|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| دوم تیر

اوپک ۷۰۰ هزار بشکه بر سقف تولیدات نفت افزود/ ناسا رسماً اعلام کرد علایم جدی وجود آب در کُره مریخ به‌ دست آمده

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز دوم تیر از افزایش سقف تولیدات نفت در اوپک و سفر خاتمی به چین نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

اوپک ۷۰۰ هزار بشکه بر سقف تولیدات نفت افزود/ ناسا رسماً اعلام کرد علایم جدی وجود آب در کُره مریخ به‌ دست آمده

تا ساعت یازده در منزل مطالعه کردم؛ تاریخ فلسفه و بحث نسبیت اخلاق در نظرات فلاسفه غرب. از یازده و نیم تا عصر در دفترم کار کردم. به منزل برگشتم و از استخر خانه استفاده نمودم. عفت به مراسم سالگرد شهادت آقای [محمدصادق] اسلامی [سرپرست وقت وزارت بازرگانی] – از [شهدای] ۷۲ تن - رفته بود؛ کلی از اظهارات خانم‌های شرکت‌کننده، تعریف داشت.

ناسا رسماً اعلان کرد که علایم جدی وجود آب در کُره مریخ به‌ دست آمده است، بنابراین باید منتظر کشف موجودات زنده در این کُره باشیم؛ گرچه سرمای شدید ۸۵ درجه زیر صفر این کره، باعث آن شده است که انواع دیگری از موجودات زنده، آنجا باشند.

دیشب اوپک [سازمان کشورهای صادرکننده نفت]، ۷۰۰ هزار بشکه بر سقف تولیدات نفت افزود، ولی‌کارشناسان می‌گویند، این مقدار افزایش، فقط برای جلوگیری از رشد سریع قیمت نفت کفایت می‌کند و جواب رشد مصرف را می‌دهد و نمی‌تواند باعث پایین‌آمدن قیمت نفت شود که آمریکا و کشورهای صنعتی طالب آن هستند. اخبار مربوط به سفر آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور] به چین، انعکاس نسبتاً وسیعی دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها