|

مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد:

ارزیابی جدید آمریکا درباره نحوه و زمان حمله ایران به اسرائیل/وضعیت بسیار خطرناک است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره ارزیابی واشنگتن از تهدید احتمالی از سوی ایران و حزب‌الله و حمله انتقام‌جویانه ایران به اسرائیل، اظهارات جدیدی مطرح کرد.

ارزیابی جدید آمریکا درباره نحوه و زمان حمله ایران به اسرائیل/وضعیت بسیار خطرناک است

به گزارش شبکه شرق،  مشاور امنیت ملی کاخ سفید در خصوص ارزیابی جدید آمریکا از حمله احتمالی ایران به اسرائیل پس از ترور «اسماعیل هنیه» در تهران، گفت: «وضعیت بسیار خطرناک است.»

«جان کربی» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز «جمعه، دوم شهریور ۱۴۰۳»، در سخنانی عنوان کرده که ایران همچنان برای انتقام‌جویی علیه اسرائیل آمادگی دارد.

«جان کربی» در رابطه با مذاکرات آتش‌بس در غزه گفت: «آنها شب گذشته، در قاهره، بحث‌های سازنده‌ای داشتند و این مذاکرات امروز نیز ادامه خواهد داشت. برنز امروز در آنجا حضور دارد تا به این مذاکرات بپیوندد. بنابراین، این فرآیند در حال پیشرفت است. نیاز است که هر دو طرف در این مذاکرات شرکت کنند.»

او ادامه داد: «اکنون نکته مهم این است که همه در این مذاکرات شرکت کنند. همه باید با هدف برآورده کردن جزئیات توافق به مذاکرات بیایند.»

کربی در رابطه با احتمال حصول آتش‌بس گفت: «نشانه‌های اولیه، در قاهره این است که مذاکرات سازنده بوده است اما در طی روزهای آتی مذاکرات بیشتری در پیش رو داریم.» 

این مقام ارشد آمریکایی، در پاسخ به سوالی در رابطه با «اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با پیشنهاد آتش‌بس واشنگتن موافقت کرده است»، توضیح داد: «او از جلسه با نخست‌وزیر نتانیاهو بیرون آمد و گفت که نخست‌وزیر این پیشنهاد را پذیرفته است. این درست است اما باید به جزئیات نحوه اجرای این پیشنهاد بپردازیم.»

او افزود: «ما در چند روز گذشته، گفت‌وگوهای سازنده‌ای با همتایان اسرائیلی خود داشتیم، و این شامل تماس تلفنی است که رئیس‌جمهور [آمریکا] چند روز پیش با نخست‌وزیر [اسرائیل] داشت... ما در قاهره هستیم. آنها در قاهره هستند. ما نیاز داریم که حماس نیز در مذاکرات شرکت کند. باید سر جزئیات به توافق برسیم و طی روزهای آتی، بر روی این مسئله تمرکز خواهیم کرد.»

کربی درباره ارزیابی واشنگتن از تهدید احتمالی از سوی ایران و حزب‌الله لبنان و حمله انتقام‌جویانه ایران به اسرائیل گفت: «من نمی‌خواهم وارد ارزیابی اطلاعاتی شوم. هنوز وضعیت بسیار خطرناک است. من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که ایران چه کاری خواهد یا نخواهد کرد. ما معتقدیم که آنها هنوز آماده‌اند کاری انجام دهند. بنابراین ما باید آماده باشیم. ما قابلیت‌های نظامی خود را در منطقه تقویت کرده‌ایم.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه تاکید کرد: «در مورد حزب‌الله نیز بار دیگر وارد ارزیابی اطلاعاتی نمی‌شوم اما قطعاً باید لفاظی‌های حزب‌الله را جدی بگیریم. ما می‌دانیم که تقریباً هر روز تبادل آتش در آنجا صورت می‌گیرد. ما نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. من در حال حاضر نمی‌توانم چیزی بگویم که نشان‌دهنده نوعی اقدام قریب‌الوقوع باشد اما تاکید دارم که ما این تهدید احتمالی را بسیار جدی می‌گیریم.»

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها