|

دور دنیا در یک دقیقه

ممنوعیت گوشی همراه در مدارس اروپا

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

ممنوعیت گوشی همراه در مدارس اروپا
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 

ابتدا به طرح ممنوعیت گوشی همراه در مدارس اروپا می‌پردازیم. سپس به آمریکا می‌رویم و تلاش چنی‌ها برای پیروزی هریس را بر ترامپ رصد می‌کنیم. در آخر هم خبری درباره ماسک می‌خوانیم.

 

ممنوعیت گوشی همراه در مدارس اروپا

کارشناسان تحصیلی اروپا سرانجام به این نتیجه رسیده اند استفاده از گوشی همراه را در مدارس حتی در کالج‌ها ممنوع کنند. جالب این که اغلب دانش‌آموزان از ایده ممنوعیت حمایت کرده اند.

شش سال پیش تحقیق درباره همراه داشتن موبایل در مدارس برای دانش‌آموزان هلندی شروع شد و کارشناسان متقاعد شدند گوشی همراه بیش از پیش حواس دانش‌آموزان را پرت می‌کند.

هلندی‌ها زودتر از دیگران برنامه ممنوعیت را کلید زده اند، اما کشورهای دیگر گام به گام طرح ممنوعیت را اجرا می‌کنند. برخی از آنها تنها استفاده از گوشی همراه را سر کلاس درس ممنوع کرده اند.

 

چنی‌ها علیه ترامپ؛ ما به هریس رای می‌دهیم

برای بار چندم لیز چنی دختر دیک چنی جمهوریخواه به صراحت اعلام کرده است ورود ترامپ به کاخ سفید فاجعه‌بار است. او همچنان خود را یک جمهوریخواه معرفی کرده است.

این نماینده سابق کنگره از همه جمهوریخواهان درخواست کرده در ماه نوامبر به کامالا هریس دموکرات رای دهند و مانع از بروز یک فاجعه شوند. 

پدر لیز چنی، دیک چنی که معاول اول بوش پسر بود هم بیانیه‌ای علیه ترامپ منتشر کرده و گفته به هریس رای خواهد داد. میت رامنی و مایک پنس و بوش هم حمایت خود را از ترامپ متوقف کرده اند.

 

ایلان ماسک؛ نخستین تریلیونر جهان می‌شود!

مدیر پلتفرم ایکس که هم‌اکنون ثروتمندترین مرد جهان است، در آستانه تبدیل شدن به نخستین فردی است که ارزش دارایی‌اش تریلیاردی می‌شود!

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۷ ایلان ماسک به این عنوان برسد. در کنار او افراد ثروتمند دیگری هم در لیست حضور دارند و نزدیک به این عنوان هستند.

ارزش دارایی‌های ایلان ماسک در حال حاضر ۲۵۱ میلیارد برآورد می‌شود. این ثروت سالانه به‌طور متوسط ۱۱۰ درصد در حال رشد است! با این حساب تریلیارد شدن دور از ذهن نیست.

 

موز، جو و ماست و کودکان مستعد دیابت

یکی از موسسات تحقیقاتی فنلاند به این نتیجه رسیده که برخی میوه‌ها، لبنیات و غلات کودکان مستعد دیابت نوع اول را بیش از پیش در معرض ابتلا به بیماری قند قرار می‌دهد.

محققان در مطالعه خود متوجه شده اند موز، ماست و جو نقش عمده‌ای در افزایش این ریسک در کودکان مستعد دارند. برخی کودکان فنلاندی به گندم هم همین واکنش را نشان می‌دهند.

منظور از کودکان مستعد دیابت نوع اول کودکانی هستند که ژنوم ابتلا به بیماری‌های قندی را در خود دارند، اما هنوز آن را بروز نداده اند. این کودکان باید این موارد را از تغذیه خود حذف کنند.

 

اپل و هوش مصنوعی در رونمایی جدید

امروز اپل به سیاق همیشگی از جدیدترین محصول گوشی همراه خود، آیفون ۱۶ رونمایی می‌کند. اما این همه ماجرا نیست. 

رونمایی از هوش مصنوعی اپل و رنگ‌‌های مختلف برای گوشی‌ها جدیدترین چیزهایی هستند که تیم کوک و همکارانش برای مراسم امروز در نظر گرفته اند.

پاییز همواره یکی از پررونق‌ترین فصل‌ها برای کمپانی اپل است. رونمایی از محصولات در پاییز مشتریان این برند دیجیتال را وادار می‌کند تا بازاری داغ را برای اپل رقم بزنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها