|

سازمان ملل: باید به آمریکا برای توقف جنگ غزه فشار وارد کرد

دبیرکل سازمان ملل گفت: من متوهم نیستم. من با سبک زندگی آمریکایی آشنا هستم و می‌دانم که واشنگتن دست از حمایت اسرائیل بر نمی‌دارد، اما دست کم باید بر آمریکا فشار وارد کنیم تا آمریکا، اسرائیل را برای توقف جنگ تحت فشار قرار دهد

سازمان ملل: باید به آمریکا برای توقف جنگ غزه فشار وارد کرد

به گزارش شبکه شرق، دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به این که می داند واشنگتن دست از حمایت اسرائیل بر نمی دارد، گفت: باید برای توقف جنگ بر آمریکا فشار آوریم و با الحاق کرانه باختری به اسرائیل مخالفت کنیم.

به گزارش­ شبکه تلویزیونی الجزیره، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در گفت و گوی اختصاصی با این شبکه گفت: من متوهم نیستم. من با سبک زندگی آمریکایی آشنا هستم و می‌دانم که واشنگتن دست از حمایت اسرائیل بر نمی‌دارد، اما دست کم باید بر آمریکا فشار وارد کنیم تا آمریکا، اسرائیل را برای توقف جنگ تحت فشار قرار دهد

گوترش درباره اتهام‌های وارد شده به آنروا گفت: اتهامات وارد شده ضعیف هستند و بسیار بعید به نظر می‌رسد. ما همه کار انجام دادیم و من افتخار می‌کنم که برای نجات آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) تلاش کردم. بسیاری از کشور‌ها که در ابتدا به آنروا شک کردند و کمک هایشان را قطع کردند بار دیگر کمک‌ها را از سر گرفتند. آنروا ستون اصلی کمک به غزه است.

وی در خصوص کرانه باختری گفت: باید قاطعانه با الحاق کرانه باختری به اسرائیل مخالفت کنیم. کرانه باختری و غزه و قدس شرقی بخشی از فلسطین هستند. کشور فلسطین باید در آینده تشکیل شود. اقدامات وزرای کابینه اسرائیل با هدف از بین بردن ابتکار تشکیل دو کشور نگران کننده است. این کار با تخلیه شهر‌ها و شهرک سازی و مصادره اراضی انجام می‌شود و بر خلاف قانون بین المللی است. دیوان بین المللی دادگستری هم اعلام کرده که این اقدامات اشغالگرانه و غیرقانونی است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها