|

ظریف عذرخواهی کرد/ ویدئو

«محمدجواد ظریف» گفت: «عزیز ایران! من شرمنده‌ام.»

ظریف عذرخواهی کرد/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، «محمدجواد ظریف» از مردم عذرخواهی کرد.

«محمدجواد ظریف» در جمع فعالان ستاد انتخاباتی «مسعود پزشکیان» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «من به نوبه خودم اعلام می‌کنم، مردم عزیز ایران! من شرمنده‌ام.»

«محمدجواد ظریف» از مردم، در جمع فعالان ستاد انتخاباتی «مسعود پزشکیان» کاندیدای راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، عذرخواهی کرد و گفت: «من به نوبه خودم اعلام می‌کنم، مردم عزیز ایران! من شرمنده‌ام. مردم عزیز ایران ما اشتباه کردیم. لیاقت شما بهتر از این بود.»

ظریف گفت: «ما در برابر یک جهان فرصت‌سوزی  یک جهان توهم هستیم. ما امروز انتخابی کاملا روشن داریم. اگر  تحریم بود، رقیب دکتر پزشکیان مسئول آن بود، اگر ناملایمات و مخالفت با اف‌ای‌تی‌اف و برجام بود، هرچه بود، ایشان سرمدار مخالفت با آن بود.»

بخش‌هایی از اظهارات «محمدجواد ظریف» به شرح زیر است: 

*چه کسی می‌گوید فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد؛ حتما فرق می‌کند چه کسی سیاست خارجی کشور را مدیریت کند.

*مگر فرق نمی‌کرد وقتی خاتمی رئیس‌جمهور بود ما در دنیا سربلند بودیم و همه به ما افتخار میکردند تا امروز  ودیروز که هم‌وطنان برای رای دادن باید از میان بغض و  نفرت رد می‌شدند.

*میدانیم  که دلسرد شده‌اید، می فهمیم که نگران آینده‌اید و فکر می‌کنید انتخاب شما در این آینده اثر ندارد اما به عنوان یک خادم شما می‌گوییم خیلی فرق دارد.

*اگر قرار است تحریم‌ها برداشته شود دولت آینده باید متکی به رای بالای مردم باشد تا هیچ خارجی نتواند یک ایرانی را تحقیر کند.

*ما در برابر یک جهان فرصت‌سوزی، یک جهان توهم هستیم. ما امروز انتخابی کاملا روشن داریم. 

*اگر  تحریم بود رقیب دکتر پزشکیان مسئول آن بود، اگر ناملایمات و مخالفت با اف‌ای‌تی‌اف  و برجام بود، هرچه بود، ایشان سرمدار مخالفت با آن بود.

*در برابر دو گزینه متفاوت هستیم، یک گزینه مبتنی بر توهم و یک گزینه مبتنی بر عقلانیت.

*اینکه در مناظرات رقیب پزشکیان گفت چون روحانی هست با اف‌ای‌تی‌اف مخالفم یعنی ما امروز 33 درصد اضافه هزینه برای معاملات تجاری میدهیم برای منافع جناحی او؛ معادل 50.5 میلیارد دلار؛ یعنی سه هزار همت.

*ضررهای تحریمی و مخالفت با اف‌ای‌تی‌اف  که ایشان بر سر اقتصاد کشور  طی یک سال آورده معادل کل بودجه ۱۴۰۳ است و شاید بیشتر.

*اجازه ندهیم کسانی که سد راه پیشرفت این کشورندُ انتخاب شود.

* هر بیچارگی این مملکت پشتش این‌ها هستند؛ صیانت و نور و تحریم و....

* تردیدی در انتخاب نکنید.

*عمل آزادی‌خواهانه رای دادن است نه رای ندادن.

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها