|

در بیمارستان‌های ایتالیا زیاد اتفاق می‌افتد

الو! ارتش! خانواده بیمار حمله کرده‌اند

اتحادیه پزشکان و بیمارستان‌های ایتالیا از ارتش این کشور درخواست کرده برای محافظت از پزشکان و پرستاران و دیگر کارکنان بیمارستانی اعزام شوند و کاری انجام دهند؛ آنها امنیت ندارند.

الو! ارتش! خانواده بیمار حمله کرده‌اند
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

سفری از کانادا به ایتالیا می‌کنیم تا همراه با پلیس پرتره سرقتی چرچیل را بازگردانیم. سپس به آمریکا می‌رویم و از حواشی مناظره هریس و ترامپ خبر می‌گیریم. در آخر در فرانسه به پرونده پلیکوها نگاهی می‌اندازیم.

پرتره چرچیل؛ سرقت در کانادا، کشف در ایتالیا

سرانجام معمای گم شدن نسخه اصلی عکس پرتره وینستون چرچیل حل شد. پلیس عکس را در ایتالیا یافته است. این پرتره همواره به دیوار لابی هتل فرمون شاتو لوریه اتاوا پایتخت کانادا آویزان بود.

این پرتره کار عکاس ارمنی‌الاصل کانادایی «یوسف کارش» در سال ۱۹۴۱ است و « شیر غران» نام دارد. چرچیل پس از جنگ جهانی دوم در پارلمان کانادا سخنرانی و یوسف کارش عکس را ثبت کرده است.

«شیر غران» نمادی از مبارزه‌‌طلبی بریتانیا در دوران جنگ جهانی دوم است. این پرتره در سال ۲۰۲۲ با نسخه جعلی جایگزین شد و سر از ایتالیا درآورد. پلیس دزد را شناسایی و دستگیر و عکس را پس گرفته است.

۳۹۵ هزار دلار برای خانه‌ای که آب خواهد برد

مرد ماساچوستی با وجود انواع و اقسام هشدارها، ۳۹۵ هزار دلار برای خرید یک خانه هزینه کرده است! این خانه کمتر از ۸ متر با ساحل شنی کیپ کاد فاصله دارد.

کارشناسان هشدار داده اند احتمال این که خانه روزی زیر آب برود و غرق شود، بسیار بالاست. با همه این حرف‌ها اما آقای موت خانه را خریده است. تاثیرات بحران آب و هوایی در منطقه و فرسایش مشهود است.

او می‌‌گوید زندگی کوتاه‌تر از آن است که به نبودن فکر کنم. این مرد ۵۹ سال سن دارد و نقاش و طراحی داخلی است. او می‌خواهد از همسایگی با اقیانوس اطلس لذت ببرد.

تکرار فاجعه؛ کپی از روی دست «شوهر فرانسوی» 

فرانسوی‌ها با رونوشتی دیگر از «شوهر فرانسوی» مواجه شده‌اند. این مرد که «ژان پیر» نام دارد، با همسرش همان کاری را کرده که دومینیک پلیکو کرده است. ژان پیر ۶۳ ساله و راننده کامیون است.

این مرد همچون «دومینیک پلیکو» مردانی را برای تجاوز به همسرش به خدمت گرفته است! نکته قابل توجه این که نام پلیکو هم در پرونده ژان پیر دیده می‌شود. اما نام پیر در پرونده پلیکو نیست.

دومینیک پلیکو برای این مرد مواد مخدر تهیه می‌کرده است. ژان پیر با خوراندن داروهای مخدر به همسرش مردان را برای تجاوز به او به خدمت گرفته است. دومینیک به همسر ژان پیر تجاوز کرده است.

ایتالیا؛ الو ارتش! خانواده بیمار به ما حمله کرده‌اند

اتحادیه پزشکان و بیمارستان‌های ایتالیا از ارتش این کشور درخواست کرده برای محافظت از پزشکان و پرستاران و دیگر کارکنان بیمارستانی اعزام شوند و کاری انجام دهند؛ آنها امنیت ندارند.

این درخواست پس از فوت یک زن ۲۳ ساله پس از عمل اورژانسی صورت گرفته است. ۵۰ نفر از دوستان و نزدیکان زن به بیمارستان حمله کرده و عوامل عمل را کتک زده اند.

تنها ۱۶ هزار مورد حمله بیمار و خانواده آنها به پرستاران، پزشکان و دیگر کارکنان بیمارستان در سال ۲۰۲۳ در سراسر ایتالیا ثبت شده است!

هریس-ترامپ مچ بایدن-ترامپ را خواباند

مناظره هریس و ترامپ را حدود ۶۷ میلیون نفر تماشا کرده‌اند. این عدد ۱۶میلیون بیشتر از تماشاگران مناظره بایدن و ترامپ در ماه ژوئن است. رکورد مناظره هیلاری و ترامپ با ۸۴ میلیون تماشاگر پابرجاست.

مطالعات بیشتر پس از برگزاری مناظره میان ترامپ و کامالا هریس می‌گوید جوانان و میان‌سالان بیشتر از دیگر رده‌های سنی به جمعیت تماشاگران اضافه شده‌اند. بایدن پس از مناظره ژوئن، کناره‌گیری کرد.

هریس و ترامپ سه‌شنبه شب در شبکه خبری «ABC» رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و نخستین مناظره را ترتیب دادند. این برنامه در ۱۷ شبکه اینترنتی مختلف به نمایش درآمد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها