|

وکیل ماشاالله کرمی در گفت‌وگو با «شبکه شرق» خبرداد؛

محکومیت ماشاالله کرمی مجموعا به 8 سال و 10 ماه حبس و پرداخت حدود 2 میلیارد تومان جزای نقدی/ حکم دارای ایرادات حقوقی است، اعتراض خواهیم کرد

شعبه 102 دادگاه کیفری 2 نظراباد کرج، ماشاالله کرمی، پدر محمدمهدی کرمی را مجموعا به 8 سال و 10 ماه حبس و پرداخت حدود 2 میلیارد تومان جزای نقدی بابت اتهامات «تحصیل مال نامشروع» و «پولشوئی» محکوم کرد.

 محکومیت ماشاالله کرمی مجموعا به 8 سال و 10 ماه حبس و پرداخت حدود 2 میلیارد تومان جزای نقدی/ حکم دارای ایرادات حقوقی است، اعتراض خواهیم کرد

شهلا اروجی، وکیل دادگستری در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به آخرین وضعیت پرونده ماشاالله کرمی، پدر محمد مهدی کرمی که حدود یکسال از بازداشت او گذشته، اظهار کرد: «امروز رای شعبه 102 دادگاه کیفری 2 نظرآباد کرج به وکلای پرونده و آقای ماشاالله کرمی در زندان ابلاغ شد. این حکم در نتیجه دادگاه برگزار شده در فروردین ماه صادر شده است. این پرونده مجموعا 11 متهم داشت که سنگین‌ترین حکم صادره توسط این شعبه به آقای کرمی اختصاص یافته است.»

او درباره حکم صادره برای آقای کرمی و دیگر متهمان این پرونده بیان کرد: «بنابرحکم صادره، آقای کرمی بابت اتهام تحصیل مال نامشروع به 14 ماه حبس و بابت اتهام پولشوئی به 7 سال و 8 ماه حبس و پرداخت حدود 2 میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است. حکم اشد در قبال آقای کرمی قابل اجرا خواهد بود که یعنی 7 سال و 8 ماه حبس و پرداخت 2 میلیارد تومان جزای نقدی. از میان 10 متهم دیگر پرونده نیز، 4 نفر حکم تعلیقی دریافت کرده‌اند و مابقی آنان نیز به 91 روز حبس محکوم شده‌اند.»

این وکیل دادگستری با بیان اینکه «حکم صادره از دید وکلای پرونده، دارای ایرادات متعدد حقوقی و قانونی است»، گفت: «دلایل اثبات اتهامات انتسابی به آقای کرمی بنابرحکم صادره توسط دادگاه، عمدتا اظهارات دیگر متهمان پرونده است. همچنین دادگاه زدن سند خودرو و یک ملک به نام اقوام آقای کرمی را به عنوان ادله اثبات جرم در نظر گرفته است و متاسفانه به دفاعیات ما آنطور که باید و شاید توجه نشده است. جالب آنکه حکم اشد صادره توسط دادگاه کیفری 2 نظراباد از حکم صادره توسط دادگاه انقلاب سنگین‌تر است. با این حال، وکلای پرونده در موعد مقرر به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد و امیدواریم دادگاه تجدیدنظر به ایرادات پرونده رسیدگی کند.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها