|

کاظم صدیقی:

رئیسی تافته جدابافته بود/ شاید ناشکری کردیم که رئیسی از دست ما رفت

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری پس از شهادت شهید رئیسی، گفت: با تدابیر ایشان مملکت یک روز هم معطل نماند و یک روز هم در آن بحران پیش نیامد.

رئیسی تافته جدابافته بود/ شاید ناشکری کردیم که رئیسی از دست ما رفت

به گزارش شبکه شرق، کاظم صدیقی گفت: «رئیسی به خودش فکر نکرد، شب و روز و خورد و خوراک و استراحت نداشت و به حاشیه‌ها و فحش‌ها و ناسزا‌ها توجه نکرد و وقت خود را معطل نکرد و پاسخ‌شان را نداد؛ عشق به خدمت او را آواره کرد و نتیجه‌ای که خداوند از این عاشقی به او داد، شهادت بود. چنین رئیس‌جمهوری از دست ما رفت، او نعمتی بود که از دست ما رفت. شاید ما ناشکری کردیم که او از دست ما رفت.»

«کاظم صدیقی» امام جمعه موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به تشکیل کابینه دولت چهاردهم، گفت: بزرگترین ارزش، هماهنگی با محوریت و مرکز ثقل معنویت کشور یعنی ولایت فقیه است و هر رئیس‌جمهوری که بر مبنای ولایت خدمت کند، سرافراز است.

کاظم صدیقی با اشاره به برگزاری راهپیمایی اربعین گفت: باید از شما ملت که در این حماسه و رزمایش عظیم، در این مانور انتظار و اقتدار که هم مردم و هم دولت در این مدت در آن نقش داشتند و این عظمت خلق‌شده سهیم هستند، تشکر ویژه کنم.

او افزود: باید از مردم عراق و حشدالشعبی و دولت عراق که با همه وجود سفره دلشان را پهن کرده، در زندگی خود صرفه‌جویی کردند و برای زائران سیدالشهدا از همه چیزشان مایه می‌گذارند، تشکر کرد. آنان در نهایت صداقت در تأمین امنیت و برخوردهای بسیار حساب شده، مشوق حرکت حماسه‌ساز اربعین هستند.

صدیقی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: عظمتی که در تشییع رئیسی دیدید که شهید نورانی، مظلوم و عاشق، مردمی و ضربه‌دیده از شماتت زبان‌ها و قلم‌های تیز بود، قابل توجه است. در هر کشوری، وقتی رئیس‌جمهوری از دنیا می‌رود یا به دلیلی برکنار می‌شود، مملکت دچار بحران می‌شود، اما در کشور ما اینگونه نشد.

خطیب موقت نماز جمعه افزود: او رئیس‌جمهوری تراز و تافته جدابافته بود و ویژگی‌های ارزشی را خداوند به او داده بود. او خداگرا، مردم‌محور و ولایت‌مدار بود و خود را قطره‌ای در کنار مردم با عظمت و دوست‌داشتنی ایران می‌دید.

صدیقی ادامه داد: او با کابینه متناسب خودش نشان داد مردم، همه کس و همه چیز اوست. او به خودش فکر نکرد، شب و روز و خورد و خوراک و استراحت نداشت و به حاشیه‌ها و فحش‌ها و ناسزاها توجه نکرد و وقت خود را معطل نکرد و پاسخ‌شان را نداد؛ عشق به خدمت او را آواره کرد و نتیجه‌ای که خداوند از این عاشقی به او داد، شهادت بود. چنین رئیس‌جمهوری از دست ما رفت، او نعمتی بود که از دست ما رفت. شاید ما ناشکری کردیم که او از دست ما رفت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تدابیر رهبری انقلاب پس از شهادت رئیس دولت سیزدهم، گفت: بنازم به شجره طیبه ولایت فقیه که مملکت یک روز هم معطل نماند و یک روز در آن بحران پیش نیامد. با تدابیر رهبری انقلاب، آرامش در کابینه و دست‌اندرکاران خدمت به وجود آمد و آب از آب تکان نخورد.

صدیقی گفت: در مدت کوتاهی مقدمات انتخابات ریاست جمهوری برقرار و انتخابات در اوج آرامش برگزار شد. مجلس خبرگان هم افتتاح شد و هم مجلس دوازدهم کار خود را شروع کرد. این کارهای بزرگ هر کدامشان بر دوش یک دولت سنگینی می‌کند در نهایت آرامش، امنیت، صحت و سلامت برگزار شد و این نیست مگر آن جمله‌ای که امام راحل گفتند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند.

او با اشاره به تشکیل دولت چهاردهم، اظهار کرد: امیدواریم دولت جدید که با همراهی کامل مجلس شورای اسلامی، کابینه خود را در حد کمال در اختیار دارد، در تراز شهید رئیسی عمل کند. بزرگترین ارزش، هماهنگی با محوریت و مرکز ثقل معنویت کشور یعنی ولایت فقیه است. هر رئیس‌جمهوری که بر مبنای ولایت خدمت کند، سرافراز در میان شهدا و سربلند در نزد خدا، اولیاست و اگر خدای نخواسته زاویه‌ای باشد، ضرر آن فقط متوجه شخص رئیس‌جمهور نیست.

خطیب موقت نماز جمعه یادآور شد: دیدید که برخی رؤسای جمهور گذشته از چشم‌ها افتادند و این ضرر، ضرر مردم و شخص خود او است. بنابراین ولایت‌مداری در رأس امور کشور برای پیشرفت، وحدت و انسجام است، زیرا باید در کشور حرف آخر را یک نفر بزند. محور تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها باید اویی باشد که خدا حکم او را امضا کرده است و او با مبانی فقهی، پرچم را بر دست گرفته است. در عین حال، مردمی و کارآمد بودن رئیس‌جمهوری هم در درجات بعدی مورد توجه است.

کاظم صدیقی تاکید کرد: رئیسی دغدغه معیشت مردم را داشت. می‌توانست با انجام برخی کارهای فوری، آنان را راضی کند اما چون می‌دانست مردم اهل تحمل هستند، به زیرساخت‌ها توجه داشت. او کارهای بزرگی کرد که بخشی از خدماتش در زمان عزاداری‌های این شهید بزرگ بازگو شد و بخشی از آن هم بازگو نشده است.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها