|

العالم فی 60 ثانیة

از نقض حاکمیت ایران تا واکنش‌ها به ترور هنیه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به واکنش رسانه هاى عربى به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در محل اقامتش در تهران .

از نقض حاکمیت ایران تا واکنش‌ها به ترور هنیه
خبرنگار: ذلفا معیل

 

خبرگزاری رسمی سوریه: 

 سوریه: نقض حاکمیت ایران را محکوم می‌کنیم

وزارت خارجه سوریه بیان کرد رژیم صهیونیستی با تجاوز تروریستی به تهران که منجر به شهادت هنیه شده، مرتکب جنایت جدیدی شده است.

وزارت خارجه سوریه افزود تداوم بی توجهی رژیم صهیونیستی به قوانین و قطع نامه های بین المللی ممکن است تمام منطقه را به آتش بکشد.

این وزارتخانه افزود، سوریه این تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی و نقض خطرناک حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را محکوم می کند.

 

الشرق: 

قطر ترور اسماعیل هنیه را به شدت محکوم کرد

دولت قطر ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در محل اقامتش در تهران، پایتخت ایران را به شدت محکوم کرد و آن را جنایتی شنیع و زشت و تشدید خطرناک اوضاع و نقض آشکار قوانین بین المللی و بشردوستانه دانست.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: رویکرد ترورهای سیاسی و تشدید تنش ها علیه غیرنظامیان در غزه در هر مرحله ای از مذاکرات، این پرسش را ایجاد می کند  که چگونه می توان مذاکراتی انجام داد که هر کدام از طرفین، همزمان با مذاکرات، کسی را که با آن مذاکره می کند را به قتل می رساند.

 

المیادین:

واکنش نجیب میقاتی به حملات تروریستی بیروت و تهران

 نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان اعلام کرد: پس از تجاوز و حمله شب گذشته به بیروت، وضعیت از حالت درگیری به حالت خطر همه جانبه تبدیل شد.

نجیب میقاتی تصریح کرد ما به شدت حمله به ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم و صدای خود را نسبت به بدتر شدن اوضاع بلند می‌کنیم.

میقاتی افزود: ما ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را به شدت محکوم می‌کنیم و این اقدام را یک خطر جدی در خصوص گسترش دایره نگرانی‌ها می‌دانیم.

وی گفت: ما از جهانیان که شاهد جنایات اسرائیل هستند، درخواست می‌کنیم این رژیم را به قبول آتش بس و پایبندی به قطعنامه‌ها و قوانین بین المللی وادار کنند.

 

خبرگزاری رسمی عراق:

دولت عراق ترور هنیه را شدیدا محکوم کرد

دولت عراق، ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران در پی حمله خائنانه به مقر اقامت او را شدیدا محکوم کرد.

این کشور تاکید کرد که این عملیات خصمانه، نقض آشکار قوانین بین المللی و تهدید امنیت و ثبات در منطقه به شمار می رود.

جمهوری عراق همبستگی کامل خود با ملت فلسطین و رهبری آن در این لحظات سخت را اعلام کرد.

عراق از جامعه بین المللی خواست به مسئولیت های خود عمل کند و اقدامات لازم برای توقف حملات مکرر و نقض حاکمیت کشورها را اتخاذ کند.

 

الجزیره: 

محمود عباس: ترور اسماعیل هنیه یک اقدام بزدلانه است

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم کرد.

محمود عباس اعلام کرد ترور اسماعیل هنیه یک اقدام بزدلانه و تحولی خطرناک است. وی در ادامه از توده های ملت فلسطین و گروه‌ها و جناح‌ها درخواست کرد در برابر رژیم اشغالگر وحدت داشته باشند و صبر و پایداری پیشه کنند.

صبح امروز روابط عمومی سپاه پاسداران ایران از ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و یکی از همراهان وی در محل اقامتش در تهران خبر داد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها