|

استفاده کشورهای عربی از فناوری‌های متنوع برای خنک کردن خیابان‌ها در تابستان داغ

الخلیج اونلاین در گزارشی به استفاده کشورهای عربی از فناوری‌های متنوع برای خنک کردن خیابان‌ها در تابستان داغ پرداخته است.

استفاده کشورهای عربی از فناوری‌های متنوع برای خنک کردن خیابان‌ها در تابستان داغ

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین، روسیا الیوم،الغد،الخلیج اونلاین، و خبرگزاری رسمی عراق (واع).

در این میان الخلیج اونلاین،در گزارشی به استفاده کشورهای عربی از فناوری‌های متنوع برای خنک کردن خیابان‌ها در تابستان داغ پرداخته است

 

روسیا الیوم: 

لبنان از سازمان ملل خواستار عدم رسانه ای شدن پرونده مهاجران سوریه شد

وزیر امور اجتماعی لبنان از کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد از اظهار نظر رسانه ای درباره پرونده پناهجویان سوریه ای خودداری کند.

«هکتور حجار»، وزیر امور اجتماعی لبنان اظهار کرد که پرونده مهاجران سوریه ای توسط دولت از مدتی پیش در حال پیگیری بوده و این پرونده یک مسئله انسانی است.

وی خواستار احترام به قوانین هر دو کشور شد و گفت که فضا به سمت تنش و هرج و مرج های داخلی و خارجی پیش می رود.

همچنین حجار ضمن درخواست از کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد برای هماهنگی با دولت این کشور، تاکید کرد که موضوع رسانه ای نشود و اشاره کرد که ارتش لبنان به هیچ کس حمله نمی کند و مانع ورود غیرقانونی به کشور می شود.

پیش از این، سازمان عفو بین الملل از بیروت خواستار جلوگیری از مهاجرت اجباری و غیرقانونی شهروندان سوریه به کشورشان شد تا مشکلاتی از قبیل شکنجه و ظلم برای این شهروندان پیش نیاید.

 

الخلیج اونلاین: 

استفاده کشورهای عربی از فناوری‌های متنوع برای خنک کردن خیابان‌ها در تابستان داغ

 کشورهای عربی منطقه برای مقابله با افزایش درجه هوا و آفتاب سوزان در طول روز، اقدام به بهره گیری از فناوری های نوین برای کاهش دمای خیابان ها و نیز برخورداری از هوایی دلپذیر به ویژه طی فصل تابستان کرده اند.

سازمان فواید عمومی قطر ایده رنگ آمیزی برخی از خیابان های دوحه با رنگ طلایی را با هدف کاهش حرارت سطوح آسفالت به کار برد.

این سازمان توضیح داد که دمای سطوح خیابان های رنگ آمیزی شده با رنگ طلایی در مقایسه با سطوح عادی 8 درجه کمتر است.

امارات نیز اقدام به پوشش سطح برخی از خیابان ها و پیاده روها با موادی مخصوص برای کاهش درجه حرارت و حفاظت از عابران این مسیرها از آفتاب سوزان کرده است.

اما در بحرین وزارت فواید عمومی و امور شهرداری ها و طراحی عمرانی، طرح انبوه سازی نخل ها را در فوریه 2019 با هدف افزایش تعداد نخل در مناطق مختلف کشور آغاز کرد.

از مهم ترین راه حل هایی که مقامات کویت برای مقابله با گرما در خیابان ها در نظر گرفتند، کار بر روی رنگ آمیزی برخی از خیابان ها با ماده ای سازگار با محیط زیست است.

 

الغد: 

امارات 50 میلیون دلار به سودان کمک می کند

 امارات متعهد شد 50 میلیون دلار به عنوان کمک های بشردوستانه فوری به سودان ارسال کند.

 این کشور اعلام کرد که هیچ طرفی در سودان به لحاظ نظامی پیروز خواهد شد و این شهروندان سودانی هستند که هزینه این درگیری ها را می پردازند.

این اظهارات در جریان سخنرانی لانا زکی نسیبه، دستیار وزیر امور خارجه امارات و نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد، در شورای امنیت بیان شد.

وی گفت که ثبات در سودان از مسیر خشونت محقق نمی شود و تأکید کرد که کشورش اقدامات قابل توجهی برای کمک به بهبود اوضاع انسانی وخیم در سودان اتخاذ کرده است.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

رایزنی عراق و عربستان پیرامون همکاری ارتش دو کشور

ثابت محمد سعید العباسی، وزیر دفاع عراق و حسام بن عبدالله بن فهد الدامر، رئیس سازمان اطلاعات نیروهای مسلح عربستان درباره همکاری مشترک رایزنی کردند.

 در این دیدار که در بغداد انجام شد، دو طرف راه های همکاری مشترک بین ارتش عراق و عربستان را بررسی کردند.

تبادل داده های اطلاعاتی برای از بین بردن هسته های تروریستی که شاید به دنبال تخریب روابط بین عراق و عربستان باشند، از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها