|

العالم فی 60 ثانیة

از بازار خودرو قطر تا قدبلندترین عرب‌ها

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان،المصری الیوم، الجزیره، خبرگزاری رسمی عراق و شفق نیوز.

از بازار خودرو قطر تا قدبلندترین عرب‌ها
خبرنگار: ذلفا معیل

الجزیره: خودروهای چینی در بازار قطر

امروزه وقتی در خیابان های قطر قدم می زنید، خودروهای مجلل و ناآشنای جدید و متفاوت ساخت چین را مشاهده می کنید که با خودروهای ژاپنی، امریکایی و اروپایی برابری می کنند.

احمد السباعی رئیس هیئت مدیره شرکت الیت موتورز در قطر به عنوان فروشنده خودروهای چینی تصریح کرد: توجه زیاد به کیفیت، صنعت و فناوری بالا باعث شده خودروهای چینی بهترین انتخاب برای بسیاری از شهروندان در قطر و کشورهای شورای همکاری باشند.

وی افزود: صنعت چین در این زمینه در ابتدا در مقایسه با خودروهای ژاپنی یا امریکایی بسیار ضعیف بود اما از سال 2019 یک جهش کیفی در تاریخ صنعت خودروی چین ایجاد شد.

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده 15 درصد از سهم بازار قطر به طور کلی در سال 2022 در اختیار خودروهای ساخت چین است.

 

شفق نیوز: کولرهای چینی درعراق 

مرکز مطالعات و مشاوره‌ اقتصادی «عراق المستقبل» (غیر دولتی) اعلام کرد که عراق در میان بزرگترین واردکنندگان تجهیزات سرمایشی از چین در نیمه اول سال جاری با وارداتی به ارزش 757 میلیون دلار، پس از ژاپن در جایگاه دوم قرار گرفت.

این مرکز افزود عراق در نیمه اول سال جاری بیش از دو میلیون و 400 هزار دستگاه تجهیزات سرمایشی از چین وارد کرده است که در مقایسه با نیمه اول سال 2023، از لحاظ شمار تجهیزات7 درصد و از لحاظ ارزش تجهیزات 10 درصد افزایش داشته است.

بنا بر اعلام عراق المستقبل، واردات عراق از تجهیزات سرمایشی از چین، 9 درصد از کل صادرات تجهیزات سرمایشی چین است.

بر اساس گزارش مرکز مذکور، ژاپن، عراق، مکزیک و امارات بیش ترین واردات تجهیزات سرمایشی از چین را به خود اختصاص داده اند.

 

المصری الیوم: 

لبنانی‌ها  قدبلندترین عرب‌ها 

لبنانی ها در میان کشورهای عربی با میانگین قدی 1.78 متر رتبه نخست را به خود اختصاص داده اند و در جهان نیز در رتبه بیست و چهارم قرار دارند.

پس از لبنانی ها، تونسی ها با میانگین قدی 176.85 سانتی‌متر در رتبه دوم بین اعراب و در رتبه چهلم جهانی قرار دارند و لیبیایی‌ها با 176.39 سانتی‌متر در رتبه سوم و مغربی ها نیز با میانگین با 176.35 سانتی‌متر به ترتیب در رتبه های 46 و 48 جهان قرار گرفتند.

فلسطینی‌ها با میانگین 175.05 سانتی‌متر در رتبه پنجم جهان عرب و پس از آن الجزایری‌ها با 175.04 سانتی‌متر در رتبه ششم و مصری ها با میانگین 174.57 سانتی متر در رتبه 71 جهانی و هفتم جهان عرب قرار گرفتند.

هلندی ها از نظر میانگین قد در رتبه اول جهان قرار دارند به طوریکه میانگین قد مردان 1.83 متر و زنان 1.70 متر است .

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

شرکت هواپیمایی عراق تعداد هواپیماهای خود را افزایش می‌دهد

شرکت هواپیمایی عراق با اشاره به تعداد هواپیماهای وارد شده به چرخه خدمت رسانی، از اضافه شدن 5 فروند هواپیمای دیگر تا پایان سال 2024 به ناوگان هوایی این کشور خبر داد.

مناف عبدالمنعم، مدیر کل شرکت هواپیمایی عراق تصریح کرد: از زمانی که مدیریت خطوط هوایی عراق را به عهده گرفتیم، تعداد هواپیماهای عملیاتی تنها 15 فروند بود، اما اکنون با اضافه شدن 10 فروند هواپیمای دیگر به چرخه خدمت، تعداد هواپیماها به 25 فروند رسیده است.

وی افزود: طبق برنامه تدارک دیده شده تا پایان سال 2024، 5 فروند هواپیمای دیگر به ناوگان مسافربری اضافه خواهد شد تا تعداد هواپیماها به 30 فروند برسد.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد: تعداد هواپیماهای باقی مانده 9 فروند است که در برنامه ریزی سال 2025 گنجانده شده اند.

 

البیان: 

دبی محبوب ترین مقصد در بین کاربران تیک تاک است

بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر داده ها با استفاده از هشتگ توسط شرکت "Sim Local" که متخصص سیم کارت های الکترونیکی برای سفر است، دبی در صدر فهرست مقاصد کاربران اپلیکیشن تیک تاک برای فیلمبرداری از محتوای سفر خود قرار دارد.

سبک زندگی شهرت جهانی و خط افق خیره کننده شهر باعث شد تا دبی در صدر فهرست قرار گیرد و تعداد پست های زیر هشتگ #visitdubai به 168.5 هزار پست رسیده است. بالی با ۱۳۲.۵ هزار پست که جنگل‌های استوایی و سواحل زیبای آن را برجسته می‌کرد در جایگاه دوم قرار گرفت و پس از آن مکزیک با ۱۲۳.۸ هزار پست که تنوع زمین و فرهنگ پر جنب و جوش آن را با هشتگ #visitmexico برجسته می‌کرد، قرار گرفت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها