|

العالم فی 60 ثانیة

از سفر محمود عباس به مسکو تا سرمایه گذاری خارجی ها در عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان،الحره، الخلیج اونلاین،خبرگزاری رسمی عراق وعکاظ عربستان.

از سفر محمود عباس به مسکو تا سرمایه گذاری خارجی ها در عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

عکاظ: 

خارجی ها نیم تریلیون ریال در سهام عربستان سرمایه گذاری می کنند

پایش انجام شده توسط «روزنامه عکاظ» نشان داد که سرمایه‌گذاران خارجی در بازار سهام اصلی عربستان (TASI) در دوره گذشته به خرید خود ادامه داده‌اند که به افزایش قیمت تمام شده سهام آنها به سطوح بی‌سابقه کمک کرده است سهام سرمایه گذاران در پایان معاملات هفتگی بالغ بر 413.8 میلیارد ریال به 235 شرکت تقسیم شد.

سرمایه گذاران خارجی مالک 9 شرکت (از لحاظ استراتژیک) هستند. بسیاری از صندوق‌ها به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه می‌دهند تمام سهام صندوق را به دست آورند، و هیچ محدودیتی برای مالکیت در 18 صندوق «REIT» زیر وجود ندارد.

خارجی ها دارای 11 شرکت با مالکیت بیش از 10 میلیارد ریال بودند که درراس آنها بانک الرجحی بود که مالکیت بازار آن توسط خارجی ها به حدود 44.69 میلیارد ریال رسید، سپس آرامکو با مالکیت خارجی به حدود 39.93 میلیارد ریال در رتبه دوم قرار گرفت .

 

خبرگزاری رسمی عراق:

 فرودگاه‌های عراق تحت تاثیر اختلال فنی گسترده جهانی قرار نگرفت

سازمان هواپیمایی عراق امروز جمعه اعلام کرد که فرودگاه های کشور تحت تاثیر اختلال فنی گسترده جهانی قرار نگرفته است.

جهاد الدیوان سخنگوی سازمان هواپیمایی عراق اعلام کرد که روند پروازها در عراق عادی است و تحت تاثیر نقص فنی جهانی قرار نگرفته است.

گفتنی است رسانه‌های خبری گزارش دادند که امروز یک نقص فنی در یکی از سرورهای Crowd Strike بر کار بسیاری از فرودگاه‌ها در سراسر جهان، بانک ها، رسانه ها و بیمارستان‌ ها تأثیر گذاشته است.

 

الحره: 

سفر قریب الوقوع محمود عباس به مسکو

یک منبع دیپلماتیک امروز جمعه به خبرگزاری ریانووستی روسیه اعلام کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بازه زمانی 12 تا 14 اوت به مسکو سفر خواهد کرد.

این منبع افزود که محمود عباس روز 13 اوت با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.

در اواخر دسامبر گذشته، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با پوتین تلفنی گفت‌وگو و تاکید کرد که طرح های رژیم صهیونیستی در جدایی غزه یا هر بخشی از آن را نمی توان پذیرفت.

 

الخلیج اونلاین:

 کویت  افزایش بیش از 24 درصدی صادرات کویت به ژاپن در ماه ژوئن

صادرات کویت به ژاپن در ژوئن گذشته در مقیاس سالانه 24.3 درصد افزایش یافت و به 597 میلیون دلار رسید.

بر اساس داده های دولت ژاپن، واردات کویت از ژاپن 1.6 درصد افزایش یافت و به 152 میلیون دلار رسید. مازاد تجاری کویت با ژاپن در ماه ژوئن گذشته، در مقایسه با همان ماه در سال گذشته، 32.7 درصد افزایش یافت و به 556 میلیون دلار رسید.

بر اساس داده های وزارت دارایی ژاپن، تراز تجاری کشورهای خاورمیانه با ژاپن 2.5 درصد افزایش یافت و به 4.1 میلیارد دلار رسید.

صادرات نفت خام، محصولات پالایش شده، گاز مایع طبیعی و دیگر منابع طبیعی که 95.2 درصد از مجموع صادرات کشورهای منطقه به ژاپن را تشکیل می دهد.

 

البیان:

 خطوط هوایی امارات: اختلال فنی جهانی هیچ تاثیری بر عملیات پرواز ما ندارد

 سخنگوی خطوط هوایی امارات تایید کرد که به دلیل نقص فنی جهانی هیچ تاثیری بر عملیات پروازی این شرکت هواپیمایی وجود ندارد.

خطوط هوایی امارات در بیانیه‌ای گفت: ما آگاه هستیم که یک نقص فنی جهانی وجود دارد، ما وضعیت را از نزدیک رصد می‌کنیم و در حال حاضر هیچ تأثیری بر عملیات پروازی امارات وجود ندارد.

وی افزود: ممکن است در ساعات پایانی امروز تاخیرهایی در زمان پروازها وجود داشته باشد که این امر ناشی از عواقب ناشی از تاخیر در پروازها از برخی فرودگاه های داخل شبکه مقاصد ما است.

وی از مشتریان خواست ضمن به روز رسانی اطلاعات تماس خود در رزرواسیون، آخرین اطلاعات پرواز را از طریق وب سایت و اپلیکیشن امارات بررسی کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها