|

العالم فی 60 ثانیة

از زنان تاجر قدرتمند منطقه تا افزایش ذخایر آبی عراق

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الامارات الیوم،خبرگزاری رسمی عراق، السیاسه نیوز، الخلیج اونلاین و عکاظ عربستان.

از زنان تاجر قدرتمند منطقه تا افزایش ذخایر آبی عراق
خبرنگار: الهام یوسفی

الامارات الیوم: فهرست 100 تاجر قدرتمند منطقه در سال 2024

فوربس خاورمیانه فهرست سالانه قدرتمندترین زنان تاجر منطقه برای سال 2024 را منتشر کرد.

فهرست «100 زن تاجر قدرتمند خاورمیانه» امسال شامل 104 زن از 27 بخش مختلف و 28 ملیت است. زنان مصری با 17 زن تاجر در صدر فهرست قرار دارند و پس از آن زنان اماراتی با 14 زن و سپس زنان سعودی و لبنانی با 9 زن در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر عامل گروه بانک الاول ابوظبی، حناء الرستمانی، برای دومین سال متوالی در صدر این فهرست قرار گرفت .

در جایگاه دوم و سوم دو تاجر از کویت قرار گرفتند: شیخه خالد البحر، معاون اجرایی گروه بانک ملی کویت و وضا احمد الخطیب، مدیر عامل شرکت ملی نفت کویت. 

 

 

خبرگزاری رسمی عراق: افزایش ذخایر آبی عراق

وزارت منابع آب عراق از افزایش ذخیره آب در سد دربندیخان در پی بارش‌های گسترده اخیر خبر داد.

ثعبان جاری، مدیر سد حمرین اعلام کرد بارندگی های اخیر از جمله بارندگی های روز پنجشنبه در مناطق شمالی، مرز شرقی با ایران و مناطق خانقین، مندلی و قزانیه متمرکز بود و همین امر باعث شد ورودی آب به سد دربندیخان به 450 مترمکعب در ثانیه برسد.

وی خاطر نشان کرد: از آبی که وارد مخازن سدها شده است برای آبیاری اراضی و باغات استان دیالی استفاده خواهد شد ضمن آنکه دریاچه حمرین نیز منتظر رسیدن آب در ساعات آینده است.

 

 

الخلیج اونلاین: تهدید عمان به بستن شرکت‌های حامی اسرائیل

فیصل بن عبدالله الرواس، رئیس هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنعت عمان تهدید کرد که هر شرکت وابسته به این اتاق در صورت ثابت شدن حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل، تعطیل خواهد شد.

وی در پستی در شبکه اجماعی ایکس نوشت که در خصوص مساله تحریم سردرگمی های زیادی وجود دارد، بررسی بازار و متغیرها بخشی لاینفک از فعالیت اتاق بازرگانی و صنعت عمان است اما قانون گذاری و تصمیم گیری، وظیفه طرف های اجرایی است.

الرواس گفت که دوست دارم تاکید کنم اگر اقدام یک شرکت وابسته به اتاق بازرگانی و صنعت در حمایت از رژیم صهیونیستی ثابت شود، نه تنها خواستار تحریم آن می شویم بلکه آن را تعطیل می کنیم.

 

 

عکاظ عربستان: عربستان در صدر فهرست گردشگری سازمان ملل قرار دارد.

عربستان از نظر رشد تعداد گردشگران بین‌المللی در سال 2023 نسبت به سال 2019 برای کشورهای عمده گردشگری در صدر فهرست گردشگری سازمان ملل قرار گرفت، زیرا این کشور در سال 2023 نسبت به سال 2019 افزایش 56 درصدی را در تعداد گردشگران ورودی به دست آورد. 

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که تعداد گردشگران این کشور در سال 2023 نسبت به سال 2019، 156 درصد بهبود یافته است.

دستاوردهای عربستان در بخش گردشگری به خاورمیانه کمک کرد تا بهبود جهانی در زمینه گردشگری را پیشروی کند، زیرا این تنها منطقه ای است که رشدی فراتر از سطوح قبل از همه گیری "کووید-19" داشته است.

 

 

السیاسه نیوز: آسیب وحشتناک ببخش گردشگری زیارتی نجف اشرف

رئیس اتحادیه هتل‌داران نجف گفت: اتفاقی که برای بخش گردشگری در نجف افتاده یک اتفاق بسیار ویرانگر است به طوریکه ما عذر بیش از سه هزار کارگر را خواسته و آنها را اخراج کرده ایم.

وی افزود: گردشگری در نجف اشرف در درجه نخست، به زائران ایرانی بستگی دارد چرا که آنها 80 درصد از کل زائران این شهر را تشکیل می دهند و با توجه به وضع تحریم‌ها علیه ایران و نوسانات نرخ ارز در این کشور، هزینه‌های زائران با ظرفیت‌های کشور عراق نامتناسب شده است.

رئیس اتحادیه هتل‌داران تاکید کرد طی سال های گذشته 100 دلار  معادل  100 هزار تومان ایران بود، اما اکنون 100 دلار معادل  5 میلیون و 800 هزار تومان ایران است. قبلا زائر ایرانی برای زیارت عتبات عالیات حداکثر 500 دلار هزینه می کرد که در آن موقع معادل 500 هزار تومان ایران بود، اما در حال حاضر زائر نمی تواند با این 500 هزار تومان کاری انجام دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها