|

خبر جدید رئیس کمیته امنیت درباره انتخابات ریاست جمهوری؛ ماجرای خبرساز پیش‌بینی معاون وزیر کشور از انتخابات چیست؟

گفتگوی رئیس کمیته امنیت انتخابات ریاست جمهوری و معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در صداوسیما، درباره دومرحله‌ای شدن انتخابات ریاست جمهوری واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

خبر جدید رئیس کمیته امنیت درباره انتخابات ریاست جمهوری؛ ماجرای خبرساز پیش‌بینی معاون وزیر کشور از انتخابات چیست؟

به گزارش شبکه شرق، مصاحبه اخیر رئیس کمیته امنیت انتخابات ریاست جمهوری و معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در صداوسیما، درباره انتخابات ریاست جمهوری و پیش‌بینی درباره دومرحله‌ای شدن انتخابات، خبرساز شده و واکنش‌های فراوانی را به همراه داشته است.

«سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیت انتخابات ریاست جمهوری گفته است: «پیش‌بینی می‌شود که انتخابات ریاست جمهوری این دوره، دو مرحله‌ای باشد.»

وزارت کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، در مصاحبه‌ای با شبکه دوم سیما، اظهاراتی داشته که متاسفانه، از سوی برخی رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی، با برداشتی ناقص و اشتباه، بازتنظیم و منتشر شده است.

وزارت کشور اعلام کرد: «رئیس کمیته امنیت انتخابات ریاست جمهوری و معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، در مصاحبه‌ای با شبکه دوم سیما، اظهاراتی داشت که متاسفانه از سوی برخی رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی، با برداشتی ناقص و اشتباه، بازتنظیم و منتشر شده است.»

«سید مجید میراحمدی» معاون وزیر کشور و رئیس کمیته امنیت انتخابات ریاست جمهوری نیز در خصوص واکنش‌ها به سخنان اخیرش گفت: «آنچه از مصاحبه اینجانب با شبکه دوم سیما، نقل شده است برداشتی ناصواب، ناقص واشتباه است.»

انتخابات ریاست جمهوری دومرحله‌ای می‌شود؟

«سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه از مصاحبه اینجانب با شبکه دوم سیما نقل شده است، برداشتی ناصواب، ناقص واشتباه است.»

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: «در این گفتگو، درباره آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات سخن گفتم و تاکید کردم حتی برای دومرحله‌ای شدن انتخابات نیز، تعرفه‌ها توسط ستاد برگزاری انتخابات، پیش‌بینی و توزیع شده است.»

میراحمدی ادامه داد: «این به معنای پیش‌بینی یا اظهارنظر درباره دومرحله‌ای شدن انتخابات نیست، بلکه به منظور آمادگی کامل وزارت کشور برای همه احتمالات ممکن و پیش‌بینی‌های لازم در صورت دومرحله‌ای شدن انتخابات است.»

معاون وزیر کشور تصریح کرد: از سخن من، این‌گونه برداشت و نقل شده است که گفته‌ام «انتخابات دومرحله‌ای خواهد بود»؛ در حالی که این، برداشتی اشتباه و غیردقیق از سخنان است. تنها پیش‌بینی بیان‌شده از زبان من، مشارکت خوب مردم در انتخابات پیش‌رو، آن‌هم مستند به نظر سنجی‌های مراکز معتبر بود.»

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درباره امنیت و دومرحله‌ای شدن انتخابات ریاست جمهوری چه گفته بود؟

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: «اطمینان می‌دهم که انتخابات ریاست‌جمهوری در سلامت کامل برگزار می‌شود.»

سید مجید میراحمدی، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: «همه امکانات و تجهیزات برای برگزاری انتخابات آماده شده است. البته پیش‌بینی می‌شود که انتخابات ریاست جمهوری این دوره دومرحله‌ای باشد.»

معاون وزیر کشور افزود: «بیش از ۲۲۰ هزار نفر نیروی انتظامی و بسیج از امنیت شعب اخذ رأی مراقبت خواهند کرد. پوشش امنیتی از مرز‌ها تا سراسر کشور انجام می‌شود و نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی هوشیار هستند و مشکلی نخواهیم داشت. البته دشمن هم دنبال توطئه است. تحریم انتخابات، نفوذ در ستاد‌های انتخابات، ایجاد دو قطبی سازی کاذب و ایجاد بی ثباتی و ناآرامی و چالش‌های امنیتی از راهبرد‌های دشمن است، ولی با هوشیاری نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی، نامزد‌ها و مردم توطئه دشمن شکست خواهد خورد. رهبر انقلاب چهار مولفه امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت را برای انتخابت مطرح کرد که مدنظر وزارت کشور است. اکنون رقابتی خیلی جدی در جریان است؛ وزارت کشور و شورای نگهبان بر سلامت انتخابات نظارت دارند و از تک‌تک آرا صیانت می‌شود. به هر شش کاندیدا گفته شده است که می‌توانند در ستاد انتخابات، در روز رای‌گیری نماینده داشته باشند. احراز هویت الکترونیکی به سلامت این انتخابات کمک می‌کند. اطمینان می‌دهم که این انتخابات در سلامت کامل برگزار می‌شود.»

معاون وزیر کشور افزود: «بیش از ۲۲۰ هزار نفر نیروی انتظامی و بسیج از امنیت شعب اخذ رأی مراقبت خواهند کرد. پوشش امنیتی از مرزها تا سراسر کشور انجام می شود و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی هوشیار هستند و مشکلی نخواهیم داشت. البته دشمن هم دنبال توطئه است. تحریم انتخابات، نفوذ در ستادهای انتخابات، ایجاد دو قطبی سازی کاذب و ایجاد بی ثباتی و ناآرامی و چالش‌های امنیتی از راهبردهای دشمن است، ولی با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، نامزدها و مردم توطئه دشمن شکست خواهد خورد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها