|

دور دنیا در یک دقیقه

هیات آمریکایی زودتر از موعد عربستان را ترک کرد/ کار، کار کیپای یهودیان است

«کیپا» پوششی است که یهودیان روی سر خود می‌گذارند. یکی از اعضای هیات آمریکایی آبراهام کوپر، خاخام یهودی است. ماجرا هنگام حضور هیات آمریکایی در شهر تاریخی دیریه رخ می‌دهد.

هیات آمریکایی زودتر از موعد عربستان را ترک کرد/ کار، کار کیپای یهودیان است

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سر‌می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. از کوتاه شدن سفر آمریکایی‌ها در عربستان شروع می‌کنیم؛ پای کیپا در میان است. سپس به کره‌جنوبی می‌رویم و اعتصاب پزشکان را پی‌ می‌گیریم. در آخر هم علت کاهش مدت حبس در بریتانیا را جویا می‌شویم.

ترامپ و تیک‌تاک؛ تهدید امنیت ملی است، اما محبوب

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده نمی‌تواند از برنامه کنگره برای ممنوعیت تیک‌تاک حمایت کند. او قبول دارد تیک‌‌تاک امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند، اما…

ردپای محبوبیت این برنامه برای کودکان و جوانان در امای ترامپ دیده می‌‌شود. ترامپ می‌گوید برخی کودکان بدون تیک‌تاک دیوانه می‌شوند! 

موضوع دیگری هم هست. ممنوعیت تیک‌تاک باعث رونق بیشتر فیس‌بوک می‌شود که ترامپ دل خوشی از آن ندارد. با همه این حرف‌ها او معتقد است حریم خصوصی شهروندان باید رعایت شود.

عربستان و کیپا؛ هیات آمریکایی سفر خود را کوتاه کرد

هیات آمریکایی کمیسیون آزادی مذاهب که راهی عربستان سعودی شده بود، سفر خود را کوتاه و این کشور را ترک کرد. کیپای یکی از اعضا، باعث این اتفاق شده است.

«کیپا» پوششی است که یهودیان روی سر خود می‌گذارند. یکی از اعضای هیات آمریکایی آبراهام کوپر، خاخام یهودی است. ماجرا هنگام حضور هیات آمریکایی در شهر تاریخی دیریه رخ می‌دهد.

مسئولان سایت دیریه از آقای کوپر درخواست می‌کنند کیپا را از سرش بردارد. او بر نمی‌دارد و در نهایت هیات آمریکایی تصمیم می‌گیرد عربستان را ترک کند.

کره جنوبی و اعتصاب پزشکان؛ تعلیق پروانه طبابت‌

دولت کره جنوبی تصمیم گرفته با تعلیق پروانه طبابت پزشکان به جنگ آنها و خواسته‌‌هایشان برود. بیش از ۱۲ هزار پزشک در کره جنوبی اعتصاب کرده اند. 

معترضان معتقدند برنامه اصلاحی و تغییراتی دولت در نظام بهداشت و درمان کره جنوبی برنامه مناسبی نیست. در این برنامه پزشکان کم‌تجربه و تازه کار به سرعت جایگزین پزشکان مجرب می ‌شوند.

اگر اعتصابات ادامه پیدا کند، نزدیک ۵ هزار پزشک پروانه طبابت خود را از دست می‌دهند. تا امروز بسیاری از عمل‌های جراحی و وقت‌های معاینه و درمان به تعویق افتاده است.

هند و قانون شهروندی؛ علیه جمعیت مسلمانان است

در قانون شهروندی جدید هند تغییراتی ایجاد شده است که خشم جامعه مسلمانان را برانگیخته است. در این قانون حق شهروندی به پناهجویان مسلمان اعطا نمی‌شود.

هند در قانون جدید خود به پناهجویان بودایی، هندو، مسیحی، پارسی (‌زرتشتی) که به این کشور پناه می‌آوردند حق شهروندی اعطا می‌کند، اما به مسلمانان نه!

این قانون پر سر و صدا مذهب را عامل شهروندی معرفی می‌کند. همچنین مسیحیان، بودایی‌ها، هندوها و پارسیان که قبل از ۲۰۱۴ وارد هند شده اند، تابعیت فوری هندی می‌گیرند، اما باز هم مسلمانان شامل این قانون نیستند.

بریتانیا و زندان‌‌های شلوغ؛ مدت محکومیت ۶۰ روز کم می‌شود!

زندان‌های بریتانیا و ولز این روزها با شلوغی و افزایش جمعیت زندانیان رو‌به‌‌رو هستند. وزیر دادگستری برای تعدیل وضعیت خواستار کاهش مدت حبس شده است. 

بر اساس دستور وزیر دادگستری از ۳۵ روز تا ۶۰ روز از مدت حبس زندانیانی که جرم سبک مرتکب شده‌اند، کم می‌شود. 

جرایم جنسی، تروریستی و خشونت‌ شامل کاهش مدت حبس نخواهد بود. در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد زندان‌های مردان و بیش از ۹۶ درصد زندان‌های زنان در بریتانیا پر هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها