|

دادستان کل کشور اعلام کرد:

تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی

دادستان کل کشور از تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادستانی کل کشور و دادستانی‌های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و کمیته‌های رصد فضای مجازی و انتخابات خبر داد.

تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی

به گزارش شبکه شرق، دادستان کل کشور از تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادستانی کل کشور و دادستانی‌های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و کمیته‌های رصد فضای مجازی و انتخابات خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی در همایش سراسری دادستان‌های کل کشور که به صورت برخط برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ویژگی‌های شهید رییسی مبنی بر جامع الاطراف بودن شخصیت آن شهید وارسته، گفت: شهادت می‌دهم که سیدالشهدای خدمت؛ انسانی دائم الذکر، مخلص، انقلابی و به ویژه ولایی و کارآمد بود.

وی ساده زیستی، مردم داری، اهتمام شبانه‌روزی به حل مشکلات کشور، تسلط علمی بر مسایل حقوقی و قضایی و امور اجرایی، دلبسته ائمه اطهار(ع) بودن را، از دیگر ویژگی‌های برجسته آن خادم الرضا برشمرد.

 دادستان کل کشور به ایستادگی بی نظیر مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار کشتی انقلاب در برابر سختی‌ها و حوادث هم پرداخت و تصریح کرد: نعمت بزرگ ولایت فقیه سبب شده ایران اسلامی، مسیر خود را بشناسد و گردنه‌ها و دشواری‌های بسیاری را یکی پس از دیگری برای رسیدن به قله طی کند، چنانچه شاهد هستیم در روزهای اخیر مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بدون وقفه آغاز به کار کردند.

موحدی با بیان اینکه، ملت ما تجربه برگزاری انتخابات در دوران دفاع مقدس زیر بمباران را دارند، عنوان کرد: هرچند دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال تنش باشند، اما ما ولایت مطلقه فقیه را داریم و مادامی که به فرموده امام خمینی(ره)، پشتیبان ولایت باشیم به کشور آسیبی نمی رسد.

وی افزود: وظیفه دستگاه قضایی در این روزها مضاعف شده و دادستان ها همراه با سایر مسوولان تلاش می‌کنند تا در سایه آرامش و امنیت موجود؛ رییس جمهوری متدین، جامع الاطراف، انقلابی و کارآمد و ولایتمدار برای دولت مستقر شود.

این مقام مسؤول قضایی در هشداری اعلام کرد: با آنانی که به ویژه در این روزها چه در فضای مجازی و چه در فضایی حقیقی، به دنبال اخلال در امنیت روانی مردم باشند، قاطعانه برخورد می‌کنیم.

 موحدی در ادامه با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی حمایت حقوقی و قانونی از برگزارکنندگان انتخابات است، از تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادستانی کل کشور و دادستانی‌های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و کمیته‌های رصد فضای مجازی و انتخابات خبر داد و افزود: باید مسئولان و برگزارکنندگان انتخابات زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم سازند.

 وی همچنین با تبریک افتتاح مجلس دوازدهم شورای اسلامی، اظهار کرد: اکنون که به حول و قوه الهی مجلس جدید شروع به کار کرده، باید نمایندگان محترم مردم، فرامین مقام معظم رهبری را که فرمودند: "مجلس باید ریل گذاری کند و مشکلات را حل نماید" وجهه همت خویش را بر این موضوع مصروف و در اسرع وقت به این امر مهم بپردازند و در این راه با ایده‌ها و ابتکارات، مدبرانه به منظور تسریع در خدمت به مردم کوشا باشند.

گفتنی است، در این همایش به موضوعاتی همچون ضرورت نظارت مستمر سازمان بازرسی کل کشور بر فرآیند انتخابات، حمایت حقوقی و قضایی از تصمیمات مسئولان اجرایی، نظارت بر ارائه خدمات عمومی به مردم و اجرای طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی، از دیگری مواردی بود که دادستان کل کشور پرداخته شد.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها