|

العالم فی 60 ثانیة

از نشست فوری اتحادیه عرب تا فراخوان بورسیه دانشگاه‌های عراق

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الجزیره، الصباح، اسپوتنیک و خبرگزاری رسمی عراق.

از نشست فوری اتحادیه عرب تا فراخوان بورسیه دانشگاه‌های عراق
خبرنگار: ذلفا معیل

اسپوتنیک: نشست فوری اتحادیه عرب برای بررسی جنایات اسراییل

اتحادیه عرب از برگزاری نشست فوری در روز چهارشنبه (3 آوریل) در سطح نمایندگان دائم برای بحث و بررسی ارتکاب جنایت نسل کشی و قحطی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

حسام زکی دستیار دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد در این نشست درباره اقدام عربی و بین المللی در سایه تهدید های مستمر رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله قریب الوقوع به شهر رفح که 1.5 میلیون آواره فلسطینی را در خود جای داده است و مخالفت رژیم صهیونیستی با اجرای قطع نامه های شورای امنیت درباره آتش بس و ورود کمک های انسان دوستانه و آخرین آنها قطع نامه 2728 رایزنی خواهد شد.

 

 

الجزیره: کدام کشورهای عربی قوی‌ترین ارز جهان را دارند؟

بر اساس گزارش سکوی «تیکو پدیا» که یک  پلتفرم مرتبط با مسائل فناوری بوده و با توسعه بسیاری از زمینه‌ها همگام است، تا ماه  مارس 2024،  دینار کویت، دینار بحرین و ریال عمان جزو سه ارز قوی در جهان بوده اند که این امر بر تأثیر عمیق عوامل ژئوپلیتیکی بر ارزش‌گذاری ارز تأکید دارد.

طبق این گزارش، قوی‌ترین ارزهای جهان به ترتیب شامل دینار کویت، دینار بحرین، ریال عمان، پوند انگلیس، فرانک سوئیس، یورو، دلار برونئی، دلار سنگاپور، دلار کانادا، دلار استرالیا، دلار نیوزلند، لو بلغارستان و ریال قطر بوده است.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): فراخوان دانشگاه‌های عراق برای جذب دانشجوی خارجی

 وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق امروز دوشنبه از آغاز دومین مرحله فراخوان برای تحصیل دانشجویان خارجی در عراق برای سال تحصیلی 2024-2025 خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد طرح «ادرس فی العراق» 14 هزار و 322 کرسی تحصیلی ارائه شده از جانب 59 دانشگاه دولتی و آزاد است که 57 درصد از این دانشگاه ها بورسیه کامل و 43 درصد دیگر آن بورسیه نیمه در رشته های پزشکی، بهداشت، مهندسی، علوم محض، کشاورزی، دامپزشکی، اداری، حقوق، علوم سیاسی، تربیتی و انسانی در فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را شامل می شود.

در بیانیه مذکور آمده است درخواست بورسیه تحصیلی از امروز دوشنبه و از طریق پایگاه الکترونیکی برنامه «ادرس فی العراق» آغاز می شود.

 

 

الشرق: سرمایه گذاری 240 میلیون دلاری امارات در بخش مسکن هند

گروه «پرستیژ هند» قراردادی به ارزش 20 میلیارد روپیه معادل 240 میلیون دلار با سازمان سرمایه گذاری ابوظبی، به عنوان بزرگترین صندوق مستقل عربی و همچنین صندوق کوتاک برای توسعه پروژه های مسکونی در چهار شهر هند امضا کرد.

بر اساس گزارش شرکت بورس اوراق بهادار، این شرکت در حال برنامه ریزی پروژه های مسکونی در بنگلور، بمبئی، گوا و منطقه موسوم به پایتخت ملی با مجموع ارزش بیش از 180 میلیارد روپیه است.

این سرمایه گذاری در زمانی انجام می شود که امارات به دنبال گسترش سرمایه گذاری های خود در هند و تزریق سرمایه 50 میلیارد دلاری در هند است.

 

الصباح: انتقاد اتحادیه کارگری عراق از ضعف قوانین درباره استخدام نیروی کار خارجی

ولید نعمه رئیس اتحادیه کارگری عراق اعلام کرد بر اساس آمار وزارت کار و امور اجتماعی 750 هزار کارگر خارجی در عراق مشغول به کار هستند.

نعمه افزود شمار این افراد از تعداد اعلام شده بیشتر است و ممکن است به یک میلیون و 500 هزار نفر برسد.

رئیس اتحادیه کارگری عراق گفت شرکت های نفتی کارگران خارجی زیادی را جذب کردند که اغلب این افراد از کشورهای چین، پاکستان و بنگلادش هستند.

نعمه تاکید کرد ضعف قوانین عراق موجب افزایش تعداد کارگران خارجی و تشکیل باندهای تبهکار توسط برخی از این افراد شد.

رئیس اتحادیه کارگری عراق خاطرنشان کرد اغلب کارگران خارجی حاضر در عراق  از کشور های پاکستان، ترکیه، سوریه و لبنان هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها