|

العالم فی 60 ثانیة

از بررسى ساخت ماهواره در عراق تا فروش هواپیماهای افسانه‌ای به مصر

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، شفق نیوز ، خبرگزاری رسمی عراق، روسیا الیوم ،الخلیج اونلاین و عکاظ عربستان.

از بررسى ساخت ماهواره در عراق تا فروش هواپیماهای افسانه‌ای به مصر
خبرنگار: ذلفا معیل

خبرگزاری رسمی عراق: 

عراق ساخت ماهواره را بررسی کرد

 شورای نمایندگان امنیت ملی عراق امروز سه‌شنبه جلسه‌ای به ریاست قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق برای بررسی ساخت ماهواره عراقی برگزار کرد.

سیزدهمین نشست این شورا در سال 2024 به ریاست الاعرجی و با حضور اعضای شورا برگزار شد.

در این نشست، مسائل مندرج در دستور کار بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آن اتخاذ شد.

شورای نمایندگان امنیت ملی عراق در این نشست پروژه ساخت ماهواره عراقی و پروژه یادداشت تفاهم برای همکاری امنیتی به ویژه در وزارت دفاع عراق را بررسی و تصمیم متناسب در این خصوص را اتخاذ کرد.

 

روسیا الیوم:

 پکن هواپیماهای افسانه‌ای خود را در اختیار مصر قرار داد

نماینده شرکت صنایع هوانوردی چین «آفیک» در نخستین نمایشگاه بین المللی هوانوردی و فضایی مصر، به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور اعلام کرد پکن جنگنده های افسانه ای خود را به مصر فرستاده است.

نماینده شرکت صنایع هوانوردی چین اعلام کرد نیروی هوایی چین هواپیمای ترابری Y-20 و هواپیمای اسطوره هوانوردی این کشور از نوع «جی 10 سی» را برای مصر ارسال کرده است و ما خوشحالیم که برای نمایش محصولات خود در این نمایشگاه حرفه ای شرکت کرده ایم.

این منبع نوشت: جی -20 را می توان از بسیاری جهات به عنوان برترین جنگنده درگیری های هوایی جهان قلمداد کرد که برد آن دو برابر هر گروه از جنگنده های غربی است و رادار بسیار بیشتری نیز در اختیار دارد و از بسیاری جهات با هواپیماهای F-35 برابری می کند.

 

الخلیج اونلاین:

 غزه، محور گفت وگوی وزرای خارجه عربستان و الجزائر

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان تلفنی با احمد عطاف، وزیر خارجه الجزائر گفت وگو کرد.

دو طرف درباره وضعیت فلسطین و تعرضات پی در پی رژیم صهیونیستی رایزنی کردند.

وزرای خارجه عربستان و الجزائر به بررسی تلاش‌ها برای تضمین احیای حقوق مشروع ملت فلسطین گفت وگو کردند.

دو طرف به اهمیت هماهنگی مشترک برای توقف تعرضات نیروهای رژیم صهیونیستی و توقف نقض همه قوانین بین المللی و بشردوستانه اشاره کردند

وزرای خارجه عربستان و الجزائر تحولات قضیه فلسطین در سایه کشتار جمعی در نوار غزه را بررسی کردند.

طرفین به بررسی تقویت همکاری کشورهای عربی و اسلامی در مقابله با این چالش‌های وخامت بار پرداختند.

 

شفق نیوز:

 عراق بیش از 46 میلیون بشکه نفت به امریکا صادر کرد

اداره اطلاعات انرژی امریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد که عراق طی 6 ماه نخست سال جاری، بیش از 46 میلیون بشکه نفت خام و فرآورده های آن به امریکا صادر کرد.

براساس آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی اداره اطلاعات انرژی امریکا، عراق 46 میلیون و 49 هزار بشکه نفت خام طی 6 ماه سال جاری به امریکا صادر کرده است.

طبق این آمار، عراق در ماه ژوئن حدود 8 میلیون و 600 هزار بشکه نفت به امریکا صادر کرده است.

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد که اوپک در نیمه نخست سال جاری 227 میلیون و 159 هزار بشکه نفت به امریکا صادر کرده است.

 

عکاظ عربستان:

 باران 4 کودک یک خانواده را در مکه غرق کرد

بارش شدید باران روز گذشته در مکه باعث غرق شدن 4 کودک از یک خانواده شد که خودروی حامل آنها در باران های سیل آسای وادی المغمیس در شرق مکه  سقوط کرد.

خودروی حامل این خانواده متشکل از پدر، مادر و 6 فرزند بودند، پس از خروج راننده که قصد عبور از سیلاب را داشت، منحرف شد، اما جریان شدید سیلاب ماشین را فرا گرفت. ماشین دور شد تا اینکه به یکی از دیوارهای مزارع منطقه برخورد کرد.

نیروهای دفاع شهری توانستند علاوه بر مادر و پدر، دو کودک (پسر و دختر) یکی 13 ساله و دیگری دو ساله را نجات دهند. چهار نفر دیگر در سیل  افتادند جسد سه دختر بعدا پیدا شد و جستجو برای یافتن برادر چهارم آنها همچنان ادامه دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها