|

العالم فی 60 ثانیة

از کم شدن درخشش دبی در چشم روس‌های ثروتمند تا ازسرگیری مذاکرات آتش بس

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الجزیره، الامارات الیوم، الشرق، الیوم السابع و البیان.

از  کم شدن درخشش دبی در چشم روس‌های ثروتمند تا ازسرگیری مذاکرات آتش بس
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان:

 امارات در صدر کشورهای منطقه در خدمات اینترنت

بر اساس آمارها و داده‌های شاخص «تست سرعت اینترنت»، امارات همچنان در میان کشورهای منطقه پیشتازی خود را حفظ کرده است.

امارات تا پایان ماه فوریه در رتبه پنجم سرعت اینترنت ثابت جهان قرار گرفته است و خدمات اینترنت ثابت ارائه شده در این کشور حاکی از آن است که  در ماه فوریه رتبه پنجم در میان سریع ترین شبکه های جهان را از آن خود کرده  و رتبه خود در پایان سال گذشته 2023 دو پله ارتقا داده است.

در همین حال بازار محلی در چندین کشور با زیرساخت موثر از سرعت اینترنت ثابت پیشی گرفته اند بطوریکه امریکا سرعت ۲۴۲ مگابیت بر ثانیه، فرانسه ۲۴۰ مگابیت بر ثانیه و چین ۲۳۸ مگابیت بر ثانیه را ثبت کرده اند.

 

روسیا الیوم: 

ازسرگیری مذاکرات آتش بس  در قاهره

رسانه های مصری اعلام کردند مذاکرات قاهره برای دستیابی به آتش بس بین اسراییل و جنبش حماس در نوار غزه امروز یکشنبه (31 مارس) از سر گرفته شد.

شبکه تلویزیونی القاهره الاخباریه به نقل از یک منبع امنیتی مصری از ازسرگیری مذاکرات آتش بس بین اسراییل و جنبش حماس در روز یکشنبه (31 مارس) خبر داد.

منبع مذکور افزود مصر و قطر به تلاش های مشترک خود برای دستیابی به پیشرفت در مذاکرات بین اسراییل  و جنبش حماس ادامه می دهند.

پیش از این رسانه‌های اسراییل  و یک منبع امنیتی گفتند که مذاکرات آتش بس میان اسراییل  و حماس فردا یکشنبه در قاهره ازسرگرفته می شود.

 

الشرق:

 درخشش دبی در چشم روس‌های ثروتمند در حال محو شدن است

دبی دو سال پیش به عنوان یک مقصد بسیار مطلوب برای سرمایه گذاران روسی و کسانی که به دنبال شروعی تازه پس از جنگ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اوکراین بودند، ظاهر شد. اما این جذابیت با افزایش هزینه های زندگی در این امارت جذاب و اجرای سختگیرانه تحریم های آمریکا توسط بانک های آن شروع به کاهش کرد.

بر اساس گفته بانکداران، مدیران اجرایی و کارشناسان سرمایه گذاری، ورود صندوق های روسیه به امارات نشانه هایی از کاهش رشد را نشان می دهد.

اگرچه آنها انتظار خروج گسترده دارایی های موجود در داخل کشور را ندارند، بین مدیران اجرایی اتفاق نظر وجود دارد که امارات از منابع مالی روسیه سود زیادی برده است و بعید است شاهد جریان های عظیم بیشتر باشد.

 

الامارات الیوم:

 ماه رمضان در امارات  30 روز است 

رؤیت هلال ماه در برخی شهرهای عربی در صورت صاف بودن جو با چشم غیرمسلح امکان پذیر است مرکز بین‌المللی نجوم پیش‌بینی می‌کند که ماه رمضان در امارات  30 روزه کامل شود و عید در روز چهارشنبه 10 آوریل 2024 در کشورهایی که روز دوشنبه 8 آوریل هلال را رصد می‌کنند، فرا می‌رسد، زیرا رؤیت هلال در آن روز غیرممکن خواهد بود. 

برخی از کشورها ماه رمضان را از دوشنبه 11 مارس 2024 آغاز کردند و این کشورها روز دوشنبه 8 آوریل هلال عید را رصد می کنند، در حالی که سایر کشورها از سه شنبه 12 مارس ماه رمضان را آغاز کردند در این کشورها هلال عید در روز سه شنبه نهم فروردین ماه مصادف با 29 ماه مبارک رمضان خواهد بود.

 

الجزیره: 

نام عربستان و عراق در میان 10 کشور اول وارد کننده برنج

بر اساس گزارش پایگاه «ترید میکس»، در فهرست 10 کشور از بزرگترین کشورهای واردکننده برنج در سال 2023 نام دو کشور عربی عراق و عربستان سعودی نیز به چشم می خورد.

طبق این گزارش،  کشورهای چین 2.62 میلیارد دلار معادل 7.9 درصد واردات جهانی، ایران 2.05 میلیارد دلار معادل 6.2 درصد از واردات جهانی، امریکا 1.40 میلیارد دلار معادل 4.3 درصد،  عربستان سعودی 1.38 میلیارد دلار 4.2 درصد،  فیلیپین 1.27 میلیارد دلار 3.9 درصد، عراق 1.11 میلیارد دلار معادل 3.4 درصد واردات جهانی، ساحل عاج 809.96 میلیون دلار 2.5 درصد، ویتنام 689.62 میلیون دلار 2.1 درصد، ژاپن 670.35 میلیون دلار 2 درصد و فرانسه با  655.93 میلیون دلار 2 درصد واردات جهانی، به ترتیب  رتبه اول تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها