|

العالم فی 60 ثانیة

از گفت‌و‌گوهای غزه تا دستاوردی تاریخی برای امارات

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، شفق نیوز ، خبرگزاری رسمی عراق، الشرق ،الخلیج اونلاین و الامارات الیوم.

از گفت‌و‌گوهای غزه تا دستاوردی تاریخی برای امارات
خبرنگار: ذلفا معیل

خبرگزاری رسمی عراق : 

بیانیه بانک مرکزی عراق درباره نحوه انجام نقل و انتقالات خارجی

بانک مرکزی عراق با تاکید بر راه اندازی سازوکار پلتفرم الکترونیکی،اعلام کرد انجام عملیات نقل و انتقالات خارجی و پاسخگویی به درخواستها برای دریافت دلار در مسیر درست و منطبق بر رویه ها و استانداردهای بین المللی و قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم قرار گرفته است.

بانک مرکزی عراق اعلام کرد: پلتفرم الکترونیکی برای نقل و انتقالات خارجی که توسط بانک مرکزی عراق مدیریت می‌شود در ابتدای سال 2023 میلادی به عنوان اولین مرحله با ساماندهی مجدد نقل و انتقالات مالی آغاز شد که این کار کنترل پیشدستانه بر نقل و انتقالات را بجای کنترل های بعدی از طریق حسابرسی های روزانه فدرال رزرو( بانک مرکزی امریکا) تضمین می کند.

 

الامارات الیوم : 

دستاوردی تاریخی برای امارات با آغاز بهره برداری تجاری از ایستگاه چهارم در براکه

شرکت انرژی هسته ای امارات با بهره برداری تجاری از ایستگاه چهارم در نیروگاه های هسته ای براکه، یک دستاورد تاریخی را برای امارات اعلام کرد.

پروژه نیروگاه براکه به عنوان یکی از موفق ترین پروژه های انرژی هسته ای در سی سال گذشته است، یک مدل جهانی در مدیریت پروژه های هسته ای است و مرجعی برای همه کشورهایی است که به دنبال توسعه پروژه های انرژی هسته ای صلح آمیز هستند.

چهار ایستگاه براکه اکنون سالانه 40 تراوات ساعت برق تولید می کنند که تا 25 درصد برق مورد نیاز امارات متحده عربی بدون انتشار کربن است که برای نیاز 16 میلیون خودروی برقی کافی است.

 

الخلیج اونلاین:

 گفت‌وگوی امیر قطر و رئیس جمهور فنلاند

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و الکسندر استوب، رئیس جمهور فنلاند، در هلسینکی دیدار و گفت وگو کردند.

در ابتدای این دیدار، رئیس جمهور فنلاند ضمن خوشامدگویی به تمیم بن حمد و نخستین سفر او به فنلاند، گفت که این سفر نشان دهنده عمق روابط دو کشور است به ویژه با توجه به اینکه با پنجاهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور مصادف شده است.

استوب نسبت به همکاری با امیر قطر برای تقویت همکاری متقابل و پیشبرد روابط ابراز امیدواری کرد.

از طرف دیگر، امیر قطر ضمن تشکر از رئیس جمهور فنلاند بابت حسن استقبال و میزبانی، به روابط متمایز دو کشور اشاره و نسبت به تحکیم روابط دوجانبه در زمینه های مختلف ابراز امیدواری کرد.

 

شفق نیوز: 

کاهش 98 درصدی قاچاق نفت در عراق

اداره کل پلیس انرژی عراق آمار جدیدی از عملیات بازداشت و ضبط مقادیر آماده برای قاچاق در ماه اوت اعلام کرد.

ظافر نظمی الحسینی، مدیرکل پلیس انرژی وابسته به وزارت کشور عراق گفت که در ماه اوت 2024، 73 خودرو و نفتکش و 6 پارکینگ و مکان برای قاچاق کشف و ضبط شد.

وی اشاره کرد که 98 فرد متخلف نیز بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

الحسینی با اشاره به کاهش قاچاق نفت به میزان 98 درصد، تصریح کرد که 236 نفتکش قاچاق و 2 میلیون و 175 و 660 لیتر در ماه اوت کشف و ضبط شد..

 

الشرق: 

عربستان هزینه های مجوز برای هتل ها و استراحتگاه های مسکونی را متوقف می کند

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی عربستان ، با هدف تسهیل رویه ها و سرمایه گذاری در بخش گردشگری، ایجاد فضای جذاب برای سرمایه گذاران و افزایش رقابت پذیری، هزینه صدور مجوز فعالیت تجاری برای هتل ها، هتل آپارتمان ها و استراحتگاه های مسکونی را تعلیق کرد. 

سهم مستقیم بخش گردشگری در تولید ناخالص داخلی از 4.5 درصد به 5 درصد افزایش یافته است، در حالی که تعداد گردشگران داخلی و خارجی به 60 میلیون نفر رسیده و هزینه های آنها به بیش از 143 میلیارد ریال رسید.

احمد الخطیب وزیر گردشگری در بیانیه ای جداگانه گفت: این تصمیم در چارچوب تلاش های مستمر برای توسعه و تسهیل سفر سرمایه گذاران و رفع موانع و موانعی است که مانع بهره مندی از فرصت های سرمایه گذاری در این بخش می شود .

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها