|

افزایش سرخوردگی سیاسی عراقی‌ها

در صفحه اول روزنامه‌های انگلیسی چالش‌ها و درگیری‌های حزب محافظه‌کار و تاثیر آن بر دولت تازه‌کار تراس همچنان داغ است. آنها همچنین سرگرم وقایع ایران، اوکراین و دیگر کشورهای جهان هستند.

افزایش سرخوردگی سیاسی عراقی‌ها
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

حواشی و آسیب‌های طوفان ایان، شکست‌های پی در پی روسیه در اوکراین و همچنین اقدام جدید ماسک برای خرید توییتر سوژه‌هایی هستند که روزنامه‌های آمریکایی به آن در صفحه اول می‌پردازند. 

در صفحه اول روزنامه‌های انگلیسی چالش‌ها و درگیری‌های حزب محافظه‌کار و تاثیر آن بر دولت تازه‌کار تراس همچنان داغ است. آنها همچنین سرگرم وقایع ایران، اوکراین و دیگر کشورهای جهان هستند. 

در صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه گزارش فرستاده ویژه سازمان ملل در امور عراق به شورای امنیت بیش از دیگر موضوعات مورد توجه قرار گرفته است.

 

نیویورک تایمز

بازی جدید ماسک برای خرید توییتر!

بازی ماسک با توییتر هنوز تمام نشده است. جناب میلیاردر برای آن که یک بار دیگر نام خود را سر زبان‌ها بیاندازد و نگاه‌ها را به خود جلب کند، پیشنهاد خرید جدیدی برای صاحبان توییتر مطرح کرده است. 

او این بار اعلام کرده توییتر را با قیمت هر سهم ۵۴دلار و ۲۰ سنت خواهد خرید. ایلون ماسک در ماه آوریل پای معامله ۴۴ میلیارد دلاری با صاحبان توییتر نشست و بعد زد زیر میز…

صاحبان توییتر هنوز به پیشنهاد جدید ماسک واکنش نشان نداده اند. آنها بابت فسخ معامله قبلی از ماسک شکایت کرده اند. عدم اطمینان به ماسک مهم‌ترین مشکل طرف‌ معامله با اوست. آقای میلیاردر ناگهان نظرش را تغییر می‌دهد و هم چیز را معطل و معلق نگه می‌دارد.

 

گاردین

کره‌‌ای‌ها ترسیدند، ارتش عذرخواهی کرد

مانور موشکی کره جنوبی در پاسخ به شلیک موشک کره شمالی در نهایت با عذرخواهی ارتش کره جنوبی به پایان رسید. نقص در عملیات موشکی کره جنوبی موجب ترس و نگرانی شهروندان ساکن منطقه عملیاتی شد. 

چند روز پیش کره شمالی آزمایشی موشکی انجام داد که اعتراض کشورهای همسایه و منطقه از جمله کره جنوبی و ژاپن را در پی داشت. ارتش کره جنوبی در پاسخ به این عملیات، تصمیم گرفت مانوری موشکی برگزار کند.

نقص در انجام عملیات باعث فرود آمدن موشک در منطقه‌ای به جز منطقه هدف شد و ترس و نگرانی اهالی و ساکنان آن منطقه را در پی داشت. ارتش کره جنوبی بابت این اتفاق و ترسیدن شهروندان در بیانیه‌ای از آنها عذرخواهی کرده است.

 

نشنال

افزایش سرخوردگی سیاسی عراقی‌ها

« عراقی‌ها هیچ امیدی به سیاستمداران‌شان ندارند و بسیار سرخورده و مایوس هستند». این جمله را خانم پلاسخارت، نماینده و فرستاده ویژه سازمان ملل در امور عراق به زبان آورده است. 

خانم پلاسخارت در گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل گفته عراقی‌ها از کشمکش‌ها و بن‌بست‌های سیاسی کشورشان جان به لب شده اند و اعتمادشان را به سیاستمداران از دست داده اند. 

او در این گزارش به حملات گسترده و پی‌در‌پی به جمعیت کرد عراق هم اشاره کرده و از سازمان ملل خواسته مانع ادامه این حملات شود. 

خانم پلاسخارت می‌گوید تاکید بر اختلاف و سیاسی‌بازی در میان سیاستمداران عراقی بیش از احساس وظیفه رونق گرفته است. بدتر این که هواداران این سیاستمداران به اتکای سلاح‌های نظامی در دسترس برای هم خط و نشان می‌کشند.

 

واشنگتن پست

تشدید بحران مسکن پس از طوفان ایان در فلوریدا

توفان ایان در ایالت فلوریدای آمریکا خسارات مادی زیادی به بار آورده است. این اتفاق باعث تخریب گسترده بسیاری از خانه‌های شهروندان این منطقه شده است. 

هنوز حدود هزار و هفتصد نفر از اهالی این ایالت در پناه‌گاه‌ها و اردوگاه‌هایی که مسئولان برای توفا‌ن‌زده‌ها ترتیب داده اند، زندگی می‌‌کنند. آنها نمی‌دانند چه زمانی باید از این وضعیت خارج شوند؟ خانه‌ای در انتظارشان هست یا نه؟ آن هم در ایالتی مثل فلوریدا که یکی از گران‌ترین ایالات آمریکا است. 

پیش از بروز طوفان ایان در فلوریدا هم مشکل مسکن برای اقشار کم‌درآمد و فقیر این منطقه وجود داشت. اما حالا این مشکل تشدید شده است و معلوم نیست چه زمانی رفع می‌شود و برای رفع آن چه راه حلی وجود دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها