|

دور دنیا در یک دقیقه

بازگشت نمره انضباط به مدارس ایتالیا

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

بازگشت نمره انضباط به مدارس ایتالیا
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از پرونده آزارهای جنسی فاید در فروشگاه‌های هرودز بریتانیا شروع می‌کنیم. سپس به غرق شدن جدیدترین زیردریایی چین می‌پردازیم. در آخر هم از بازگشت نظام نمره انضباط به مدارس ایتالیا خبر می‌گیریم.

 

محمد الفاید و آزار جنسی؛ مک‌نامارا همه چیز را می‌دانست

یکی از قربانیان آزارهای جنسی محمد الفاید مالک مصری فروشگاه‌های زنجیره‌ای هارودز بریتانیا مدعی است سرتیم حفاظت از او در جریان این وقایع بوده است.

نه تنها این زن که قربانیان دیگر هم معتقدند مک‌نامارا هم در جریان این رفتارها بوده و هم فضا را برای او مهیا می‌کرده و همچنین دستی در پاک کردن برخی رد پاهای او داشته است.

مک‌نامارا دست راست فاید در سال ۲۰۱۹ درگذشته است. او از سال ۱۹۸۷ وارد دستگاه فاید شد و در سال ۱۹۹۴ ترفیع گرفت و سرتیم حفاظت از او شد. مک‌نامارا کارآگاه سابق اسکاتلندیارد بود.

 

جشنواره هندوها جان کودکان را گرفت

برگزاری آیین مذهبی جیویتی‌پوتریکا ورات هندوها در ایالت شرقی بیهار جان ۴۷ نفر را گرفت. بیشتر قربانیان کودک و زن بوده اند؛ ۳۷ کودک و ۷ مادر در ۱۵ منطقه از این ایالت.

در این جشنواره زنان یک روز روزه می‌گیرند و برای سلامتی فرزندان خود دعا می‌خوانند. آنها در این مراسم به رودخانه‌ها می‌روند و خود را در آن می‌شویند.

رودخانه‌هایی که زنان ایالت بیهار و فرزندان برای برگزاری مراسم مذهبی انتخاب کرده اند از جمله رودهای متاثر از سیلاب اخیر هند بوده و باعث غرق شدن آنها شده است.

 

تایید غرق شدن جدیدترین زیردریایی چینی‌‌ها

سرانجام ایالات متحده آمریکا تایید کرد جدیدترین زیردریایی ساخت چین در اسکله غرق شده است. عکس‌های ماهواره‌ای می‌گوید این اتفاق در ماه ژوئن و یا می رخ داده است.

برخی منابع خبری در نخستین گزارش‌ها مدعی شدند این زیردریایی حاوی سوخت هسته ای بوده است. در حال حاضر حرفی درباره این موضوع و همچنین تلفات انسانی آن به میان نیامده است.

چینی‌ها این زیردریایی را از آب بیرون کشیده اند، اما به نظر می‌رسد تعمیرات و راه‌اندازی دوباره آن ماه‌ها زمان ببرد.

 

دومین اعدام با گاز نیتروژن در آلاباما

اصرار و تلاش کارشناسان و فعالان اجتماعی بی‌نتیجه ماند و مقامات قضایی ایالت آلابامای آمریکا بالاخره حکم اعدام آلن میلر ۵۹ ساله را با گاز نیتروژن اجرا کردند.

او دومین محکوم به مرگی بود که با روش استنشاق گاز نیتروژن در آلاباما اعدام شد. کارشناسان و فعالان می‌گویند این روش برای محکوم به اعدام زجر آور و اذیت‌کننده و دور از انسانیت است.

شاهدان اعدام میلر می‌گویند او چند دقیقه مشغول کلنجار رفتن بود و زجرکش‌ شد. این اتفاق در نخستین اعدام با گاز نیتروژن هم رخ داده بود. هر دوی این محکومین از اعدام به روش تزریقی جان سالم به در برده بودند.

 

نمره انضباط به مدارس ایتالیا باز می‌گردد

افزایش بدرفتاری دانش‌آموزان با معلم‌ها باعث شده تا دولت خواستار بازگشت نظام ارزیابی رفتار به مدارس شده است. هدف از نمره انضباط حفاظت از معلم برابر رفتار تهاجمی دانش‌آموزان است.

شبیه به نظام ارزیابی رفتار یا نمره انضباط پیش از این در نظام آموزشی ایتالیا و در دوره موسولینی بوده است. لایحه نمره انضباط به تصویب پارلمان ایتالیا رسیده است. 

با این حساب دانش‌آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان که نمره انضباط ۵ از ۱۰ و یا کمتر از آن بگیرند، حتی در صورت ثبت نمرات استاندارد در دروس باید سال تحصیلی را تکرار کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها