|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| پنجم تیر

توقیف روزنامه بیان از سوی دادگاه ویژه روحانیت/ گزارش قاسم سلیمانی از وضعیت لبنان بعد از خروج اسراییل

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز پنجم تیر روایت‌‌هایی از برخی دیدارهای سیاسی را نوشته و از توقیف یک روزنامه دیگر گفته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

توقیف روزنامه بیان از سوی دادگاه ویژه روحانیت/ گزارش قاسم سلیمانی از وضعیت لبنان بعد از خروج اسراییل

[آقاى ویاچلاوگیزاتف] سفیر قزاقستان، برای خداحافظی آمد. صحبت‌ها تشریفاتی بود. آقای [علی] زادسر، نماینده سابق جیرفت آمد. انتقاد شدید از وضع فرهنگی کشور و افکار و عمل آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور] و [آقای مسعود محمودی] استاندار کرمان و آقای حسین مرعشی [نماینده کرمان] کرد و اظهار دوستی و حمایت نسبت به من نمود. [امیرسرتیپ دوم خلبان مجید عقیقى روان] فرمانده هوانیروز آمد. گزارشی از وضع هلی‌کوپترها و مشکلات کار داد و از کمبود اعتبار، وضع سخت معیشت پرسنل و زمین‌گیر‌بودن ۲۰۰ هلی‌کوپتر و پایین بودن جایگاه و درجه فرماندهی آن و کم‌توجهی وزارت دفاع گفت و استمداد کرد.

عصر سردار [قاسم] سلیمانی [فرمانده سپاه قدس] آمد. گزارش وضع لبنان پس از خروج اسرائیلی‌ها را داد. از مرز جنوب بازدید کرده و گفت، شهرک‌ها و روستاهای شمال اسرائیل، چسبیده به مرز و آسیب‌پذیر است و بررسی‌ها و فرض‌های وضع و عمل حزب‌الله لبنان در آینده، با توجه به احتمالات مختلف را گفت و مشورت‌ کرد. خبر داد که قرار شده، سردار [محمدباقر] قالیباف فرمانده ناجا [نیروی انتظامی] بشود.

آقای [رضا] زواره‌ای [عضو حقوقدان شورای نگهبان] آمد و از آقای [سیدمحمود] هاشمی‌شاهرودی [رئیس قوه قضائیه] گله کرد که با مأموریت او به مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، موافقت نکرده و گفته، تقاضای انتقالی بنماید. برای نامزدی در [انتخابات] ریاست‌جمهوری [۱۳۸۰] مشورت کرد؛ گفتم هنوز زود است که نظر بدهم، باید منتظر روشن‌شدن شرایط شویم. امروز دادگاه ویژه روحانیت، روزنامه بیان را توقیف‌کرده که باعث خشم چپ‌ها شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها