|

دور دنیا در یک دقیقه

غافلگیری استرالیایی‌ها

شاه‌پنگوئن در ساحل جنوبی چه کار می‌کند؟!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

غافلگیری استرالیایی‌ها

به دادگاهی در آمریکا می‌رویم که پرونده ویکی‌لیکس را دنبال می‌کند. سپس در سواحل جنوبی استرالیا شاه‌پنگوئن را رصد می‌کنیم و در آخر از تصمیم لوئیس همیلتون خبر می‌گیریم.

 

پرونده ویکی‌لیکس؛ ۴۰ سال حبس برای مهندس سابق CIA

پرونده ویکی‌لیکس و بزرگترین هک اطلاعاتی و جاسوسی در ایالات متحده همچنان باز است. در یکی از این پرونده‌ها جاشوا شولت، مهندس نرم‌افزار سابق CIA حکم ۴۰ سال حبس گرفته است.

دادستان‌ها مدعی شده اند جاشوا شولت مسئول بروز بزرگترین هک و درز اطلاعاتی نهادهای امنیتی ایالات متحده بوده است. 

قاضی جس فورمن در حکمی که برای شولت صادر کرده، علاوه بر جرایمی مثل جاسوسی، هک کامپیوتری، دست‌انداختن دادگاه، بستن دروغ به FBI، به سوء استفاده جنسی از تصاویر کودکان نیز اشاره کرده است.

  

استارت برَد پیت برای آخرین فیلم تارانتینو

 کوئنتین تارانتینوی کارگردان قصد دارد برای آخرین بار پشت دوربین قرار بگیرد و آخرین فیلمش را بسازد. او برای این فیلم براد پیت را دعوت به کار کرده است.

آخرین فیلم تارانتینو « نقد فیلم » نام دارد و درباره منتقدی است که هیچ‌وقت مشهور نبوده و البته در مجلات پورنوگرافی نقد می‌نوشته است. این منتقد بسیار وقیح و بددهن بوده است. فیلمنامه بر اساس داستان واقعی نوشته شده است.

برد پیت و تارانتینو پیش از این هم سابقه همکاری داشته اند. پیت در سال ۱۹۹۳در نوشتن رمانس حقیقی با تارانتینو همکاری و همچنین در سال ۲۰۰۹ در حرامزاده‌های لعنتی و در سال ۲۰۱۹ در روزی روزگاری هالیوود این کارگردان بازی کرد.

 

غافلگیری استرالیایی‌ها؛ شاه پنگوئن اینجا چه کار می‌کند؟!

یک گروه پرنده‌نگری در سواحل جنوبی استرالیا از دیدن یک شاه‌‌پنگوئن شگفت زده شده اند. این پرنده هزاران کیلومتر از قطب جنوب شنا کرده و به سواحل کورنگ رسیده است!

آنها در قطب جنوب زندگی می‌کنند و همچون بسیاری از پرندگان عادت به پرریزی دارند. رفتاری که یک بار در سال رخ می‌دهد و دو تا سه هفته هم طول می‌کشد. آنها پرهای قدیمی را از دست می‌دهند و پرهای براق و روغنی و ضد آب را جایگزین می‌کنند. 

تحمل آب‌های قطبی در این دوران برای شاه‌پنگوئن‌ها سخت است. به همین دلیل به مناطقی گرم‌تر می‌روند. اما نه مناطقی که از زیستگاه اصلی خیلی دور باشد. اتفاقی که در ساحل کورنگ رخ داده، نادر و شگفت‌انگیز است.

 

شوک لوئیس همیلتون به فرمول یک

قهرمان هفت دور مسابقات فرمول یک تصمیم گرفته از تیم مرسدس خداحافظی کند و به فراری برود! این اتفاق در سال ۲۰۲۵ رخ خواهد داد. تصمیم همیلتون فرمول یک را شوکه کرده است.

همیلتون می‌گوید سخت‌ترین تصمیم زندگی‌اش را گرفته است. او ۳۹ ساله است و در پایان این فصل مرسدس را ترک خواهد کرد. همیلتون بریتانیایی حدود ۱۳ سال در مرسدس حضور داشته و در کنار این تیم رشد کرده است.

این راننده سرشناس فرمول یک برای این که چالش و هیجان دیگری را تجربه کند راهی فراری خواهد شد. مسئولان مرسدس می‌گویند همیلتون همواره بخشی از تاریخ این تیم خواهد ماند.

 

حمایت از اسرائیل پاشنه آشیل بایدن می‌شود؟

در حالی که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۴ از حمایت اتحادیه کارگران خوشحال بود، با اعتراضات حامیان آتش‌بس در غزه مواجه شد. اتفاقی که شاید باعث باخت دموکرات‌ها در رقابت پیش رو شود.

بایدن در سفر به میشیگان و دیدار با کارگران اتحادیه خودروسازی، مزه اعتراضات حامیان آتش‌بس را چشید. معترضان در میشیگان تجمعی را برای وقوع آتش‌بس در غزه ترتیب داده بودند و بایدن را بابت حمایت از اسرائیل سرزنش کردند.

ایالات متحده و بایدن یکی از حامیان سرسخت اسرائیل در جنگ اخیر با حماس هستند. آنها تا امروز راه آتش‌بس در غزه را مسدود و کمک‌های مالی به صندوق آوارگان سازمان ملل را قطع کرده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها