|

العالم فی 60 ثانیة

از تاثیر جنگ غزه بر گردشگری اردن تا برنامه عراق برای کاهش اتکا به سوخت فسیلی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الجزیره، العربی الجدید، الصباح، خبرگزاری رسمی عراق والشرق الأوسط.

از تاثیر جنگ غزه بر گردشگری اردن تا برنامه عراق برای کاهش اتکا به سوخت فسیلی
خبرنگار: ذلفا معیل

الشرق الأوسط: 

هر 10 دقیقه یک کودک در یمن جان خود را از دست می دهد

در حالی که مقامات یمنی بر ضرورت مداخله سازمان ملل برای بهبود وضع معیشتی در این کشور تاکید دارند، نتایج گزارش های بین المللی حاکی از آن است که در  هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به دلیل گرسنگی جان خود را از دست می دهد.

سازمان امداد رسانی  اسلامی اعلام کرد  نرخ سوء تغذیه در یمن یکی از بالاترین‌ نرخ های سوء تغذیه بوده و این کشور با  بزرگترین بحران امنیت غذایی در  جهان روبرو است بطوریکه  پس از 9 سال درگیری و جنگ، قریب به بیست و یک میلیون نفر هنوز در جستجوی غذای روزانه خود هستند و در هر 10 دقیقه نیز یک کودک یمنی به علت گرسنگی جان خود را از دست می دهد.

 

الجزیره:

 پیشرفت در مذاکرات قاهره با فشار امریکا بر اسراییل

کانال خبری قاهره مصر به نقل از یک منبع بلندپایه مصری اعلام کرد که مذاکرات جاری در قاهره برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه «پیشرفت قابل توجهی» داشته است.

این منبع در بامداد روز دوشنبه با بیان اینکه «در مذاکرات و توافق بر روی محورهای اساسی بین همه طرف‌ها پیشرفت وجود دارد»، گفت: «دور مذاکرات در قاهره شاهد پیشرفت‌های بزرگی در نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها است».

این کانال مصری اشاره کرد که هیئت‌های جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و قطر، قاهره را ترک کرده و ظرف دو روز آینده برای تکمیل توافق نهایی بازخواهند گشت و هیئت‌های صهیونیست و امریکایی نیز تا ساعاتی دیگر پایتخت مصر را ترک خواهند کرد.

رایزنی ها در 48 ساعت آینده ادامه خواهد داشت.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

بغداد میزبان نشست وزرای بهداشت جهان عرب

عراق میزبان شصتمین دوره از نشست وزرای بهداشت جهان عرب در بغداد خواهد بود.

این نشست 17 و 18 آوریل با حضور وزرای بهداشت 22 کشور عربی به ریاست عراق برگزار می شود. در این نشست، شماری از پرونده های بهداشتی مهم و همکاری مشترک در خصوص آن شامل بیش از 24 بند درباره مسائل مختلف، بررسی خواهد شد.

از جمله بازرترین مسائلی که در این نشست بررسی می شود، پیامدهای بهداشتی حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین به ویژه نوار غزه و پشتیبانی و حمایت بهداشتی از فلسطین است.

 

الصباح:

 برنامه عراق برای کاهش اتکا به سوخت فسیلی 

 با وجود اینکه عراق به صورت کلی بر نفت اتکا دارد، اما این نعمت موجب افزایش سطح آلودگی می شود و این امر مستلزم برخی اقدامات برای کاهش آلودگی است.

عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق گفت که وزارت نفت، به استانداردهای زیست‌محیطی اهتمام دارد و طرح های ویژه ای را در این زمینه وضع کرده است.

وی گفت که بندی در هر قرارداد وضع شده که شرکت های تولیدکننده را به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی و حفظ بهداشت عمومی و اتکا به دقیق ترین استانداردهای جهانی در پروژه های نفت و انرژی ملزم می کند. جهاد اشاره کرد که وزارت نفت عراق، در راستای کاهش سوزاندن گاز مشعل تلاش می کند.

 

العربی الجدید: 

تاثیر جنگ غزه بر گردشگری اردن

در حالیکه بخش گردشگری 16 درصد از تولید ناخالص داخلی اردن را تشکیل می دهد، جنگ غزه به شدت درآمدهای این بخش را  با کاهش مواجه کرده است.

نمایندگان بخش گردشگری در اردن از دولت این کشور درخواست کردند تدابیر و اقدامات بیشتری را برای نجات گردشگری اتخاذ کند.

نمایندگان بخش گردشگری اردن تصریح کردند همزمان با تداوم تجاوزات به نوار غزه و هشدار بسیاری از کشورها به اتباع خود در خصوص عدم سفر به منطقه از جمله کشور اردن که جزو  کشورهای پرمخاطره قرار گرفته است؛ بسیاری از تورهای گردشگری لغو شده است و  گردشگران تمایلی برای سفر به اردن نشان نمی دهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها