|

الکاظمی: اسامی قربانیان اعتراضات عراق به زودی اعلام می‌شود

نخست وزیر عراق اعلام کرد که دولت وی گام‌های بلندی در پرونده قربانیان اعتراضات مردمی برداشته است و اسامی آنها به زودی اعلام خواهد شد.

الکاظمی: اسامی قربانیان اعتراضات عراق به زودی اعلام می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی با خانواده توفیق التمیمی، روزنامه نگار عراقی که از سوی افراد مسلح در ماه مارس گذشته ربوده شده است، دیدار کرد.

الکاظمی تاکید کرد که دولت او تمام تلاش خود را برای پیگیری پرونده توفیق التمیمی و پایان دادن به رنج او می‌کند و دولت همچنین در پیگیری پرونده تمامی ربوده شدگان و فیصله دادن به این پرونده جدی است.

وی ادامه داد، این جرایم، امنیت و ثبات را خدشه‌دار می‌کند و بر دستاوردهایی که نیروهای امنیتی در پیگرد تروریسم و تحقق امنیت در سراسر عراق رقم می‌زنند، تاثیر می‌گذارد.

الکاظمی خاطرنشان کرد: دولت در پیگرد مجرمان و قاتلان و سپردن آنها به دستگاه عدالت از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی گفت که دولت گام بلندی را در پرونده کشته های تظاهرات‌ها برداشته است و اسامی کشته ها به زودی اعلام می‌شود تا حقوق خانواده‌هایشان ادا شود.

در هنگام تشکیل دولت الکاظمی در مه گذشته، وی کمیته تحقیقاتی را درخصوص خشونت‌های صورت گرفته در حین اعتراضات شکل داد. همچنین دستور به آزادی تمامی تظاهرکنندگان بازداشتی داد.