|

واکنش آمریکا به اتفاقات رفح:

ما هم در افغانستان همین کار را کردیم

سخنگوی کاخ سفید گفت: دولت بایدن پیگیر تحقیقات درباره حمله هوایی مرگبار و تراژیک اسراییل به رفح است، اما تلفات اخیر در رفح، یک عملیات زمینی بزرگ محسوب نمی‌شود و خطوط قرمز واشینگتن را نقض نمی‌کند و در نتیجه در سیاست کمک نظامی امریکا تغییری ایجاد نخواهد کرد.

 ما هم در افغانستان همین کار را کردیم

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی کاخ سفید در دفاع از حمله هوایی اسراییل  به اردوگاه بیجا‌شدگان فلسطینی در رفح گفت: ما نیز در افغانستان چنین حملاتی انجام دادیم.

جان کربی سخنگوی کاخ سفید، بامداد امروز چهارشنبه 9 جوزا، در میانه خشم جهانی پس از حمله هوایی اسراییل به اردوگاه بیجاشدگان فلسطینی در رفح که منجر به شهادت ده‌ها غیرنظامی، شد از این حمله دفاع کرد و گفت: اردوی امریکا نیز همان کار را در افغانستان و عراق را انجام داده است.

وی تصریح کرد: دولت بایدن پیگیر تحقیقات درباره حمله هوایی مرگبار و تراژیک اسراییل به رفح است، اما تلفات اخیر در رفح، یک عملیات زمینی بزرگ محسوب نمی‌شود و خطوط قرمز واشینگتن را نقض نمی‌کند و در نتیجه در سیاست کمک نظامی امریکا تغییری ایجاد نخواهد کرد.

کربی در دفاع از این جنایت گفت: ما حملات هوایی را در مکان‌هایی مانند عراق و افغانستان انجام داده‌ایم که به طرز غم‌انگیزی باعث تلفات غیر نظامیان می‌شد، ما هم پس از این حملات به شیوه اسرائیل پاسخ دادیم.

سخنگوی کاخ سفید بیان داشت: ما حملات را بررسی کردیم و سعی کردیم از آن درس بگیریم تا تغییراتی ایجاد کنیم.

در 20 اشغال افغانستان توسط امریکا، بیش از 189 هزار تن افغانستانی  توسط امریکایی‌ها کشته و یا زخمی شدند.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها