|

سارا فلاحی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

زنان حق دارند حداقل یک نماینده زن در کابینه داشته باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: متاسفانه یک کارزار بدی راه افتاده است و مبتنی بر نگاه شایسته سالارانه نیست ،اما انشالله نمایندگان فهمیم هستند وحتی اگر نگاه جنسیتی داشته باشند، باید بدانند که 50 درصد جامعه زنان هستند و این بخش از جامعه حق دارند حداقل یک نماینده توانمند در کابینه داشته باشند.

زنان حق دارند حداقل یک نماینده زن در کابینه داشته باشند

به گزارش شبکه شرق، سارا فلاحی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به کارآمدی دکتر فرزانه صادق وزیر پیشنهادی وزارت راه، به «شبکه شرق» می‌گوید: ما جلساتی را با خانم فرزانه صادق داشتیم، از قبل هم به عنوان یک نیروی متخصص و فردی که به صورت تخصصی مراتب را در وزارت راه و شهرسازی بالا آمده است می‌شناسیم، مشکلات این وزارت را می‌شناسد، با فساد مبارزه می‌کند ، اهل باج دادن نیست و فارغ از جنسیت، انسانی توانمند است و امیدواریم به عنوان تک بانوی کابینه چهاردهم، رای بالایی را به دست بیاورد.

او در ادامه می‌گوید: متاسفانه یک کارزار بدی راه افتاده است و مبتنی بر نگاه شایسته سالارانه نیست ،اما انشالله نمایندگان فهمیم هستند وحتی اگر نگاه جنسیتی داشته باشند، باید بدانند که 50 درصد جامعه زنان هستند و این بخش از جامعه حق دارند حداقل یک نماینده توانمند در کابینه داشته باشند.

فلاحی با بیان این نکته که همه باید کمک کنیم تا این تابو شکسته شود و نگاه های جنسیت زده که مانع از حضور زنان می‌شود کنار زده شود، گفت: ما به درک بالا رسیدم که خانم ها توانمند هستند و اینکه برای این وزارت خانه مهم یک خانم را معرفی می‌کنند، یعنی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی معتقد است که زنان می‌توانند.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: بلاخره کسانی هستند از اینکه فردی وارد این وزارت خانه شود که جلوی رانت و فساد را بگیرد متضرر می‌شوند و برخی دیگر هم با توجه به نگاه های جنسیت زده ای که دارند، سعی دارند تا او را تخریب کنند. این جریان نمی‌خواهند بپذیرند که زنان ایران زنان توانمندی هستند و می‌توانند موانع را کنار بزنند وهر جا که حضور داشتند، همواره یک ترس از خیانت در وجودشان بوده، اجازه دهیم مسیر این افراد باز بمانند.برخی دیگر از مخالفین هم متاسفانه چون ایشان را نمی‌شناند، مخالفت می‌کنند و چون همواره وزارت راه یک وزارتخانه مردانه دیدند، مدیریت را هم مردانه می‌بینند، در صورتی که مدیریت یک مقوله کاملا نرم افزاری است و مبتنی بر عقلانیت و شایسته سالاری است. ایشان که قرار نیست برود ساختمان بسازد یا با بلدوزر کار کند، او قرار است مدیریت کند.

فلاحی با اشاره به افشای تراکم فروشی های زاکانی در شهرداری تهران و امکان هجمه زاکانی علیه فرزانه صادق گفت: نمایندگان ماانقدر شرف کاری دارند که تفاوت دیدگاه دو مدیر را به خودشان واگذار کنند و این را به مجلس نکشانند. نمایندگانی که اطراف زاکانی بودند از حامیان خانم صادق هستند و من با آنها صحبت کردم . ما کمک می‌کنیم این فضای مبهم شفاف شود تا این خانم توانمند بتواند به وزارت‌خانه برود و مجلس نباید هزینه عدم رای اعتماد به تک بانوی کابینه را به جان بخرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها