|

یخچال پرده هوا چیست و چه انواعی دارد؟

یخچال پرده هوا جهت عرضه و نگهداری محصولات مد نظر شما در دو مدل درب و بدون درب در متراژهای مختلف با توجه به فضایی که برای قرارگیری در نظر گرفته اید طراحی و تولید می شود. اگر قصد دارید دسترسی مشتریان خود را به محصولات در هایپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و... راحت تر کنید انتخاب یکی از مدل های یخچال بدون درب فروشگاهی برای نمایش محصولات مختلف اعم از انواع مواد غذایی، محصولات لبنی، انواع نوشیدنی، فرآورده های پروتئینی و… نیاز است.

یخچال پرده هوا چیست و چه انواعی دارد؟

 

در صورتی که قصد خرید یکی از مدل های یخچال پرده هوا را دارید در ادامه با انواع یخچال پرده هوا و کاربردهای آن ها آشنا خواهید شد.

یخچال پرده هوا چیست و چه انواعی دارد؟

یخچال روباز فروشگاهی جهت نگهداری و نمایش محصولات به گونه ای طراحی و تولید شده است که از طریق جریان هوای سرد در بین طبقات آن از خراب شدن محصولات قرار داده شده در داخل طبقات یخچال جلوگیری می کند.

نوع موتور انتخابی برای نصب بر روی بدنه ی یخچال می تواند از نوع موتور مرکزی و موتور سر خود باشد. این مورد با توجه به متراژ در نظر گرفته شده برای یخچال انتخاب خواهد شد. وجود اختلاف‌ هایی که در طراحی یخچال ها وجود دارد باعث شده است تا یخچال‌ های پرده هوا قیمت‌ ها و کاربردهای متنوعی داشته باشند.

یخچال پرده هوا موتور مرکزی

یخچال پرده هوا با موتور مرکزی در مقایسه با مدل های موتور سرخود در متراژهای بیشتر از 7 متر بنا به فضای قرارگیری یخچال طراحی و تولید می شوند. موتور یخچال در این مدل در یک فضای دیگر به صورت مجزا قرار می گیرد به همین خاطر فضای بیشتری برای چیدن محصولات خواهید داشت.

به دلیل نصب موتور در بخش خارجی یخچال باعث می‌ شود فضای بیشتری را اشغال کنند. همچنین باعث می شود تا گرمای تولید شده به محیط بیرون منتقل شود.

یخچال پرده هوا با موتور سرخود

یخچال پرده هوا موتور سرخود در متراژهای 2 تا 8 متری تولید می شوند و موتور آن درون و یا پشت دستگاه نصب می شود. نصب موتور در بدنه یخچال باعث می شود تا مشکلی در استفاده و راه اندازی یخچال نداشته باشید. همچنین برای قرارگیری مدل های موتور سرخود به فضای کمتری نیاز خواهید داشت.

میزان سر و صدا تولید شده توسط یخچال کمتر از مدل هایی می باشد که موتور آن در بخش خارجی یخچال نصب شده است.

بزرگترین ایرادی که این یخچال ها دارند این است که فضای داخلی یخچال برای چیدن محصولات کمتر از مدل های دیگر می باشد.

یخچال پرده هوا خوابیده

یخچال پرده هوا خوابیده مناسب برای نگهداری محصولات مختلف اعم از گوشت، مرغ، سبزیجات و... می باشد و به نسبت مدل های ایستاده که به صورت افقی طراحی میشوند عرض آنها بیشتر از ارتفاع آن است.

میزان مصرف انرژی مدل‌ های خوابیده به خاطر سطح تماس کمتر با محیط خارجی به نسبت مدل های ایستاده کمترین میزان مصرف انرژی را دارند. دسترسی به محصولات داخل طبقات راحت‌ تر می‌ باشد.

قیمت یخچال پرده هوا در تیر ماه 1403 چقدر است؟

نوساناتی که در زمینه ی خرید متریال و قطعات اولیه وجود دارد باعث می شود تا نتوانیم قیمت ثابتی را برای یخچال های پرده هوا در نظر بگیریم. ولی به طور کلی در تعیین قیمت پرده هوا پارامترهای مختلف اعم از ابعاد و مدل، موتور، جنس بدنه، ضخامت ورق بدنه، نوع عایق بندی و... تاثیر گذار می‌ باشد. لیست ارائه شده در مورد قیمت به صورت تقریبی می باشد. شما می توانید جهت اطلاع از لیست قیمت دقیق انواع یخچال پرده هوا به سایت صنایع برودتی اونیور مراجعه کنید.

 

لیست قیمت یخچال پرده هوا در تیرماه 1403

لیست قیمت ارائه شده به ازای یک متر می باشد در صورت افزایش طول یخچال قیمت افزایش پیدا می کند.

یخچال پرده هوا موتور سرخود

55,000,000 تومان

یخچال پرده هوا موتور مرکزی

70,000,000 تومان

یخچال پرده هوا خوابیده موتور مرکزی

69,000,000 تومان

یخچال پرده هوا خوابیده موتور سرخود

55,000,000 تومان

یخچال مالمو

55,000,000 تومان

یخچال پرده هوا درب دار

57,000,000 تومان

یخچال جزیره شیشه صاف

55,000,000 تومان

یخچال جزیره شیشه خم

60,000,000 تومان

یخچال وسط فروشگاهی

55,000,000 تومان

فریزر وسط فروشگاهی

60,000,000 تومان

هنگام خرید یخچال های پرده هوا به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای این که بتوانید هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشید به فاکتورهایی که در ادامه اشاره می کنیم باید توجه داشته باشید.

  • ابعاد و اندازه یخچال (ابعاد یخچال با توجه به فضای مد نظر شما)

  • نوع تنظیم دما (تنظیم دما از طریق ترموستات)

  • جنس بدنه (استیل و یا گالوانیزه)

  • نوع عایق بندی (تزریق فوم پلی یورتان)

  • نوع موتور (امبراکو و یا بیتزر)

  • بررسی طبقات (طراحی طبقات به گونه ای باشد که قدرت تحمل وزن محصولات را داشته باشد.)

  • قیمت (با توجه به مدل و متراژ آن تعیین می شود.)

  • گارانتی و خدمات پس از فروش

  • و...

انتخاب یخچال پرده هوا بدون درب بهتر است یا درب دار؟

برای این که بتوانید با توجه به بودجه و فضایی که برای قرارگیری در نظر گرفته اید بهترین مدل را انتخاب کنید در این بخش به بررسی تفاوت های موجود بین این دو مدل خواهیم پرداخت.

کاربرد یخچال

برداشتن محصولات در یخچال های بدون درب فروشگاهی راحت از مدل های درب دار می باشد چون دیگر نیاز نیست درب یخچال را باز و بسته کنید.

متریال و نوع طراحی انتخاب شده برای تولید

استفاده از شیشه های دوجداره برای ساخت مدل های درب دار باعث شده است تا دمای داخل یخچال حفظ شود و پیش از باز کردن درب یخچال محصولات مد نظر خود را انتخاب کنند. 

برای یخچال های بدون درب دربی در نظر گرفته نشده است ولی کیفیت و تازگی محصولات قرار داده شده در داخل طبقات حفظ خواهد شد.

قیمت نهایی

نوع متریال و کیفیت قطعات انتخابی برای تولید یخچال به گونه ای می باشد که قیمت نهایی مدل های درب دار بیشتر از مدل های بدون درب است.

نوع چیدمان محصولات 

چیدمان محصولات و نظافت طبقات یخچال های جلوباز فروشگاهی راحت تر از مدل های درب می باشد. چینش محصولات را به گونه ای انجام دهید که جریان هوا مختل نشود.

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها