|

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بلوچستان

بارندگی و جاری شدن سیلاب و روان‌آب در شهرستان‌های منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر شدت گرفته است.

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بلوچستان

به گزارش شبکه شرق، بارندگی و جاری شدن سیلاب و روان‌آب در شهرستان‌های منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر شدت گرفته که ظاهراً تداوم اثر طوفان حاره‌ای «بی‌پارجوی» است!

 بارندگی و جاری شدن سیلاب و روان‌آب در شهرستان‌های منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر شدت گرفته است.

این بارندگی‌ها به نحوی است که به یک باره شدت گرفته و با بارش متمرکز به صورت نقطه‌ای موجب جاری شدن سیلاب و طغیان موقت رودخانه‌های فصلی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در این خصوص با اشاره به اینکه رگبار باران در جنوب استان اثر طوفان حاره‌ای «بی‌پارجوی» است، گفت: روز گذشته از ایستگاه هواشناسی شهرستان مهرستان 10 میلیمتر، اسلام آباد از توابع شهرستان سراوان 53، قادر آباد 3 و بناب از توابع شهرستان مهرستان 0.5 میلیمتر گزارش بارندگی داشته‌ایم.

محسن حیدری خاطرنشان کرد: تا سه‌شنبه برای ارتفاعات مناطق جنوبی استان رخداد رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: توصیه می‌شود طی این مدت در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و ترددهای مرزی در زمان بارندگی خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این رابطه روز گذشته یک هشدار هواشناسی سطح زرد جوی یا توجه به پیش‌بینی بارش‌های رگباری در جنوب و تداوم افزایش محسوس دما در شمال، مرکز و جنوب استان صادر شده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه  تا سه‌شنبه 30 خرداد برای ارتفاعات مناطق جنوبی استان رخداد رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه ای و احتمال بارش تگرگ به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود، گفت: تا 3 تیر ماه در مناطق شمالی و مرکزی و جنوبی استان افزایش محسوس دما رخ خواهد داد و احتمال رخداد دماهای حدود بیشینه مطلق بلند مدت وجود دارد. توصیه می‌شود از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و ترددهای مرزی در زمان بارندگی خودداری شود. همچنین با توجه به افزایش محسوس دما از ترددهای غیرضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدظهر خودداری شود و تامین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت انجام شود.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها