|

العالم فی 60 ثانیة

از افزایش 25 درصدى قیمت بلیط هواپیما امارات تا خرید هواپیمای برقی عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، سبق، خبرگزاری رسمی عراق، روسیا الیوم و الخلیج اونلاین.

از افزایش 25 درصدى قیمت بلیط هواپیما امارات تا خرید هواپیمای برقی عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم: 

افزایش 25  درصدى قیمت بلیط هواپیما 

مدیران آژانس های مسافرتی امارات  با بیان اینکه تقاضا برای حمل و نقل هوایی از نیمه دوم آذرماه آینده در اوج فصل زمستان شاهد افزایش محسوسی است، خاطرنشان کردند: افزایش حجم تقاضا به افزایش میانگین کمک کرده است. قیمت بلیت ها تا 25 درصد بیشتر از میانگین قیمت ها در نوامبر گذشته است.

افزایش میانگین قیمت ها از هفته اول دسامبر آینده شروع می شود، در هفته آخر همان ماه به اوج خود می رسد و تا هفته دوم ژانویه ادامه می یابد .

مدیران آژانس های مسافرتی امارات  به اهمیت رزرو و برنامه ریزی زودهنگام برای اجتناب افزایش قیمت اشاره کردند. 

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

درخواست عراق از کشورهای عربی برای متوقف کردن تجاوزات اسرائیل

هاشم الکرعاوی، مشاور نخست وزیر عراق روز دوشنبه بر اهمیت بسیج تلاش‌های کشورهای عربی به منظور مقابله با چالش‌های موجود تاکید کرد و تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و لبنانی‌ها را نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی دانست.

الکرعاوی اعلام کرد: دولت عراق با قاطعیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و لبنان را رد می‌کند و این اقدامات را نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی می‌داند که امنیت و ثبات در منطقه را تهدید و تلاش‌های صلح را به شدت تضعیف می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه بین‌المللی باید به مسئولیت‌های خود برای محافظت از غیرنظامیان و جلوگیری از تشدید تنش‌ها عمل کند، افزود: دولت عراق از کشورهای اروپایی درخواست می‌کند برای نجات منطقه از رفتن به سمت یک لغزشگاه خطرناک گام‌های فوری و مؤثر بردارند.

 

روسیا الیوم: 

نخست وزیر اردن: با تجاوز اسرائیل به لبنان مخالفیم

جعفر حسان، نخست وزیر اردن امروز دوشنبه در دیدار نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در امان، اعلام کرد که کشورش با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان مخالف است.

دو طرف درباره پیامد‌های حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و تحولات اوضاع و تشدید تنش خطرناک در منطقه رایزنی کردند.

حسان تاکید کرد که اردن به دستور عبدالله دوم، پادشاه اردن در کنار لبنان می‌ایستد و از امنیت، حاکمیت و ثبات آن حمایت می‌کند.

وی ضمن اعلام مخالفت شدید اردن با حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، بر لزوم پایبندی به مصوبه 1701 شورای امنیت تاکید کرد.

از طرفی دیگر، میقاتی، مواضع سران، دولت و ملت اردن در قبال لبنان در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی را تحسین کرد.

 

الخلیج  اونلاین: 

قرارداد عربستان با شرکت آلمانی برای خرید 100 هواپیمای برقی

عربستان قراردادی با شرکت لیلیوم آلمان برای خرید 100 هواپیمای برقی امضا کرد.

هدف از این قرارداد که توسط هواپیمایی عربستان امضا شد، تقویت تلاش‌ها برای انتقال به وسائل حمل و نقل پایدار و همچنین بهبود تجربه سفر است.

این قرارداد در مجمع جهانی لجستیک در ریاض امضا شد و قرار است عربستان، نخستین هواپیمای برقی را در سه ماهه چهارم سال 2026 دریافت کند.

عربستان در ژوئیه 2024 از شرکت لیلیوم خواستار خرید حدود 100 هواپیمای برقی شده بود.

عربستان برای کربن‌زدایی از بخش حیاتی و مهم حمل و نقل، به دنبال برقی‌سازی حمل و نقل هوایی است.

 

سبق:

 روز محیط زیست عربی 

عربستان به عنوان یکی از برجسته‌ترین کشورهایی است که تلاش‌های منطقه عربی را برای ارتقای توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست هدایت می‌کند.

کشورهای عربی چهاردهم اکتبر هر سال را به عنوان روز محیط زیست عربی در حالی جشن می‌گیرند که منطقه عربی با چالش‌های زیست محیطی متعددی مانند بیابان زایی، کمبود منابع آبی و تغییرات آب و هوایی مواجه است.

این منبع با اشاره به ابتکارات عربستان برای مقابله با چالش‌های زیست محیطی نظیر کاشت ۱۰ میلیارد اصله درخت، انرژی‌های تجدید پذیر و مدیریت منابع آب تصریح کرد: عربستان سعودی با ایفای نقش محوری در تقویت همکاری کشورهای عربی برای مقابله با چالش‌های زیست محیطی در طرح‌های منطقه‌ای سازماندهی شده توسط اتحادیه عرب و سازمان‌های بین‌المللی محیط زیست مشارکت فعال خواهد داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها