|

پیام‌های تسلیت خارجی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات‌ همراه

در پی شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و هیات همراه، مقامات کشورهای مختلف جهان پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

پیام‌های تسلیت خارجی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات‌ همراه

به گزارش شبکه شرق، در پی شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و هیات همراه، مقامات کشورهای مختلف جهان پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

 خبر شهادت «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و جمعی از همراهان ایشان به صورت گسترده، به سرخط اخبار رسانه‌های مطرح جهان تبدیل شده است.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در ساعت یک بامداد به وقت ونزوئلا، در تماس تلفنی با حجت‌الله سلطانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، مراتب تسلیت و همدردی خود، دولت و ملت ونزوئلا بابت شهادتابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان را ابراز داشت. 

مادورو همچنین خواستار اعلام مراتب تسلیت ایشان به رهبری و خانواده‌های محترم آقایان رئیسی و امیرعبداللهیان شد. 

پیام تسلیت نیوزیلند در پی شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران

وینستون پترس، وزیر امور خارجه نیوزلند اعلام کرد: فکر ما با مردم ایران است. تسلیت به خانواده رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و هیئت همراه.

پیام تسلیت امیر قطر در پی شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با دولت و ملت ایران به سبب شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و هیئت همراه در حادثه دردناک سقوط بالگرد تسلیت گفت و رحمت و مغفرت الهی را برای آنها و صبر و شکیبایی را برای خانواده هایشان مسئلت خواست.

پیام تسلیت طالبان در پی شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران

طالبان درگذشت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت گفت.

دفتر محمد عبدالکبیر، معاون نخست وزیر طالبان در امور سیاسی با انتشار بیانیه ای از طریق RTA خاطرنشان کرد که افغان ها در این لحظه سخت در کنار ایران هستند.

پیام تسلیت بلاروس در پی شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران

وزارت امور خارجه بلاروس به مناسبت جان باختن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران ابراز همدردی با مردم ایران، اعلام کرد که این یک ضایعه جبران ناپذیر تنها برای جامعه ایران نیست و دوست واقعی بلاروس درگذشت.

پیام تسلیت امارات در پی شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران

رئیس امارات متحده عربی شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت.

محمد بن زاید گفت: درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهانشان را در پی یک حادثه تلخ به دولت و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند متعال برای ایشان آرامش ابدی طلب کرده و به خانواده محترمشان از صمیم قلب تسلیت عرض می کنیم. امارات متحده عربی در این زمان سخت با ایران همبستگی می کند.

 

 

بیانیه پاکستان در پی شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران

نخست‌وزیر پاکستان شهادت رئیس‌جمهور ایران و هیات همراه را تسلیت گفته و یک روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

به نقل از پایگاه خبری الجزیره، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با اشاره به حادثه سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و هیئت همراه و شهادت آنها، همبستگی خود را در این حادثه با ایران اعلام کرده و آن را به ملت ایران تسلیت گفت.

شریف در صفحه ایکس خود نیز شهادت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت گفت و اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رئیس‌جمهور و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزای عمومی برگزار خواهد کرد و پرچم این کشور نیمه‌برافراشته خواهد بود.

بیانیه دولت نجات ملی یمن در پی شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران

سخنگوی دولت نجات ملی یمن درباره شهادت رئیس جمهور ایران نیز با صدور پیامی گفت: این مصیبت وارده را به رهبری، دولت و ملت ایران و تمام مستضعفین جهان تسلیت می‌گوییم. 

بیانیه نخست‌وزیر عراق در پی شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران

ضمن عرض تسلیت و همدردی صمیمانه خود به رهبر جمهوری اسلامی و دولت و ملت ایران، همبستگی خود را با ملت برادر ایران و با برادران مسئول در جمهوری اسلامی اعلام می داریم.

پیام تسلیت حکیم به رهبر و ملت ایران در پی شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش  

نقش پررنگ آن فقید در حیات انقلابی و سیاسی و فرهنگی ایران و منطقه و جهان را گرامی می‌داریم و این سانحه را به رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای صمیمانه تعزیت می‌گوییم و با ملت و دولت ایران هم‌دردی می‌کنیم و به خانواده و بستگان آن فقید تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم که آن فقید عزیز را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و در بهشت‌برین جای دهد.

پیام تسلیت حماس در پی شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش  

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: خالصانه‌ترین مراتب تسلیت و تعزیت و همدردی خود را با رهبر  انقلاب اسلامی و دولت و ملت دوست ایران ابراز می‌داریم.

پیام تسلیت هند در پی شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش  

نخست وزیر هند با صدور پیامی گفت: در کنار ایران هستیم. از درگذشت غم‌انگیز رئیس‌جمهور متأسف و متاثر شدیم. هند در این دوران غم‌انگیز در کنار ایران ایستاده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها