|

العالم فی 60 ثانیة

از تورم در عربستان تا انجام 14 عمل زیبایی برای مجروحان لبنانی در عراق

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، عکاظ عربستان، خبرگزاری رسمی عراق، الجزیره و الصباح.

از  تورم در عربستان تا انجام 14 عمل زیبایی برای مجروحان لبنانی در عراق
خبرنگار: ذلفا معیل

الصباح: ورود 11 هزار جنگ زده لبنانی از سوریه به عراق

یاسین شریف الحجیمی کاردار سفارت عراق در دمشق با اعلام اینکه 11 هزار جنگ زده لبنانی خاک سوریه را به مقصد عراق ترک کرده‌اند، گفت عتبات مقدس حسینی و عباسی بیش از 60 هتل در منطقه سیده زینب و جرمانه و مناطق اطراف آن را برای اسکان خانواده‌های لبنانی حاضر در سوریه اجاره کرده‌اند.

 الحجیمی گفت پس از دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به حمایت و استقبال از لبنانی‌ها، تلاش‌های نهادهای دولتی و عتبات عالیات و الحشد الشعبی همچنان ادامه دارد.

این مقام عراقی ضمن اشاره به اینکه کمک‌های غذایی پس از عبور از گذرگاه العبودیه لبنان به لبنانی‌های مقیم استان حمص سوریه ارائه می‌شود.

 

 

عکاظ: تورم در عربستان به بالاترین سطح در 7 ماه گذشته رسیده است

بر اساس داده‌های اداره کل آمار عربستان، نرخ تورم در ماه سپتامبر به بالاترین سطح در ۷ ماه گذشته رسید، زیرا اجاره مسکن همچنان در حال افزایش است.

نرخ تورم سالانه در این کشور در ماه سپتامبر به 1.7 درصد رسید که نشان دهنده شتاب برای سومین ماه متوالی است. نرخ افزایش اجاره بها پرداخت شده برای مسکن در سپتامبر به 11.16 درصد به صورت سالانه رسید که بر اساس داده های ثبت شده در سازمان آمار مربوط به سال 2013، بالاترین افزایش تا کنون است.

افزایش مواد غذایی، نوشیدنی ها، آب، برق و گاز نیز در افزایش قیمت مصرف کننده در ماه گذشته نقش داشته است.

 

 

الجزیره:  نیروهای یونیفل لبنان را ترک نخواهند کرد

یکی از مقامات سازمان ملل متحد همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به مقر‌های نیروهای پاسدار صلح این سازمان در لبنان تاکید کرد نیروهای یونیفل در مواضع خود در لبنان باقی خواهند ماند.

در حالیکه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص گلوله باران مواضع نیروهای یونیفل پس از درخواست اسرائیل برای خروج آن‌ها از منطقه ابراز نگرانی کرده است، ژان پیر لاکروا، معاون دبیرکل سازمان ملل در فرآیند صلح، تاکید کرد نیروهای یونیفل در مواضع خود در لبنان باقی خواهند ماند.

لاکروا با اشاره به حمایت اعضای شورای امنیت از مأموریت یونیفل اعلام کرد تصمیم بر این است که نیروهای موقت سازمان ملل متحد در لبنان «یونیفل» علیرغم درخواست‌های ارتش اسرائیل برای تخلیه مکان‌های نزدیک به «خط آبی» که مرزهای لبنان و اسرائیل را جداً می‌کند، در همه مقر‌ها و مواضع خود باقی بمانند.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق: انجام 14 عمل زیبایی برای مجروحان لبنانی در عراق

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که 14 عمل زیبایی چشم، پلک و صورت و همچنین عمل پیوند قرنیه برای مجروحان لبنانی انجام شده است.

در بیانیه وزارت بهداشت عراق آمده است که در راستای عمل به دستورات محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و با نظارت صالح مهدی الحسناوی، وزیر بهداشت برای پیگیری و ارائه بهترین خدمات پزشکی و درمانی به میهمانان عراق از کشور برادر لبنان، یک تیم پزشکی از بیمارستان چشم پزشکی ابن الهیثم 14 عمل جراحی برای ترمیم و زیبایی چشم، پلک و صورت برای لبنانی‌های مجروح شده در بیمارستان زین العابدین (ع) در کربلا و در طول 14 ساعت پیوسته و تا ساعات پایانی روز با همکاری با کادر بیمارستان زین العابدین و بیمارستان خدیجه علیهم السلام انجام داد.

 

 

الامارات الیوم: افتتاح نمایشگاه بین‌المللی جیتکس گلوبال در دبی 

نمایشگاه «جیتکس گلوبال» که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌ها در حوزه فناوری و تکنولوژی در جهان به شمار می‌آید، امروز دوشنبه در دبی افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه از امروز تا روز 18 ماه جاری در مرکز تجارت جهانی دبی و با مشارکت بیش از 6 هزار نهاد و ۱۸۰۰ هزار نوآور از 180 کشور و بیش از 187 هزار بازدیدکننده برگزار می‌شود.

این رویداد همگام با تلاش‌های کشور امارات برای مهار هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در زمینه‌های مختلف و تلاش این کشور برای تبدیل شدن به مرکز هوش مصنوعی در خاورمیانه انجام می‌شود.

این دور از نمایشگاه جیتکس گلوبال با شعار همکاری جهانی برای ساخت اقتصاد آینده بر اساس هوش مصنوعی برگزار می‌شود.

بخش هوش مصنوعی با مشارکت بیش از 3 هزار و 500 شرکت جایگاه اول این نمایشگاه را به خود اختصاص داده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها