|

«یاسین رامین» تحت تعقیب پلیس بین‌الملل؛ ماجرای مصاحبه یاسین رامین علیه «هلال احمر» چیست؟/ ویدئو

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص ادعاهای مطرح‌شده از سوی «یاسین رامین» در مصابحه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی خارج از کشور درباره جمعیت هلال احمر و شخص کولیوند توضیحاتی ارائه کرد.

«یاسین رامین» تحت تعقیب پلیس بین‌الملل؛ ماجرای مصاحبه یاسین رامین علیه «هلال احمر» چیست؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: «یاسین رامین، در پرونده‌اش در هلال احمر محکوم شده است و هم اکنون تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار دارد.»

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر به مصاحبه اخیر «یاسین رامین» با یکی از شبکه‌های تلویزیونی خارج از کشور  درباره هلال احمر واکنش نشان داد.

او در پاسخ به پرسشی درباره «ادعاهای مطرح‌شده از سوی «یاسین رامین» در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی خارج از کشور درباره جمعیت هلال احمر و شخص کولیوند» گفت: «ایشان متهم و تحت تعقیب قضایی و حتی پلیس بین‌الملل است. هر کسی می‌تواند هر حرفی را بر زبان آورد اما آیا مردم یا جامعه جهانی آن را قبول می‌کنند؟»

کولیوند افزود: «ما جزو پنج کشور برتر صلیب سرخ جهانی هستیم، اگر این اتهامات درست بود قطعا به من تذکر می‌دادند یا اتفاقی رخ می‌داد که تاکنون این اتفاق رقم نخورده است و این ادعاها درست نیست. جایگاه کشور ما به گونه ای است که در مجمع به ما مسئولیت می‌دهند و حتی در برگزاری مراسمات مختلف مانند اربعین نیز کشور ما رییس کمیته می‌شود.»

رئیس جمعیت هلال احمر درباره اینکه «آیا شکایتی از سوی هلال احمر علیه یاسین رامین مطرح شده یا خیر»، گفت: «این فرد خودش متهم است و با نظام نیز عناد دارد و پرونده‌اش درحال رسیدگی است.»

او درباره بالگردها افزود: «ما با روسیه  قرارداد بستیم تا بزرگ‌ترین بالگردشان به مدت دو ماه به صورت رایگان در کشور ما فعال باشد. این بالگرد ۱۲۰ نفر ظرفیت دارد و تا ۴۰ تن نیز می تواند بار حمل کند.»

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: «اگر این بالگرد برای کشور ما مناسب باشد، ۲۰۰ فروند از آن طی دو سال خریداری کنیم ان‌شاءالله این قرارداد نیز نهایی و عملیاتی شود. همچنین به ما قول دادند که بالگردهای فعلی را نیز به سیستم ناوبری جدید مجهز کنند.»

او افزود: «متخصصان آنها از تعمیرگاه‌های ما بازدید کردند و مقرر شد یک مرکز تویط این کارشناسان تجهیز شده و متخصصان ما را نیز آموزش دهند.»

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «درخواست هلال احمر از رییس جمهور پزشکیان در سفری که به عراق خواهد داشت»، چیست؛ اظهار کرد: «خوشبختانه افرادی که امروزه در دولت هستند در گذشته در هلال احمر مسئولیت داشته‌اند. وقتی یک رییس جمهور به کشور دیگری سفر می کند مطالعاتی کاملی انجام می‌دهد و تفاهم‌نامه‌هایی اجرا می شود و امسال قطعا پزشکیان نیز تفاهم‌نامه‌های خوبی در زمینه پیاده روی اربعین منعقد خواهد کرد و ما هم نظراتمان را در این مورد ارائه کردیم.»

«یاسین رامین» تحت تعقیب قضایی است

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: «یاسین رامین از نظر دادگاه متهم است، تحت تعقیب است و پلیس بین الملل در حال پیگیری است. هر کسی هر حرفی می‌تواند بزند، ولی آیا مردم و جامعه جهانی آن را قبول می‌کند؟ ما جزو ۵ کشور برتر صلیب سرخ جهانی هستیم. اگر مساله‌ای بود، به ما تذکر می‌دادند.»

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها