|

العالم فی 60 ثانیة

از موضع سوریه تا مسابقات والیبال زنان غرب آسیا در عراق

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الفرات نیوز، الشرق الاوسط ، خبرگزاری رسمی عراق، البیان و المیادین.

از موضع سوریه تا مسابقات والیبال زنان غرب آسیا در عراق
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 

خطوط هوایی امارات به 1700 شهر جهانی خارج از شبکه خود دسترسی دارد

خطوط هوایی امارات امروز اعلام کرد که تعداد شهرهایی را که به خارج از شبکه جهانی خود دسترسی دارد را دو برابر کرده است و تا پایان سال گذشته به نزدیک به 1700 شهر خواهد رسید.

این امر به بیش از 61000 مسافر در هفته کمک کرد تا از طریق پروازهای متصل از طریق شبکه های مشترک خطوط هوایی امارات و شرکای آن به پروازهای خود ادامه دهند.

عدنان کاظم، مدیر ارشد عملیات بازرگانی شرکت هواپیمایی امارات، گفت: امارات استراتژی خود را در طول سال گذشته دو برابر کرده است تا حضور جهانی خود را تثبیت کند و حضور خود را در شش قاره جهان گسترش دهد. 

وی افزود: اتصال در سطح جهانی، قدرت اقتصادها را حفظ می کند و توانایی آنها را برای مقاومت افزایش می دهد. 

 

المیادین: 

موضع سوریه در قبال نزاع عربی، اسرائیلی ثابت است

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با تمجید از عملیات «طوفان‌الاقصی»تصریح کرد که موضع کشورش در قبال نزاع عربی، اسرائیلی ثابت است.

وی افزود نگاه به عملیات طوفان الاقصی باید در چارچوب مسئله فلسطین و نه یک مسئله میدانی غیرمنتظره و اتفاقی.

رئیس جمهور سوریه که در پایان نشست دوره ای سفرا و روسای دفاتر نمایندگی دیپلماتیک سوریه در خارج این کشور، سخن می گفت، اظهار داشت ایالات متحده و همپیمانان غربی آن اینگونه تبلیغ می کنند که عملیات«طوفان الاقصی» عامل تنش های موجود است.

اسد گفت نزاع بین المللی امروز یک نزاع اقتصادی، فناوری است به ویژه اینکه غرب در حال از دست دادن سیطره فناوری خود در برابر شرقی است که به سرعت در حال تشکیل جهان چند قطبی است.

 

الفرات نیوز: 

عراق میزبان مسابقات والیبال زنان غرب آسیا

فدراسیون والیبال عراق از میزبانی این کشور از مسابقات قهرمانی والیبال زنان غرب آسیا در استان سلیمانیه خبر داد.

فدراسیون والیبال عراق در بیانیه ای اعلام کرد با تلاش های زیاد حبیب علی اللاوندی، رئیس فدراسیون والیبال، فدراسیون غرب آسیا به اتفاق آرا، حق میزبانی عراق از این دور از مسابقات را به این کشور داد.

بنا بر اعلام فدراسیون والیبال عراق، استان سلیمانیه، در نیمه ماه اکتبر پیش‌رو، میزبان مسابقات قهرمانی والیبال زنان غرب آسیا خواهد بود.

 

خبرگزاری رسمی عراق : 

عراق از مقاصد گردشگری محبوب استرالیایی‌ها

روزنامه استرالیایی The North West Star تصریح کرد تقاضای گردشگران استرالیایی به سفر به عراق به طور زیادی در حال افزایش است و این کشور به علت میراث فرهنگی و تاریخی خود، در صدر فهرست مقاصد گردشگری در حال ظهور قرار گرفته است.

دیوید اسمیت از مشاوران سفر و گردشگری استرالیایی به این روزنامه گفت بسیاری از مشتریان و گردشگران به ویژه گروه سنی 59 تا 70 سال، در تلاش اند تا عراق و تاریخ باستانی آن را کشف کنند.

اسمیت افزود گردشگران به دنبال تجربه های اصیل و متفاوت هستند و عراق ارائه دهنده این تجربه به آنها است.

وی در ادامه به سفر خود به عراق در سال گذشته و بازدید از شهر قدیمی اور اشاره کرد و گفت این شهر ثابت کرد که عراق مهد تمدن انسانی است.

 

الشرق الاوسط : 

توافق حماس و تل‌آویو با آتش‌بس سه روزه در غزه

یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی و جنبش فلسطینی حماس با سه آتش بس موقت جداگانه در مکان های مشخص برای سه روز در نوار غزه موافقت کردند که اجازه می دهد حدود 640 هزار کودک علیه فلج اطفال واکسینه شوند.

ریک پیرکورن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در کرانه باختری و غزه بیان کرد کمپین واکسینه کردن کودکان قرار است از روز یکشنبه آغاز شود و این توافق مستلزم آن است که آتش بس از ساعت 6 صبح به وقت محلی آغاز و تا ساعت 15 ادامه داشته باشد.

پیرکورن افزود این کمپین طی سه مرحله و به مدت سه روز از مرکز غزه آغاز و پس از آن به جنوب و شمال غزه منتقل خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها