|

العالم فی 60 ثانیة

از امضا بیانیه پکن تا جایزه قلم طلایی رمان عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان،الشرق، الخلیج اونلاین،عکاظ عربستان و الامارات الیوم.

از  امضا بیانیه پکن تا جایزه قلم طلایی رمان عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 4 هزار شرکت جدید با رشد 5 درصدی در نیمه اول به اتاق بازرگانی دبی پیوستند

اتاق بازرگانی دبی، یکی از سه اتاقی که زیر چتر اتاق های دبی فعالیت می کند، برجسته ترین نتایج خود را در نیمه اول سال جاری 2024 منتشر کرد و به تعدادی دستاورد دست یافت که همگام با حرکت دبی به سمت توسعه پایدار است.

اتاق بازرگانی دبی در نیمه اول سال جاری شاهد پیوستن 34075 شرکت جدید به عضویت آن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد رشد داشت که نشان دهنده پویایی فضای کسب و کار در امارات و رقابت پذیری بالای آن در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی است. 

 

 

الخلیج اونلاین: عمان بالگردهای عمودپرواز امریکایی خرید

 نیروی هوایی عمان از امضای قرارداد با شرکت امریکایی «بل تکستران» در راستای خرید چند بالگرد عمودپرواز خبر داد.

خبرگزاری عمان اعلام کرد این معامله به منظور تقویت سطح عملکرد و کارایی و در راستای نوسازی و توسعه ناوگان هوایی انجام شده است.

این منبع جزئیات بیشتری درباره این قرارداد فاش نکرد.

گفتنی است نیروی هوایی عمان در اول مارس سال 1959 تشکیل شد و از همان زمان، نقش خود را در حفاظت از آسمان‌های کشور، ایفا می‌کند.

نیروی هوایی عمان دارای چند پایگاه است که در تمام مناطق و استان‌های عمان مستقر هستند.

 

 

الشرق : گروه‌های فلسطینی بیانیه پکن را امضا کردند

تلویزیون چین از امضای «بیانیه پکن» بین گروه‌های فلسطین برای پایان دادن به حالت تفرقه و اختلافات خبر داد.

رسانه‌های رسمی چین گزارش دادند رهبران جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس روز سه‌شنبه «بیانیه پکن» را برای پایان دادن به تفرقه و تحکیم و تقویت وحدت فلسطینیان امضا کردند.

این رسانه چینی افزود: رهبران دو جنبش فتح و حماس پس از گفت‌وگوهای دو روزه، روز سه شنبه با حضور وانگ یی وزیر امور خارجه چین با نمایندگان رسانه‌ها در پکن دیدار خواهند کرد.

وزیر خارجه چین هنگام امضای «بیانیه پکن» افزود: مهم‌ترین نکته توافق در این نشست تشکیل یک دولت آشتی ملی موقت در خصوص نحوه مدیریت غزه پس از جنگ است.

 

 

الامارات الیوم: افزایش ترافیک هوایی امارات و چین

اداره کل هواپیمایی کشوری امارات و اداره هوانوردی کشوری چین در راستای افزایش ترافیک هوایی میان فرودگاه‌های دو کشور یادداشت تفاهم امضا کردند.

دو طرف همچنین در راستای افزایش هماهنگی و همکاری در بخش هواپیمایی کشوری و کشف ابتکارات جدید به منظور تقویت روابط دو جانبه در این حوزه، توافقنامه‌ای امضا کردند.

این امر، در جریان برگزاری مذاکراتی میان هیئتی از اداره کل هواپیمایی کشوری امارات و اداره هوانوردی کشوری چین در پکن با هدف تقویت ارتباطات حمل و نقل هوایی دو جانبه صورت گرفت.

بر اساس بیانیه اداره کل هواپیمایی کشوری امارات، سیف محمد السویدی مدیر کل اداره مذکور، پیش بینی کرد که تفاهمات امضا شده در این مذاکرات، به شکل زیادی بخش های اقتصادی دارای اهمیت مشترک را ترغیب کند.

 

 

عکاظ عربستان:  رونمایی از «جایزه قلم طلایی رمان» عربستان

ترکی آل الشیخ، رئیس هیئت مدیره اداره کل سرگرمی‌های عربستان، از راه‌اندازی «جایزه قلم طلایی برای رمان» با مجموع جایزه 690000 دلاری خبر داد که بر محبوب‌ترین آثار داستانی قابل تبدیل به سینمایی تمرکز دارد. 

الشیخ اعلام کرد که این جایزه گامی بسیار سودمند برای رمان نویسان عرب و صنعت فیلم در منطقه خواهد بود و توضیح داد:

- رتبه اول: 100000 دلار، و اثر تبدیل به فیلمی تولید شده توسط اداره سرگرمی عمومی خواهد شد.

- رتبه دوم: 50000 دلار و تبدیل اثر به فیلمی تولید شده توسط اداره سرگرمی عمومی

- رتبه سوم: 30 هزار دلار

ترکی الشیخ گفت: هیئت داوران اصلی متشکل از 3 رمان نویس، 3 فیلمنامه نویس و 3 تهیه کننده از جهان عرب و یک کمیته اضافی برای مرحله اکران اولیه خواهند بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها