|

ناهماهنگی جمهوری‌خواهان با ترامپ

هریس ناتوان ذهنی نیست!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

هریس ناتوان ذهنی نیست!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

دور دنیا در یک دقیقه

به لندن می‌رویم و علت شکایت از ایکس را جویا می‌شویم. سپس به ناهماهنگی جمهوریخواهان و ترامپ درباره هریس می‌پردازیم. در استرالیا و پس از خواندن خبر ممنوعیت واتساپ برای پلیس سفر را به پایان می‌رسانیم.

 

عبدالحی علیه ایلان ماسک و ایکس

یک پست توییتری/ایکس برای یکی از نام‌برده‌های پرونده قتل مربوط به سال ۱۹۹۴ در لندن دردسر درست کرده است. نام‌برده عبدالحی بوده است و مقتول ریچارد اوریت ۱۵ ساله.  

نام حی به اشتباه در آن پرونده ثبت شده بوده، اما یک کاربر در ایکس به نام تامی رابینسون در سالگرد قتل اوریت، او را قاتل دانسته و به موضوعات نژادپرستانه هم اشاره کرده است.

عبدالحی دنبال این است صاحبان پلتفرم‌های اجتماعی را پاسخگو و مسئولیت‌پذیر کند. پست رابینسون بیش از ۳۷۵ هزار بار دیده شده و نام حی را به اشتباه سر زبان‌ها انداخته است.

 

ناهماهنگی جمهوریخواهان ارشد با ترامپ؛ هریس دیوانه نیست!

لیندسی گراهام یکی از جمهوریخواهان ارشد و سناتور کارولینای جنوبی ادعای ترامپ را درباره کامالا هریس رد می‌کند، اما از حمایت او دست نمی‌کشد.

چندی پیش ترامپ گفته بود بایدن به مرور به یک معلول ذهنی تبدیل شده، اما کامالا هریس از بدو تولد یک ناتوان ذهنی به دنیا آمده است!

این سناتور مشهور جمهوریخواه می‌گوید من و دیگر جمهوریخواهان ارشد این حرف ترامپ را قبول نداریم. ما می‌گوییم برنامه‌های هریس دیوانه‌وار است نه خود او. 

 

دو زمستان و ۱۸ هزار قربانی آنفلوانزا 

سازمان بهداشت بریتانیا می‌گوید از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ و طی دو زمستان چیزی حدود ۱۸ هزار شهروند این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به آنفلوانزا از دست داده اند.

این تعداد قربانی و البته افزایش تعداد مبتلایانی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند باعث شده تا کارشناسان ارائه خدمات پیشگیری را مطالبه کنند.

کارشناسان و متخصصان از سازمان بهداشت می‌خواهند واکسیناسیون رایگان در دستور کار قرار بگیرد تا دست کم افراد در معرض خطر جان خود را حفظ کنند.

 

ممنوعیت واتساپ برای پلیس نیوساوت ولز

واتساپ و دیگر پیام‌رسان‌ها با عملکرد رمز‌گذاری باید از روی گوشی پلیس‌ها در نیوساوت ولز استرالیا حذف شود. علت صدور این فرمان حفظ جان آنها و مبارزه با پنهان کاری است.

 ماموران می‌توانند از برنامه امنیتی تایید شده از سوی پلیس استرالیا استفاده کنند. اما این طرح مخالفانی هم دارد. مخالفان می‌گویند این دستور اجرا نمی‌شود. چرا؟

چون ماموران یک گوشی غیر کاری به خود اضافه می‌کنند. ما باید از کاری که پلیس می‌کند حمایت کنیم، نه این که ارتباط آنها را با هم و ردیابی مجرمان را مختل کنیم.

 

پنجمین قاضی خارجی هنگ‌کنگ را ترک کرد

قاضی نیکلاس فیلیپز، قاضی بریتانیایی دادگاه‌های هنگ‌کنگ این مسند را ترک می‌کند و خودخواسته کناره می‌گیرد. او پنجمین قاضی خارجی است که چنین تصمیمی می‌گیرد.

فیلیپز می‌گوید به دلایل شخصی تصمیم به کناره‌گیری گرفته است. او ۸۶ ساله است و به مدت ۲۲ سال در هنگ‌کنگ قضاوت کرده است. 

از سال ۲۰۲۰ که قانون جدید امنیتی مطابق خواست چین برای دادگاه‌های هنگ‌کنگ نوشته و مبارزات آزادیخواهی جرم‌انگاری شده، با قاضی فیلیپز ۱۰ قاضی از مسند قضاوت کناره‌گیری کرده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها