|

زمان اعلام تاییدصلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ ویدئو

جزئیات پایان فرآیند ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری و تاییدصلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد.

زمان اعلام تاییدصلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، رئیس ستاد انتخابات کشور پس از پایان فرآیند ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اسامی افراد تاییدصلاحیت‌شده، ۲۲ خرداد ماه اعلام می‌شود.

مرحله ثبت‌نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از پنج‌شنبه «۱۰ خرداد ۱۴۰۳» شروع شده بود، ساعت ۱۸ امروز «دوشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۳» به پایان رسید. امروز ۴۳ نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند؛ در این پنج روز، مجموعاً ۸۰ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

محمدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: ما در ستاد انتخابات کشور بنا را بر ارتقای کیفیت اجرایی ثبت‌نام گذاشتیم و تمام مسائل دوره‌های بعد پیش‌بینی شد؛ آنچه به اذعان مراجعه‌کنندگان و داوطلبان رسیده، این است که رشد داشتیم و وضعیتی بهتر از گذشته داشته‌ایم.

او یادآور شد: تعداد مراجعه‌کنندگان در سال ۱۳۹۶، تا ۱۶۳۶ نفر بود که در سال ۱۴۰۰، به ۵۹۲ نفر کاهش یافت؛ در طول این پنج روز نیز ۲۸۷ نفر مراجعه‌کننده داشتیم که از این تعداد، ۸۰ نفر واجد شرایط ثبت‌نام را بودند.

شاهچراغی تاکید کرد: پس از این هفت روز، شورای نگهبان فرصت بررسی وضعیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات را دارد تا در نهایت اسامی، کاندیداهای انتخابات اعلام شود.

ثبت‌نام ۸۰ نفر در انتخابات ریاست جمهوری قطعی شد

وزیر کشور گفت: در این پنج روز، ۸۰ نفر از کل داوطلبان موفق به ثبت‌نام شدند.

احمد وحیدی، وزیر کشور در پایان مهلت پنج‌روزه ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: امروز همه صحبت‌های رهبر عزیزمان را شنیدیم که چگونه در رابطه با دو موضوع مهم صحبت فرمودند و در موضوع انتخابات راهگشای همه ما است و همه داوطلبان عزیزی که برای حضور در این صحنه بزرگ خودشان را آماده کردند.

وحیدی تاکید کرد: در این پنج روز، ۸۰ نفر از عزیزان از کل مراجعان موفق به ثبت‌نام شدند.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها