|

از زندانی در پاکستان تا دانشگاهی در انگلستان

عمران خان رئیس آکسفورد می‌شود؟

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

عمران خان رئیس آکسفورد می‌شود؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از فیلیپین و شناسایی نخستین مورد آبله میمونی در این کشور شروع می‌کنیم. سپس به ملاقات عمران خان در زندان در پاکستان می‌رویم. در آخر هم به نامزدی رسمی خانم هریس در انتخابات آمریکا می‌پردازیم.

 

پای آبله میمونی به فیلیپین هم باز شد

پس از هشدارهای سازمان بهداشت جهانی درباره احتمال همه‌گیری بیماری آبله میمونی، یکی یکی کشورها از شناسایی مبتلایان خبر می‌دهد. پس از سوئد و پاکستان، نوبت به فیلیپین رسیده است.

فیلیپینی‌ها از ماه دسامبر سال گذشته تا کنون، موردی از ابتلا به آبله میمونی شناسایی نکرده بودند، اما یک مرد فیلیپینی ۳۳ ساله را که به تازگی از سفر خارجی بازگشته، شناسایی کرده اند.

جواب تست این شهروند هنوز نیامده، اما او نشانه‌های ظاهری ابتلا به ویروس آبله را دارد. ویروس آبله میمونی به راحتی و با یک تماس ساده منتقل می‌شود.

 

مخالفت باغ‌وحش لندن با آخرین گرافیتی بنکسی

نهمین و آخرین گرافیتی بنکسی هنرمند مشهور و البته ناشناس بریتانیایی از روی در ورودی باغ وحش لندن پاک می‌شود. 

این گرافیتی مفهوم آزادی حیوانات و تلاش آنها برای رهایی از بند و قفس را نشان می‌دهد و خب این مفهوم در تضاد با موجودیت باغ وحش بسیار قدیمی و ۱۹۶ ساله پایتخت انگلیس است.

در این گرافیتی یک گوریل کرکره ورودی را بالا می‌دهد تا بقیه حیوانات فرار کنند! مسئولان باغ وحش لندن با انتشار یک بیانیه به شهروندان خبر داده است گرافیتی بنکسی را حذف خواهد کرد.

 

عمران خان صدراعظم آکسفورد می‌شود؟

هدف نخست‌وزیر سابق و زندانی پاکستان نشستن روی کرسی صدراعظمی دانشگاه آکسفورد است. انتخابات در ماه اکتبر برگزار می‌شود و عمران خان برای این رقابت ثبت نام کرده است.

خان ۷۱ ساله، ستاره سابق کریکت پاکستان و رهبر حزب تحریک انصاف و نخست‌وزیر سابق این کشور در حال حاضر در زندان به سر می‌‌برد. او فارغ التحصیل آکسفورد است و مدتی رئیس دانشگاه برادفورد هم بوده است.

صدراعظمی آکسفورد مقامی تشریفاتی است و فارغ التحصیلان این دانشگاه با پوشیدن لباس دوران دانشجویی در انتخابات آن شرکت می‌کنند. خان به صورت آنلاین در این مراسم شرکت می‌‌کند.

 

کمک آردرن نیوزیلندی به دموکرات‌های آمریکا

سخنگوی جاسیندا آردرن نخست‌وزیر سابق نیوزیلند می‌گوید او در نشست و گردهمایی دموکرات‌های آمریکا شرکت خواهد کرد. این نشست چهار روزه از امروز در شیکاگو برگزار می‌شود.

در این نشست کامالا هریس به عنوان نامزد رسمی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام می‌شود. حضور آردرن به عنوان یک سیاستمدار موفق زن کمک بزرگی به خانم هریس است.

خانم آردرن از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ نخست‌وزیر نیوزیلند بود، اما بسیاری از مردم در سراسر جهان او را با اقداماتی خاص به یاد می‌آورند؛ کنترل کووید ۱۹، پوشیدن حجاب، آوردن نوزادش به صحن علنی سازمان ملل.

 

ازدحام جمعیت زندان‌های انگلیس و راه‌کار دولت

شورش‌‌های اخیر در شهرهای مختلف بریتانیا علیه مهاجران و پناه‌جویان باعث افزایش تعداد بازداشتی‌ها و در نهایت ازدحام جمعیت در زندان‌ها شده است.

هیات دولت برای این که مانع از بروز وضعیت بحرانی در زندان‌ها و شورش‌ زندانیان شوند، اقدامات اضطراری را در دستور کار خود قرار داده اند. 

یکی از اقدامات اضطراری، اسکان زندانیان در سلول‌های پلیس است. تا زمانی که تخت برای زندانیان مهیا شود، آنها در اتاق‌های بازداشت موقت پلیس می‌مانند و البته زمان دادگاه آنها هم به تعویق می‌افتد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها