|

دور دنیا در یک دقیقه

حواشی سریالی هواپیماهای بوئینگ/ این قسمت: افتادن کاور موتور!

افتادن درپوش موتور هواپیمای بوئینگ ۷۳۷، هنگام برخاستن از فرودگاه باعث شده تحقیقات جدیدی درباره این هواپیماهای جنجالی آغاز شود.

حواشی سریالی هواپیماهای بوئینگ/ این قسمت: افتادن کاور موتور!

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. ابتدا یکی دیگر از ماجراهای بوئینگ را بررسی می‌کنیم. سپس داستان دونده‌ای که طول آفریقا را دویده می‌خوانیم و در آخر، از سیاست ترامپ در زمینه سقط جنین خبر می‌گیریم.

ماجراهای بوئینگ؛ درپوش موتور از جا درآمد

افتادن درپوش موتور هواپیمای بوئینگ ۷۳۷، هنگام برخاستن از فرودگاه باعث شده تحقیقات جدیدی درباره این هواپیماهای جنجالی آغاز شود.

این هواپیما پس از ۲۵ دقیقه که از فرودگاه دنور در آمریکا برخاسته بود، به دلیل افتادن درپوش موتور دوباره به این فرودگاه بازگشت. هواپیما به سلامت به زمین نشست، اما پرونده جدیدی درباره هواپیماهای بوئینگ گشوده شد.

پیش از این یک‌بار صفحه‌ای از بدنه هواپیمای بوئینگ در خطوط هوایی کانادا و همچنین دَرِ بوئینگ در خطوط هوایی آمریکا جدا شده است. بوئینگ‌های ۷۳۷ حاشیه‌ساز شده‌اند.

بریتانیا؛ عوارض زایمان در مادران سیاه‌پوست بیشتر است

نتیجه تحقیقات در بریتانیا نشان می‌دهد مادران سیاه‌پوست پس از زایمان بیشتر از همتایان سفیدپوست خود عوارض و پیامدهای این فرآیند را تجربه می‌کنند.

به عبارت دقیق‌تر این که عارضه‌هایی مثل فشار خون و پروتئین در ادرار مادران سیاه‌پوست پس از زایمان حدود ۶ برابر بیشتر از مادران سفید‌پوست است.

کارشناسان از این مطالعه نتیجه گرفته اند نابرابری بهداشت غذایی و زیستی و به طور کلی نابرابری تسهیلات سلامتی باعث شده تا مادران سیاه‌پوست در این وضعیت قرار بگیرند.

وودی آلن و بازنشستگی؛ عاشقانه‌ها به پایان رسیده؟

کارگردان مشهور آمریکایی در ۸۸ سالگی هر چند هنوز ایده‌هایی برای فیلم ساختن دارد، اما به بازنشستگی هم فکر می‌کند. آلن در حال حاضر روی فیلم‌نامه جدیدی کار می‌کند.

او که سال گذشته پنجاهمین فیلم بلند خود را با نام ضربه شانس به زبان فرانسوی ساخته است، می‌گوید راستش را بخواهید جذابیت‌های و عاشقانه‌های فیلم‌سازی تمام شده و همه چیز تغییر کرده است. اما…

اما اگر حمایت مالی خوبی باشد، کسی هم تماس بگیرد و بگوید فیلم جدیدی داری، حتما چیزهایی برای ساختن دارم. اشاره آلن علاوه بر بازنشستگی به تجاری شدن مسیر فیلم‌سازی و دور شدن از فضاهای پیشین است.

راس کوک؛ مردی که طول آفریقا را دوید

سرانجام راس کوک سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر بریتانیایی موفق شد چالش دویدن در طول آفریقا را به پایان برساند. او یک شهروند ۲۷ ساله بریتانیایی است.

راس کوک با هدف جمع‌آوری پول برای کار خیر چالش دویدن در طول آفریقا و در کرانه غربی قاره سیاه را آغاز کرد. او موفق شد در ۳۵۲ روز ۱۶ هزار کیلومتر را طی کند.

این دونده جوان از آفریقای جنوبی و از کیپ آگولهاس مسیر خود را شروع کرد و در راس آنجلا در تونس چالش خود را به پایان رساند. او در این مسیر از ۱۶ کشور آفریقایی گذر کرد، با مخاطرات زیادی روبه‌رو شد، اما ۶۰۰ هزار پوند جمع کرد.

ترامپ؛ رونمایی از سیاست‌ سقط جنین

موضوع سقط جنین یکی از مهم‌ترین موضوعات برای کاندیداهای ریاست‌جمهوری در ایالات متحده است و نقشی تعیین‌کننده در انتخابات خواهد داشت. ترامپ امروز از برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کند.

جزییات برنامه ترامپ هنوز مشخص نشده است، اما کاندیدای جمهوری‌خواهان خیلی سربسته گفته سقط جنین در موارد استثنا مثل تجاوز، زنای محارم و حفظ جان مادر قابل قبول است.

جمهوری‌خواهان به طور سنتی، مخالف سقط جنین هستند و همواره سعی کرده‌اند این حق را به رسمیت نشناسند و یا آن را سلب کنند. ترامپ هم در ادامه این رفتار برنامه‌هایی ارائه خواهد کرد؛ هرچند معتقد است برای پیروزی باید موضع معتدل‌تری در این زمینه داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها