایی و عرب برای تعدیل واکنش خود به ترور هنیه را رد کرده است.

یکی از مقامات آگاه از روند این میانجی‌گری‌ها به «وال‌استریت ژورنال» گفت: ایران تاکید دارد ما به اقدام اسرائیل واکنش نشان خواهیم داد و اهمیتی برای ما ندارد که این مسئله باعث بروز یک جنگ در منطقه شود.

با این حال، مقامات آمریکایی تلاش کرده‌اند مشوق‌هایی را برای ایران در این زمینه در نظر بگیرند. واشنگتن از طریق میانجی‌گران به تهران این پیام را ارسال کرده است که بهبود روابط با غرب به کاهش تنش‌ها در منطقه ارتباط دارد.

اکنون ایالات متحده در حال تقویت حضور نظامی خود در خاورمیانه است و با استقرار ناوهای خود می کوشد همانند حمله ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل، به اسرائیل در رهگیری و خنثی‌سازی حمله هوایی احتمالی تهران کمک کند.»

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها