|

رازهای خوش استایلی با دامن: انتخاب بهترین دامن برای انواع فرم بدن خانم‌ها

رازهای خوش استایلی با دامن: انتخاب بهترین دامن برای انواع فرم بدن خانم‌ها

یکی از زیباترین و شیک‌ترین انتخاب‌های هر خانمی برای استفاده در استایل‌هایشان، دامن زنانه است. دامن برای انواع موقعیت‌ها کاربرد دارد، آیتمی زیبا و ظریف و زنانه برای پوشیدن است، با انواع لباس‌ها می‌تواند ست شود و اگر بر اساس برخی معیارها انتخاب شود، به هر فرم اندامی نیز می‌آید و برای تمام افراد یک انتخاب امن و عالی محسوب می‌شود. دامن‌های زنانه موجود در بازار انواع بسیار متنوعی دارند و هرکس با هر سلیقه‌ای با کمی جستجو می‌تواند مدل مد نظر خود را پیدا کند اما مسئله‌‌ای که باید هنگام خرید دامن زنانه به آن توجه کنیم این است که، مدل انتخابی شما باید با فرم بدنیتان هماهنگ باشد تا استایلتان را زیباتر و اندامتان را بهتر نشان دهد. حال سوال این است که کدام دامن برای کدام فرم بدنی مناسب‌تر است؟ برای پاسخ به این سوال، ما قصد داریم تا در این مطلب شما را با انواع فرم بدنی و مدل دامن‌های متناسب با آن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 

۵ فرم بدن زنانه و دامن مناسب برای هر کدام

فرم بدن افراد با یکدیگر تفاوت دارد و اساس دسته بندی فرم‌های بدنی، ابعاد و اندازه‌های قسمت‌های مختلف بدن است. برای تعیین فرم بدن هر شخص لازم است تا عرض قسمت‌های مختلف بدن از جمله دور سینه، دور کمر و شکم و دور باسن و ران اندازه گیری شود و سپس با توجه به نسبت‌های این اعداد می‌توان به راحتی فهمید که فرم بدن آن شخص جزو کدام دسته است. در ادامه به معرفی انواع فرم بدنی و مدل دامن مناسب هر یک از آن‌ها پرداخته ایم.

کدام دامن را برای فرم بدن سیبی شکل انتخاب کنیم؟

در فرم بدنی سیبی شکل، قسمت بالاتنه و میان‌تنه عریض ترین بخش‌های بدن هستند. بنابراین اندازه‌ی دور شکم و سینه از اندازه‌ دور باسن بیشتر است و به بدن فرمی گرد و شبیه به سیب می‌دهد. دامنی که افراد با این فرم بدنی باید بپوشند، باید بتواند به خوبی توجه‌ را از قسمت میان‌تنه و شکم برداشته و این نواحی را لاغرتر نشان دهد. مدل‌های مناسب اندام سیبی شکل شامل موارد زیر می‌شود:

دامن ای-لاین

این مدل دامن، در قسمت بالا و کمر تنگ‌تر است و هرچه پایین‌تر می‌رود به آهستگی گشاد می‌شود و حالتی شبیه به A  به خود می‌گیرد.

دامن چین‌دار و گل دار

این مدل دامن می‌تواند یک انتخاب عالی برای اندام سیبی شکل باشد چرا که به واسطه‌ی چین‌هایی که دارد، توجهات را به پاها جلب می‌کند. البته توجه داشته باشید که مدل دامن بلند شیک بهتر است چرا که قد کوتاه آن می‌تواند بالاتنه را کوتاه‌تر و تپل‌تر نشان دهد.

باید توجه داشته باشید که

توجه: افراد با فرم اندام سیبی شکل بهتر است که برای بالاتنه از لباس‌های ساده و ترجیحا رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنند تا بالاتنه لاغرتر به نظر برسد.

 

دامن زنانه سفید شیک

بهترین دامن برای اندام گلابی شکل

 

اگر دور باسن و پایین تنه‌ی شما از دور شکم و سینه‌ی شما بیشتر است و کمر باریکی دارید، شما فرم اندام گلابی شکل دارید. کمر باریک نقطه‌ی قوت این فرم بدنی است و باید روی آن تاکید شود و در عین حال باید دامنی انتخاب کنید که در عین حال که باریکی کمرتان را به خوبی نشان می‌دهد، بتواند بالاتنه را حجیم‌تر و پایین ‌تنه را ظریف‌تر نشان دهد تا خوش هیکل‌تر دیده شوید. مدل‌های زیر این کار را به نحو احسن انجام می‌دهند.

دامن ای- لاین

به جرئت می‌توان گفت که این مدل دامن برای تمام اندام‌ها مناسب است. فقط دقت کنید قد آن بهتر است تا زیر زانو باشد تا زیباتر دیدا شود.

دامن فون و کلوش

این مدل دامن‌ها در قسمت کمر فیت هستند اما در ادامه حالت گشاد و کاملا چین‌داری دارند و می‌توانند اندام گلابی شکل را متناسب‌تر نشان دهد.

 

دامن‌های متناسب با اندام ساعت شنی کدامند؟

 

این مدل اندام، متناسب‌ترین فرم بدنی برای خانم‌ها است. در این فرم بدنی دور سینه و دور باسن متناسب با یکدیگرند اما دور کمر به مراتب از این دو قسمت کمتر است و به بدن فرم زیبا و قوس داری می‌دهد. افراد با این فرم بدنی کمری باریک و اندامی کاملا نرمال دارند و تقریبا دستشان در انتخاب مدل دامن باز است اما برخی مدل‌ها به سبب اینکه زیبایی اندام را به خوبی نشان می‌دهند، برای این افراد مناسب‌تر اند. مدل‌های زیر از جمله‌ی مدل‌های مناسب برای فرم بدنی ساعت شنی هستند.

 

دامن مدادی

این مدل دامن از بالا تا پایین فیت تن است و زیبایی قسمت پایین تنه و ران‌ها را به خوبی نشان می‌دهد. قد دامن می‌تواند کوتاه یا بلند باشد اما قد تا روی زانو برای افراد با بدن ساعت شنی مناسب‌تر است. برای مطالعه بیشتر درباره دامن مناسب افراد قد کوتاه این مقاله را از دست ندهید.

دامن راسته

دامن راسته از نظر فرم کلی شباهت زیادی به دامن مدادی دارد اما در قسمت پایین کمی آزادتر می‌ایستد. این مدل دامن نیز برای اندام ساعت شنی یک مدل عالی و مناسب است.

 

دامن‌های با کیفیت و مناسب را از کجا تهیه کنیم؟

 

پس از آشنایی با انواع مدل دامن‌مناسب برای هر فرم بدنی،‌لازم است تا یک نکته‌ی بسیار مهم برای انتخاب دامن را در نظر بگیریم و آن‌ هم خرید از فروشگاه معتبر است. خرید از یک فروشگاه معتبر خیال شما را از بابت کیفیت بالای لباس راحت ‌می‌کند و علاوه بر آن خرید از یک فروشگاه خوب، تنوع مدل‌های بیشتری را در اختیارتان‌ می‌گذارد تا بتوانید مدل دلخواهتان را انتخاب کنید‌. فروشگاهی که در ادامه معرفی خواهد شد در این زمینه یکی از بهترین‌های ایران است.

فروشگاه آنلاین لباس کهن شاپ

 

کهن شاپ یک فروشگاه آنلاین در زمینه‌ی مد و پوشاک است که در زمینه‌ی فروش انواع پوشاک زنانه، مردانه و حتی بچگانه فعالیت می‌کند. این فروشگاه تنوع بی نظیری از انواع لباس‌های مد نظر شما از جمله انواع دامن را برایتان فراهم نموده تا بتوانید طی یک جستجوی ساده و بررسی مدل‌ها، در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین این فروشگاه بهترین مدل‌ها را از بهترین برندها با بالاترین کیفیت ممکن به مشتریان خود ارائه می‌کند که این موضوع سبب می‌شود تا شما خیالتان از بابت کیفیت دوخت دامنتان راحت باشد. همچنین خرید از کهن شاپ یک خرید بسیار ساده و آسان است چرا که شما برای خرید زحمت چندانی متحمل نخواهید شد و آیتم انتخابی شما به راحتی برایتان ارسال شده و درب منزل تحویل داده می‌شود. تمام موارد گفته شده و محاسن بسیار زیاد فروشگاه اینترنتی لباس کهن شاپ، آن را به یک مرجع عالی برای خرید انواع دامن زنانه متناسب با هر فرم بدنی تبدیل نموده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها