|

دور دنیا در یک دقیقه

ترامپ علیه مجری مشهور/ تو اُپرای واقعی نیستی!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌‌کنیم.

ترامپ علیه مجری مشهور/ تو اُپرای واقعی نیستی!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از سازمان ملل و شکست روسیه برای به تعویق انداختن طرح پیمانی برای آینده شروع می‌کنیم. سپس به چالش ترامپ و اُپرا وینفری می‌پردازیم. در آخر هم از رویاهای مریخی ایلان ماسک می‌خوانیم.

 

تست DNA سرگرمی و گشایش پرونده سال ۱۹۵۱

سرانجام پسر بچه‌ای که در سال ۱۹۵۱ در پارکی در کالیفرنیا ربوده شده بود، با کمک تست DNA، تلاش‌‌های پلیس، FBI و مقامات قضایی در گوشه‌ای دیگر از آمریکا پیدا شد.

این پسر بچه متولد پورتوریکو هنگام ربوده شدن ۶ ساله بوده است. زنی به زبان اسپانیایی به او قول می‌دهد برایش آب‌نبات بخرد ولی او را می‌دزدد و به ساحل شرقی می‌برد.

چندی پیش خواهرزاده این پسر دزدیده شده برای سرگرمی در تست آنلاین DNA شرکت می‌کند، اما ماجرا به پیدا شدن دایی‌اش ختم می‌شود!

 

«پیمانی برای آینده»؛ روسیه ماند و حوضش

تلاش‌های روسیه برای به تعویق انداختن تصویب طرح « پیمانی برای آینده» در سازمان ملل به سرانجام نرسید و این کشور بیش از پیش منزوی شد.

این طرح با ۱۴۷ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع در سازمان ملل تصویب شد. روسیه خواستار اصلاح ۲۵ ماده در پیش‌نویس شده بود که هیچ‌کدام مطابق این خواست تغییر نکرد.

روسها معتقدند این طرح مطابق ارزش‌های غربی نوشته شده است؛ تلاش برای برابری جنسیتی در رهبری آینده جهان، دسترسی به سلامت جنسی و باروری و … 

 

ترامپ علیه اوپرا؛ تو اُپرای واقعی نیستی!

حمایت اُپرا وینفری مجری مشهور از کامالا هریس در انتخابات ریاست‌جمهوری باعث واکنش دونالد ترامپ شده است. البته ترامپ می‌گوید وینفری از او هم دعوت کرده است.

ترامپ در پلتفرم تروث نوشته: این اُپرای واقعی نیست. کسی که می‌خواهد میلیون‌ها نفر از قاچاقچیان مواد و انسان به آمریکا سرازیر شود ( اشاره به حمایت هریس از مهاجران) اُپرای واقعی نیست.

پیش از اُپرا وینفری، تیلور سوئیفت خواننده مشهور و محبوب پاپ آمریکایی هم حمایت خود را از کامالا هریس دموکرات اعلام کرده بود.

 

تعطیلی پرشمار بارها در انگلیس و ولز

بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۶ ماه اول سال، حدود ۵۰ میخانه در سراسر ولز و انگلیس در ماه تعطیل شده اند. همچنین از تعداد بارهایی که آغاز به کار می‌کنند کاسته شده است.

تحلیل کارشناسان این است که این تغییرات در پی افزایش مالیات ایجاد شده است. آنها معتقدند تا سال ۲۰۲۵ اوضاع برخی مشاغل متاثر از مالیات سخت‌تر خواهد شد.

دولت بریتانیا در ماه آوریل طرح تخفیف مالیاتی خود را برای مشاغل خدماتی لغو می‌کند و این اتفاق به بسیاری از مشاغل مثل بارها و کارخانه‌‌های نوشیدنی فشار وارد کرده است.

 

ایلان ماسک و سفر به مریخ

شرکت اسپیس ایکس قصد دارد تا دو سال دیگر برنامه سفر به مریخ را عملی کند. البته این برنامه بدون حضور نیروی انسانی انجام می‌شود.

ایلان ماسک مدیر اسپیس ایکس پنج استارشیپ یا سفینه فضایی را برای این عملیات در نظر گرفته است. این عملیات پیش‌زمینه سفر اصلی خواهد بود.

اگر عملیات سفر سفینه‌های فضایی به مریخ در دو سال آینده موفقیت آمیز برگزار شود، برنامه سفر انسانی به مریخ در چهار سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها