|

وزیر کشور: مدت حضور زائران اربعین از ۶ یا ۷ روز بیشتر نشود

وزیر کشور گفت: زائران باید مدت سفرشان در داخل عراق را مدیریت کنند که از ۶ الی ۷ روز بیشتر نباشد، البته اگر کمتر ماندند مانعی ندارد اما فضا محیط به شکلی باشد تا همه عزیزان بتوانند استفاده کنند.

وزیر کشور: مدت حضور زائران اربعین از ۶ یا ۷ روز بیشتر نشود

به گزارش شبکه شرق، وزیر کشور گفت: زائران باید مدت سفرشان در داخل عراق را مدیریت کنند که از ۶ الی ۷ روز بیشتر نباشد، البته اگر کمتر ماندند مانعی ندارد اما فضا محیط به شکلی باشد تا همه عزیزان بتوانند استفاده کنند.

احمد وحیدی روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه جلسه ستاد اریعین برای چندین نوبت برای پیگیری موضوعات اربعین تشکیل شد، گفت: موضوعات متنوعی در جلسه بود که باید دنبال شود.

وی افزود: یکی از موضوعات، همواره موضوع حمل و نقل بوده که جزو دستورکارها بوده و در این جلسه هم مورد پیگیری‌های لازم قرار گرفت.

وزیر کشور با بیان این مطلب که موضوع بعدی زیرساخت‌ها و تکالیف دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است که دنبال می‌شود، اظهار کرد: در این راستا، هماهنگی‌هایی با دولت عراق انجام گرفته که در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وحیدی بیان کرد: موضوع بعد بحث موارد بهداشتی است چه برای زائرینی که می‌خواهند از مرز ایران عبور کنند، و چه عزیزانی که در داخل عراق هستند. بخشی به عهده وزارت بهداشت و بخشی که در داخل عراق است توسط هلال احمر دنبال خواهد شد.

وی درباره مدت سفر به اربعین حسینی(ع)، گفت: مدت سفر طبیعتاً مانند سال گذشته از اوایل ماه صفر شروع می‌شود، ما امیدواریم مردم مدیریت کنند. کسانی که می‌خواهند برای سفر اریعین مشرف شوند از ابتدای سفر برنامه خود را طراحی و دنبال کنند که در آخر دچار مشکل نشویم.

وزیر کشور با بیان این‌که بعد از پایان اربعین مواکب ما شاید بیش از دو سه روز بیشتر نتوانند در مرزها خدمات ارائه دهند، اظهار کرد: از این رو، باید تلاش کرد که عزیزان سفرشان را به شکلی مدیریت و تنظیم کنند که دو سه روز بعد از اربعین به کشور برگردند تا در مرزها دچار مشکل نشوند.

وحیدی تأکید کرد: زائران باید مدت سفرشان در داخل عراق را هم مدیریت کنند که از ۶ الی ۷ روز بیشتر نباشد، البته اگر کمتر هم ماندند مانعی ندارد اما فضای محیط به شکلی باشد تا همه عزیزان بتوانند استفاده کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در ارتباط با توسعه حمل و نقل عمومی ـ چه در بحث زمینی و چه در بحث هوایی ـ در جلسه بحث شد و با تدابیری که عزیزان ما در وزارت راه و شهرسازی پیش بینی کرده‌اند امیدواریم، بتوانند ظرفیت‌های بیشتری را به این حوزه اضافه کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه حتماً عزیزانی که قصد عزیمت دارند در سامانه سماح نام‌نویسی کنند، گفت: به هر حال ارز و گذرنامه و موارد دیگری که نیاز است باید با توجه به ثبت نام در سامانه سماح دنبال کنند. در سامانه هم کاملا مشخص کنند که چه زمانی و از چه مرزی می‌خواهند عبور کنند و چه مدتی می‌خواهند بمانند و زمان برگشتشان را هم مدیریت و اعلام کنند که بتوانند مدیریت و سامان بهتری را در این حوزه‌ها داشته باشند.

وحیدی درباره نرخ بلیط هواپیما برای عزیمت به عراق، اظهار کرد: در این زمینه حساسیت داریم تا قیمت‌ها به صورت مناسب به زوار داده شود. طبق اعلام وزارت راه، عدد مشخصی را اعلام کردند و آن ملاک است و همه باید به آن پایبند باشند. درباره نرخ حمل و نقل زمینی هم توسط وزارت راه مشخص و اعلام می‌شود تا هم به زوار فشار وارد نشود و هم برای خدمت‌دهندگان هم مشکلی به وجود نیاید

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها