|

فروشگاه خانومی به عنوان برند محبوب کارفرمایی انتخاب شد

رشد 3برابری فروش خانومی در سال 1402

7 بیزینس لاین جدید در سال 1403 راه اندازی خواهند شد

در نشست خبری 10 سالگی خانومی مسعود شاهمرادی و سارا میر سالاری هم بنیانگزاران این فروشگاه ضمن ارائه گزارش سال 1402،ارائه جزئیاتی از عملکرد این کسب‌وکار برنامه های آتی مجموعه خانومی را تشریح کردند.

 رشد 3برابری فروش خانومی در سال 1402

سارا میرسالاری در این باره گفت: درآمد صنعت زیبایی تا سال ۲۰۲۷ در جهان ۵۸۰ میلیارد دلار برآورد شده است و خاورمیانه و آفریقا با نرخ رشد سالانه ۱۲ درصد(2برابر کل جهان) تا سال ۲۰۲۷ بیشترین میزان رشد را بین مناطق مختلف جهان دارند.

سهم خانومی از بازار ایران

در ادامه این گزارش شاهمرادی به سهم خانومی از بازار آنلاین اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ سهم خانومی از بازار آنلاین ۳۳ درصد پیش‌بینی شده است .

طبق گزارش خانومی کاربران این پلتفرم در سال ۱۴۰۲ دومیلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ ،56% درصد افزایش پیدا کرده است.

سهم خانومی از استان‌ها

در بخش پراکندگی فعالیت‌های خانومی، تهران و پس از آن اصفهان بیشترین کاربران خانومی را به خود اختصاص داده‌اند و استانهای مرزی که محصولات بهداشتی آرایشی قاچاق در آنها بیشتر است کمترین میزان مشتریان خانومی هستند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که کاربران ۱۸ تا ۲۴ سال یا نسل Z  بیشترین تعداد کاربران خانومی هستند و ۹۲درصد دنبال‌کنندگان خانومی در اینستاگرام خانم‌ها هستند.خانومی در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تخفیف به کاربران خود داده است و به صورت میانگین هر کاربر سالانه از ۶۰۰ هزار تومان تخفیف استفاده کرده است.

طبق گفته شاهمرادی فروش خانومی در سال ۱۴۰۲ هزار میلیارد تومان اعلام شده و برنامه آینده بنیان‌گذاران خانومی افزایش ۵ برابری این آمار و رسیدن به عدد ۵ همت است.

میرسالاری در بخش رکوردهای خانومی عنوان کرد در روزهای جشنواره بلک بیوتی، یک میلیون قطعه کالا به مرحله ورودی انبار خانومی رسیده است و فروش 40 میلیارد تومانی داشتیم . وی با اشاره به اینکه بعد از اعمال قوانین ممنوعیت ورود اقلام خارجی ،خانومی خود را بخشی از زنجیره تامین می بیند و حمایت از تولید کنندگان داخل را سر لوحه فعالیت های خود قرارداده است.

photo_2024-06-11_11-40-21

وی افزود که تولید محتوای جذاب و کاربردی و تبلیغ توسط ایفلوئنسرهای تاثیر گذار تاثیر به سزایی در فرهنگ سازی استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبتی داشته است.

 سارا میرسالاری همچنین در توضیح برنامه های توسعه خانومی در سال 1403افزود :

لاین های جدید داروخانه خانومی با هدف ارائه محصولات دارویی ،بخش مدیا  مثل خانومی TV که به تولید محتوای تخصصی برای مخاطبین ،تولید کنندگان و مصرف کنندگان ارائه می دهد، بیوتی ادزبا هدف ارائه آمار و اطلاعات بازار بیوتی به  تبلیغ کنندگان،حمایت از برندهای کوچک در جهت توسعه،راه اندازی بازارB to B برای توسعه عمده فروشی ودر نهایت توسعه لاین فروش آف لاین که این بخش ها در فاز تحقیق و توسعه و راه اندازی هستند.

شاهمرادی همچنین در ارتباط به چالش‌های مارکتینگی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام ادز در ایران و تمرکز بر اینفلوئنسر مارکتینگ هم توضیح داد: چالش مارکتینگ در سطح جهانی به طور حتم از چالش‌های جدی ماست. اما نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان اینفلوئنسر مارکتینگ در صنعت زیبایی جایگه ویژه‌ای پیدا کرده است و سالانه با ۲هزار درصد رشد در جهان روبرو شده است. چون صنعت زیبایی نیاز به تست محصول و شنیدن تجربه‌های دیگران دارد.

شاهمرادی همچنین در زمینه جذب سرمایه در سال آینده هم اعلام کرد: برنامه‌های جدی در این باره داریم و به طور حتم همکاری‌های گسترده‌ای با شرکت های لندتک و بانک ها خواهیم داشت اما به صورت مستقیم وارد فروش اقساطی نمی‌‌شویم بلکه از بازوهای لندتکی استفاده می‌کنیم.

فروشگاه آنلاین خانومی در سال 1393 بر بستر وب با شعار« بخاطر خودت» شروع به کار کرد و به سرعت در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام فعالیت خود را توسعه داد.اولین فروشگاه آفلاین خانومی در سال 1401 شروع به کار کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها